pyly Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Witam. Ponoć nowe diesle z w systemie CR z opałem sobie nie radzą. Ktoś wie dlaczego? Ja mam znikoma wiedzę Chciałem też zapytać czy diesle bez CR na pompie rotacyjnej lub na pompowtryskach nie zgłaszają problemów? Z tego co wiem, to jeszcze do niedawna produkowane, bo teraz chyba już wszystkie to przymusowo CR.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1903-olej-opa%C5%82owy-przed-epok%C4%85-common-rail/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Paliwo do Diesla nie tylko zasila silnik ale jednoczesnie chłodzi i smaruje elementy układu wtryskowego. Z tym ostatnim nie radzi sobie "opałówka", jest sucha w porównaniu do ropy i kiepsko smaruje. Elementy układu CR sa bardzo precyzyjne - zwłaszcza wtryskiwacze. Nie trzeba chyba tlumaczyc co sie dzieje z idealnie spasowanymi elementami które pracuja bez odpowiedniego smarowania? Stare diesle mialy kiepskie wtryskiwacze, które nie dosc ze kiepsko rozpylały paliwo to wtryskiwały je pod stosunkowo niskim cisnieniem. Uszkodzony (lejacy wtrysk) objawial sie kopceniem na czarno w calym zakresie predkosci obrotowych. Lejące wtryskiwacze CR moga nawet doprowadzic do upalenia tłoków.... Taksówkarze jezdzili na opale, zwłaszcza starymi mercedesami które mialy pompy wielosekcyjne (rzedowe) a te sa smarowane olejem a nie paliwem. Pewnie słyszałes ze czasami dolewali do opalu mixolu, a to dlatego zeby nadac opałówce jakichs własciwosci smarnych. Podsumowujac, jak jezdzisz silnikiem CR na opałówce to predzej czy pózniej padnie układ wtryskowy (wtryski, pompa WC) bo sie szybko zatrze i zuzyje.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1903-olej-opa%C5%82owy-przed-epok%C4%85-common-rail/#findComment-9753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Dzięki za odpowiedź, niestety nie grozi mi to bo nie mam diesla a jeśli chodzi te najbardziej rozpowszechnione diesle z grupy VW 1.9 TDI (nie na CR) oraz SDI ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1903-olej-opa%C5%82owy-przed-epok%C4%85-common-rail/#findComment-9757 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 VW 1.9 TDI (nie na CR) oraz SDI Jesli chodzi o te pierwsze TDI i SDI (elektroniczna pompa, wtrysk sterujacy) to jezdziloby to jakos na opale. Zmienil sie tylko sposób sterowania silnikiem najogólniej rzecz biorac w porównaniu do starych diesli. Zamiast mechaniki mamy elektronike, wtryski otwierane cisnieniem które bije pompa. TDI na pompowtryskach zachowa sie jak silnik z CR. Co prawda troche inny typ zasilania, ale bardzo precyzyjne wtryskiwacze tez sa.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1903-olej-opa%C5%82owy-przed-epok%C4%85-common-rail/#findComment-9761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Tzn. te silniki produkowane po 2000 roku też się kwalifikują pod warunkiem ze nie CR ani pompowtrysk?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1903-olej-opa%C5%82owy-przed-epok%C4%85-common-rail/#findComment-9765 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 też się kwalifikują Trzeba przyjąć że żaden diesel czy turbodiesel nie kwalifikuje się, bo do zasilania diesla jest olej napędowy. Olej opałowy służy do innych celów. po 2000 roku Niewazny rocznik, tylko jak jest zasilany silnik.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1903-olej-opa%C5%82owy-przed-epok%C4%85-common-rail/#findComment-9770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 To ze się nie daje OO to swoją drogą Mi chodzi o ewentualny uszczerbek na zdrowiu silnika w porównaniu z CR oraz z bardzo starymi dieslami które posiadały jakis stary typ pompy. Oczywiście nie miałem na myśli rocznika ale to, jakie silniki wtedy wypuszczali do obiegu. Przykladowo dla jasnosci wezmy z wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat#B5_.28typ_3B.29_.281996-2000.29_.2F_B5_FL_.28typ_3BG.29_.282000-2005.29 passat z silnikiem silnik 1.9 TDI na pompie rotacyjnej (roczniki 1996-2000). Czy ta pompa juz jest tak precyzyjna, ze może dluzszej eksploatacji nie wytrzymać w porównaniu do CR oraz starych dziadów ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1903-olej-opa%C5%82owy-przed-epok%C4%85-common-rail/#findComment-9774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Czy ta pompa juz jest tak precyzyjna Każda jest precyzyjna. może dluzszej eksploatacji nie wytrzymać w porównaniu do CR oraz starych dziadów ? Napewno silnik z pompa wtryskowa wytrzyma dłuzej na opałówce od silnika CR czy PD Z kolei stary klekot wytrzyma dłuzej od silnika z pompa sterowana elektronicznie. Jednak nikt nigdy gwarancji na to nie da ile dany silnik pojezdzi. Znam osobiście ludzi którzy jeżdżą na opałówce i na oleju roślinnym i sobie chwala, jedni dolewaja mixolu inni nie. Zreszta warto byłoby się zastanowić czy dla oleju opałowego sa jakieś normy i jakie one są? ROPA Stan fizyczny : ciecz Barwa : jasnożółta Zapach : charakterystyczny Temperatura krzepnięcia : -5oC gat. B : -20oC gat. D : -35oC gat. F : -40oC arktyczny klasa 1 Temperatura początku wrzenia : ok. 180°C końca wrzenia : ok. 360oC Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56oC Temperatura samozapłonu : 270oC Granice wybuchowości : 3,11 – ok. 15,0 % obj. Gęstość w temp. 15oC : 820 - 845 kg/m3 (gatunki B, D i F) 800 - 845 kg/m3 (klasa 1) Prężność par: : brak danych Lepkość w temp. 40°C : 2,00 – 4,50 mm2/s (gatunki B, D i F) 1,50 – 4,00 mm2/s (klasa 1) Gęstość par względem powietrza : ok. 6 Rozpuszczalność : w wodzie nie rozpuszcza się; rozpuszcza się w węglowodorach, alkoholach, eterach, dwusiarczku węgla, czterochlorku węgla, chloroformie. OPAŁÓWKA Stan fizyczny : ciecz Barwa : czerwona Zapach : charakterystyczny Temperatura krzepnięcia : -20oC Temperatura początku/końca wrzenia : 180 – 360oC Temperatura zapłonu : min. 56oC Temperatura samozapłonu : 270oC Granice wybuchowości : 0,7 – 8,0 % obj. Gęstość w temperaturze 15oC : max. 860 kg/m3 Prężność par w temperaturze 50oC : ok. 2 kPa Gęstość par względem powietrza : ok. 6 Rozpuszczalność : nie rozpuszcza się w wodzie; rozpuszcza się w węglowodorach, alkoholach, eterach, dwusiarczku węgla, czterochlorku węgla, chloroformie. Widać ze nie ma informacji o lepkości OO   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1903-olej-opa%C5%82owy-przed-epok%C4%85-common-rail/#findComment-9775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Dzięki temat chyba wyczerpany. Pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1903-olej-opa%C5%82owy-przed-epok%C4%85-common-rail/#findComment-9779 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się