Skocz do zawartości

Problem z fiatme punto 1,1 z lpg 97rok


Gość punciak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z autem kobitki, fiat punto 1.1 z lpg

 

Auto ma problemy jak się rozgrzeje to szarpie na benzynie lub już z postoju zaczyna, po wciśnięciu gazu na benzynie dusi się, jak przejdzie wskazówka obrotów ponad 3tys już płynie się wkręca.Na gazie odpala i w sumie obroty ok. czasem odpalę na gazie i przejadę 30km bez szarpnięcia a czasem 3km i nie da sie ujechać słychać elektromagnes jak pyka przy szarpnięciu i gaśnie wtedy lampka z przełącznika.Teraz dodatkowo autem jechała dziś do pracy auto zgasło i aku. padł ładowanie jest ok.

 

 

Teraz co robiłem już przy aucie:

 

-Wymieniłem sondę(co prawda używana ale sprawna) zero zmian

-Sprawdzałem pompę paliwa ,podaje paliwo i jest ciśnienie

-Wymieniłem wszystkie filtry(gaz benzyna powietrze)

-Przeczyściłem przepustnice benzyna i dodatkowo płynem w sprayu do czyszczenia.

-Wymieniłem kable świece i cewki(cewki tez używki ale sprawne)

- sprawdzałem tez czy nie podaje gazu i benzyny poprzez wyjecie bezpiecznika z instalacji gazowej tez zero zmian

-wymieniłem przełącznik od gazu

-rozrząd wymieniany sprawdzony

 

Auto spaliło 13l gazu na 80km.

 

Z tego co mówi moja kobitka żeby się udało gdzieś dojechać trzeba bardzo gazować, obroty trzymać min 2.5tys

 

(sorry za napisany temat chaotycznie ale jeszcze mnie nerwy trzymają)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na oko wszystkie kable sa ok dodatkowo spryskane WD .Jak znajde chwile to posprawdzam reszte instalacji elek.Dzieki za rade :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mi wygląda na uszkodzony zawór pochłaniacza oparów benzyny, ten pykajacy elekromagnes otwiera i zamyka zawór połączony z kolektorem i gdy jest nieszczelny,

spada podcisnienie i silnik się dusi oraz przerywa,a na wysokich obrotach jedzie jakoś znosnie.

Moja rada odszukaj do i zaślep jego wlot np:silikonem i kawałkiem gumki,

Nie odłączaj przewodów od niego - bo wywali błąd ! ;-)

 

Nie używaj WD do złączy elektrycznych to jest smar a nie antyutleniacz...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu go oszukać? znaczy wiem ja wygląda ale nie napisałeś precyzyjnie gdzie go zaślepić...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne miejsce do tego jest na jego wlocie ,gdzie wsysa opary,trzeba go wymontować z

obudowy pochłaniacza i zaślepić otwór zaworka (na drugim końcu jest rurka - prowadząca do kolektora ssącego). i już. :->

Ogólnie chodzi oto ,by przez tą rurkę silnik nie zasysał dodatkowego powietrza,można ją wogóle odłączyć i zaslepić wprost na kolektorze ssącym.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze pogubiłem się już chodzi o ten wężyk co wychodzi z przepustnicy i wchodzi w obudowę filtra?

 

1526268671.jpg

 

a i dodam że:

Obudowę filtra pokleiłem sylikonem i skręciłem blaszkami bo zaczepy ma wyłamane ale jest szczelna.

 

Po miedzy przepustnice uszczelka była walnięta nie mogłem jej dostać wiec zastąpiona jest twarda tektura (rada z forum)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten elektrozawór jest w pochłaniaczu, a ten wygląda tak: czarna prostokątna puszka z

tworzywa,o wymiarach ok: 5 cm/10cm/15cm.

Wężyk od niego biegnący do ob.filtra powietrza zaślep.

Niepamietam dokładnie ale chyba jet przymocowany do przegrody nadwozia,z lewej strony.

Dla całkowitej pewności sciągnij sobie z "chomika" ksiażkę: sam naprawiam F.Punto.

-lub z innej strony,będzie na zapas.---powodzenia. :-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.