ArKos Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Krótki opis naprawy rozrusznika: * gdy nie pomaga ciągnięcie nowego przewodu od stacyjki do rozrusznika * gdy nie pomaga wymiana tulejek, automatu, bendiksa itd. Naprawę można wykonać nawet nie wyciągając rozrusznika z samochodu (mniej wygodne). 1) Zacząć od odłączenia "-" klemy akumulatora 2) Podnieść sobie samochód z jednej strony na lewarku i zabezpieczyć 3) Odkręcić plusowe przewody od rozrusznika i przewód załączający 4) Odkręcić 3 śruby mocujące rozrusznik (klucz 13) i wyjąć rozrusznik (w niektórych przypadkach odkręcić również sondę lambda klucz 22, aby ułatwić sobie wyjęcie rozrusznika) Gdy mamy już rozrusznik na stole: 1) Odkręcamy dwie śruby mocujące osłonkę zakrywającą i zdejmujemy podkładki 2) Odkręcamy dwie boczne śruby mocujące tylną osłonę rozrusznika Nie wyciągać szczotko-trzymacza, żeby nie wypadły szczotki. Przechodzimy do usunięcia usterki ,którą jest korozja co powoduje brak masy na szczotki rozrusznika. Czyścimy dokładnie elementy zaznaczone na rysunku, aby idealnie do siebie przylegały po skręceniu. Skręcamy wszystko ponownie i cieszymy sie z ładnie zapalającego Escorta. Mam nadzieję że w wielu przypadkach rozwiąże to problem z ciężkim kręceniem silnika. Autor: KuRowSKi Źródło: http://siec.no-ip.com   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi