Skocz do zawartości

[silnik diesel] Overboost - naprawa elektrozaworu Alfa 156


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

W dzisiejszym odcinku z serii ' A. Słodowy ' rozbierzemy i wyczyścimy elektrozawór VGT sterujący zmienną geometrią turbosprężarki - tak zwany overboost , made in Pierburg . Występuje we wszystkich silnikach FIAT JTD od CF3 wzwyż.

 

Technika ta jest stosowana z powodzeniem przez użytkowników Fiata Stilo , gdzie z powodu niefortunnego umieszczenia dochodzi do usterek overboostu.

 

 

 

Objawy często towarzyszące usterce owego urządzenia:

 

1) 'Dziury' występujące przy przyspieszaniu ( ciężko chodzący tłoczek ) , czasem wraz z problemami z płynnym przyspieszaniem zapala się kontrolka MIL (malfunction indicator light) - tzw. 'check engine' i może zarejestrować błąd czujnika wspomagania turbosprężarki (usterka nietrwała) , a także czasami przeładowanie/niedoładowanie.

 

2) Totalne zamulenie auta, występuje w przypadku całkowitej awarii elektrozaworu VGT , wtedy geometria turbosprężarki nie jest przestawiana , zapali się kontrolka MIL i zarejestruje błąd czujnika wspomagania turbosprężarki i przy próbie gwałtownego przyspieszenia zaistnieję także błąd 'niedoładowanie'.

 

 

 

UWAGA!!!

 

Zanim postanowimy rozebrać overboosta , bezwzględnie należy najpierw sprawdzić wężyki podciśnieniowe z niego wychodzące , czy nie są dziurawe lub luźne na mocowaniach - przez co mogą mocno zakłócać prawidłową pracę overboostu .

 

01_33.jpg

02_34.jpg

03_34.jpg

04_33.jpg

05_34.jpg

06_33.jpg

07_29.jpg

08_29.jpg

 

 

 

Autor: sedici

 

Źródło: http://www.forum.alfaholicy.org

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania