Skocz do zawartości

[nadwozie] Montaż parktronic'a Alfa 156


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ktoś jest zainteresowany, to właśnie to przerabiałem.

 

 

 

Potrzebne przyrządy:

 

* kanał, lub podnośnik hydrauliczny (może obyć się bez, ale to ułatwia sprawę)

* wiertarka

* śrubokręt

* podręczny zestaw kluczy

* lutownica

* lampa

 

 

 

1) Wybór odpowiedniego i zakup zestawu parktronika (np. allegro).

 

UWAGA!!!

 

Na "krótko" sprawdzamy, czy dołączone do zestawu przewody nie są zbyt krótkie oraz czy wszystko działa.

 

 

 

2) Należy wybrać odpowiednie miejsce na umieszczenie centralki, do której prowadzone są przewody od czujników. Najlepiej umocować go w bagażniku pod tapicerką obok światła oświetlającego bagażnik. (Przyklejamy ją taśmą dwustronną z zestawu).

 

Należy rozmierzyć miejsce na czujniki w zderzaku w/g instrukcji dołączonej do zestawu. W moim przypadku są one zamontowane poniżej listwy ochronnej, na wysokości tablicy rejestracyjnej. 2 po bokach zderzaka, a kolejne dwa we wnęce na rejestrację.

 

 

 

3) Wiercimy otwory wiertłem, które również znajduje się w zestawie. Wcześniej jednak należy sprawdzić, czy przypadkiem wymierzone przez nas punkty, w których mają być czujniki nie są czymś od wewnątrz zastawione, np. wspornikiem zderzaka itp.

 

 

 

4) Montujemy czujniki (jeśli mamy parktronik z wyświetlaczem, bardzo ważne jest kolejne umocowanie czujników w/g instrukcji, tzn.: lewy po lewej stronie, środkowy lewy, środkowy prawy i prawy).

 

 

 

5) Prowadzimy przewody od czujników do centralki umieszczonej w bagażniku. By dotrzeć z przewodami do bagażnika wykorzystujemy otwory jakie są po obu stronach bagażnika zaślepione gumową zaślepką. (Najłatwiej znaleźć po wejściu pod samochód). Podpinamy centralkę pod przewody od świateł cofania, a masę osobno. Np. pod dowolną śrubkę, która zagwarantuje nam dobre "masowanie".

 

 

 

6) Montujemy wyświetlacz w przedniej części kabiny, np. na lusterku (przyklejamy go dwustronną taśmą ze zestawu) Przewody od wyświetlacza do centrali prowadzimy pod podsufitką, następnie słupkiem po stronie pasażera na dół, pod osłonami progów do tyłu, kolejno pod siedzenie, w tym celu należy zdemontować kanapę i do góry odchylając oparcie przez otwór w ściance dzielącej bagażnik od kabiny pasażerskiej. Najlepiej w miejscu, gdzie biegnie inna wiązka przewodów.

 

 

 

7) Testujemy urządzenie, być może będzie konieczność obrócenia czujników, które mają taką możliwość dzięki felcowi wokół czujnika, co pozwala na ich ustawienie pod odpowiednim kontem.

 

* - Jeśli ktoś ma życzenie, to przed montażem zestawu można polakierować czujniki pod kolor nadwozia, należy jednak pamiętać, że wówczas zmniejszy się zasięg ich działania (nie mylić z dokładnością wskazań, bowiem one nie ulegną zmianie) Najlepiej zapytać producenta czy istnieje taka możliwość.

 

Ja swoich nie malowałem, ponieważ moja AR jest czarna. Natomiast malowałem je w mojej poprzedniej AR, która była srebrna.

 

 

 

Autor: alces1

 

Źródło: www.pphu-jura.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania