Skocz do zawartości

Olej opałowy :) przed epoką common rail


pyly
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ponoć nowe diesle z w systemie CR z opałem sobie nie radzą. Ktoś wie dlaczego? Ja mam znikoma wiedzę :)

Chciałem też zapytać czy diesle bez CR na pompie rotacyjnej lub na pompowtryskach nie zgłaszają problemów? Z tego co wiem, to jeszcze do niedawna produkowane, bo teraz chyba już wszystkie to przymusowo CR.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Paliwo do Diesla nie tylko zasila silnik ale jednoczesnie chłodzi i smaruje elementy układu wtryskowego. Z tym ostatnim nie radzi sobie "opałówka", jest sucha w porównaniu do ropy i kiepsko smaruje. Elementy układu CR sa bardzo precyzyjne - zwłaszcza wtryskiwacze.

Nie trzeba chyba tlumaczyc co sie dzieje z idealnie spasowanymi elementami które pracuja bez odpowiedniego smarowania? :lol:

 

Stare diesle mialy kiepskie wtryskiwacze, które nie dosc ze kiepsko rozpylały paliwo to wtryskiwały je pod stosunkowo niskim cisnieniem. Uszkodzony (lejacy wtrysk) objawial sie kopceniem na czarno w calym zakresie predkosci obrotowych. Lejące wtryskiwacze CR moga nawet doprowadzic do upalenia tłoków....

 

Taksówkarze jezdzili na opale, zwłaszcza starymi mercedesami które mialy pompy wielosekcyjne (rzedowe) a te sa smarowane olejem a nie paliwem.

 

Pewnie słyszałes ze czasami dolewali do opalu mixolu, a to dlatego zeby nadac opałówce jakichs własciwosci smarnych.

 

Podsumowujac, jak jezdzisz silnikiem CR na opałówce to predzej czy pózniej padnie układ wtryskowy (wtryski, pompa WC) bo sie szybko zatrze i zuzyje.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
VW 1.9 TDI (nie na CR) oraz SDI

 

Jesli chodzi o te pierwsze TDI i SDI (elektroniczna pompa, wtrysk sterujacy) to jezdziloby to jakos na opale. Zmienil sie tylko sposób sterowania silnikiem najogólniej rzecz biorac w porównaniu do starych diesli. Zamiast mechaniki mamy elektronike, wtryski otwierane cisnieniem które bije pompa.

 

TDI na pompowtryskach zachowa sie jak silnik z CR. Co prawda troche inny typ zasilania, ale bardzo precyzyjne wtryskiwacze tez sa.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
też się kwalifikują

 

Trzeba przyjąć że żaden diesel czy turbodiesel nie kwalifikuje się, bo do zasilania diesla jest olej napędowy. Olej opałowy służy do innych celów.

 

po 2000 roku

 

Niewazny rocznik, tylko jak jest zasilany silnik.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ze się nie daje OO to swoją drogą:) Mi chodzi o ewentualny uszczerbek na zdrowiu silnika w porównaniu z CR oraz z bardzo starymi dieslami które posiadały jakis stary typ pompy.

 

:) Oczywiście nie miałem na myśli rocznika ale to, jakie silniki wtedy wypuszczali do obiegu.

 

Przykladowo dla jasnosci wezmy z wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat#B5_.28typ_3B.29_.281996-2000.29_.2F_B5_FL_.28typ_3BG.29_.282000-2005.29

passat z silnikiem silnik 1.9 TDI na pompie rotacyjnej (roczniki 1996-2000). Czy ta pompa juz jest tak precyzyjna, ze może dluzszej eksploatacji nie wytrzymać w porównaniu do CR oraz starych dziadów :) ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Czy ta pompa juz jest tak precyzyjna

 

Każda jest precyzyjna.

 

może dluzszej eksploatacji nie wytrzymać w porównaniu do CR oraz starych dziadów ?

 

Napewno silnik z pompa wtryskowa wytrzyma dłuzej na opałówce od silnika CR czy PD

Z kolei stary klekot wytrzyma dłuzej od silnika z pompa sterowana elektronicznie. Jednak nikt nigdy gwarancji na to nie da ile dany silnik pojezdzi.

 

Znam osobiście ludzi którzy jeżdżą na opałówce i na oleju roślinnym i sobie chwala, jedni dolewaja mixolu inni nie.

 

Zreszta warto byłoby się zastanowić czy dla oleju opałowego sa jakieś normy i jakie one są?

 

ROPA

 

Stan fizyczny : ciecz

Barwa : jasnożółta

Zapach : charakterystyczny

Temperatura krzepnięcia : -5oC gat. B

: -20oC gat. D

: -35oC gat. F

: -40oC arktyczny klasa 1

Temperatura początku wrzenia : ok. 180°C

końca wrzenia : ok. 360oC

Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56oC

Temperatura samozapłonu : 270oC

Granice wybuchowości : 3,11 – ok. 15,0 % obj.

Gęstość w temp. 15oC : 820 - 845 kg/m3 (gatunki B, D i F)

800 - 845 kg/m3

(klasa 1)

Prężność par: : brak danych

Lepkość w temp. 40°C : 2,00 – 4,50 mm2/s (gatunki B, D i F)

1,50 – 4,00 mm2/s (klasa 1)

Gęstość par względem powietrza : ok. 6

Rozpuszczalność : w wodzie nie rozpuszcza się;

rozpuszcza się w węglowodorach, alkoholach, eterach,

dwusiarczku węgla, czterochlorku węgla, chloroformie.

 

OPAŁÓWKA

 

Stan fizyczny : ciecz

Barwa : czerwona

Zapach : charakterystyczny

Temperatura krzepnięcia : -20oC

Temperatura początku/końca wrzenia : 180 – 360oC

Temperatura zapłonu : min. 56oC

Temperatura samozapłonu : 270oC

Granice wybuchowości : 0,7 – 8,0 % obj.

Gęstość w temperaturze 15oC : max. 860 kg/m3

Prężność par w temperaturze 50oC : ok. 2 kPa

Gęstość par względem powietrza : ok. 6

Rozpuszczalność : nie rozpuszcza się w wodzie;

rozpuszcza się w węglowodorach, alkoholach, eterach,

dwusiarczku węgla, czterochlorku węgla, chloroformie.

 

 

Widać ze nie ma informacji o lepkości OO

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.