ArKos Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 W dzisiejszym odcinku z serii ' A. Słodowy ' rozbierzemy i wyczyścimy elektrozawór VGT sterujący zmienną geometrią turbosprężarki - tak zwany overboost , made in Pierburg . Występuje we wszystkich silnikach FIAT JTD od CF3 wzwyż. Technika ta jest stosowana z powodzeniem przez użytkowników Fiata Stilo , gdzie z powodu niefortunnego umieszczenia dochodzi do usterek overboostu. Objawy często towarzyszące usterce owego urządzenia: 1) 'Dziury' występujące przy przyspieszaniu ( ciężko chodzący tłoczek ) , czasem wraz z problemami z płynnym przyspieszaniem zapala się kontrolka MIL (malfunction indicator light) - tzw. 'check engine' i może zarejestrować błąd czujnika wspomagania turbosprężarki (usterka nietrwała) , a także czasami przeładowanie/niedoładowanie. 2) Totalne zamulenie auta, występuje w przypadku całkowitej awarii elektrozaworu VGT , wtedy geometria turbosprężarki nie jest przestawiana , zapali się kontrolka MIL i zarejestruje błąd czujnika wspomagania turbosprężarki i przy próbie gwałtownego przyspieszenia zaistnieję także błąd 'niedoładowanie'. UWAGA!!! Zanim postanowimy rozebrać overboosta , bezwzględnie należy najpierw sprawdzić wężyki podciśnieniowe z niego wychodzące , czy nie są dziurawe lub luźne na mocowaniach - przez co mogą mocno zakłócać prawidłową pracę overboostu . Autor: sedici Źródło: http://www.forum.alfaholicy.org   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/193-silnik-diesel-overboost-naprawa-elektrozaworu-alfa-156/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi