Skocz do zawartości

alfa romeo 147


Gość Jasiu80
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanie jak ustawic rozrząd bez znaków na kolach walka rozrzadu

wał ma punkty - znaki i ustawilem 1 tlok w polozenie górnym na kolach rozrzadu jest gorzej gdyz jeden walek byl zatarty i musiałem go zbic z lozyska aby zrobic pod szlif panewki walka rozrzadu ( walek ssacy )

czy ustawia sie na pierwszy tlok czy czwarty i jak z zaworami czy wystarczy by przy kreceniu walem zawory wszystki sie mijały ?

nie wiem jak byl walek bo nikt nic nie zaznaczył

podobno czwarty tlok ma byc w gorze a zawory wszsytkie zamkniete ale na ile zamkniete to nie wiem

wiem ze bedzie ciezko wiec potrzebuje fachowej porady

jak ktos chce podaje e-mail jasiczek80@o2.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z danych co ja widzę silnik o oznaczeniu F18B2 ma jeden wałek rozrządu, ale to szczegół, koła pasowe na wałkach rozrządu inaczej nie zamontujesz, mają tam swoje miejsca poprzez klin, wycięcia etc, w Twoim silniku o ile taki masz ustawiasz tłok pierwszego cylindra w GMP cechy na wale powinny się zgrać a na kole pasowym wałka tez są cechy i to nawet trzy dwie kreski poziome a na górze misi pisać UP i tak też to ustawiasz, a patrząc mechanicznie ustawiasz na pierwszym tłoku w fazie pracy, czyli tłok na gorzę zawory zamknięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok ale pytalem o Alfa romeo 147 twnin sparka a nie o F 18b2

z tego co wiem i serwis w Krakowie sie zarzeka ze bez blokad ani rusz a walek zaloze inaczej bo musialem wypiac z panewki walek ssacy i zabielic na klach wiec walek jest rozbielarny z lozyska a wewnatrz sa zeby wiec mozna sie machnac przy skladaniu walka w calosc ( skladA SIE GO NA PRASIE I ZABEZPIECZA PIERSCIENIEM ZEGERA wiec pytam Pana jako fachowca w jakim polozeniu maja byc krzywki i na ktory tlok sie ustawia ( podobno nawet katy sie licza jak bedzie zle to nie zapali ) dziekuje bardzo za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim polozeniu maja byc krzywki i na ktory tlok sie ustawia ( podobno nawet katy sie licza jak bedzie zle to nie zapali )

 

Już raz pisałem ustawienia robisz na pierwszym tłoku który musi być w GMP, na tym cylindrze wszystkie zawory muszą być zamknięte czyli jest faza pracy, w sumie można to ustawić na chłopski rozum ale z tymi kontami to będzie problem jak cholera musisz mieć specjalne narzędzie do blokowania wałków rozrządu, jedne zakładasz w miejsce drugiej pokrywy łożyska wałka ssącego a drugi montujesz w miejsce trzeciego łożyska wałka wydechowego, potem kręcisz wałkami zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż się zablokują i w tym momencie masz ustawione wałki i tłok pierwszego cylindra, zakładasz pasek i po kłopocie.

tak wyglądają te narzędzia specjalne do Alfy bez tego nie zrobisz

13287f9ddaff93d847964b7e75e61dd2.jpg

 

następnym razem napisz że problem dotyczy Alfy Romeo 147 i jakiego silnika to co Ci opisałem dotyczy się silnika 1,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
w jakim polozeniu maja byc krzywki

 

Pionowo w góre. Zreszta widac na przyrzadzie który jest na zdjeciu od Grzesia.

 

na ktory tlok sie ustawia

 

zawsze ustawiasz na pierwszy tłok. Kolejnosc liczymy od rozrzadu.

 

Do ustawienia wałków mozesz uzyc czujnika zegarowego jesli masz odpowiednia podstawke.

 

podobno czwarty tlok ma byc w gorze a zawory wszsytkie zamkniete ale na ile zamkniete to nie wiem

wiem ze bedzie ciezko wiec potrzebuje fachowej porady

 

Czwarty tłok zawsze bedzie w górze z pierwszym. Jak bedziesz ustawiał rozrzad, czyli wszystko na PIERWSZY CYLINDER to na czwartym musi byc ssanie - pod warunkiem ze to R4

 

Pamietaj ze to 16v (dwa wałki) wiec po złozeniu wszystkiego przekrec silnikiem za pomoca klucza co najmniej 2 pełne obroty. Krecisz oczywiscie za srube koła pasowego wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiu80 napisał/a:

w jakim polozeniu maja byc krzywki

 

 

Pionowo w góre. Zreszta widac na przyrzadzie który jest na zdjeciu od Grzesia.

 

Tak nie do końca tam jest lekkie odchylenie w kącie, myślę że beż tego przyrządu nie da się tego zrobić dokładnie tak jak przewidział producent, myślę że warto wydać parę złotych na zakup narzędzia niż mieć fajną kolizje silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...