Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tak samo "od ręki" da się wydębić Lexa albo Irmiego. 4-5 stówek i jest.

Ja osobiście spotkałem 1 raz (słownie jeden) graty z x20xer ;) Może nie miałem szczęścia :-P

 

Ja bujam sie po kilku forach i ani razu jescze nie udało mi sie namierzyć nić od X20XER ... w sumie na Astra Klub tylko głwoice i wałki od tego XER ale to kolega dorwał do swojej Vectry... i wsio :roll: mam juz zrobione prawie 2 tysiaki od "remontu" kolektora i jest narazie cacy :-D;-)

 

  • 1 miesiąc temu...
W mojej Viki też walnoł kolektor tylko był już spawany :/

Myślałem o kolekotrze od C20Xe i przerobka pod X20XEv.. ale wujek przyjechał do nas na urlop i zrobił mi to inaczej (Wujek były pracownik Jelcza w Jelczu -Laskowicach)

 

Co nam potzreba:

- wiertarka+ wiertło 5-6mm

- gwintownik narzynka 5-6 mm

- pret najlepiej miedziany lub mosiezny 5-6 mm

- gumówka, klej do matalu

- browar na umilenie pracy :P

 

I zaczynamu:) Wiercimy przed peknieciem otwór, narzynamy gwint, gwintujemy pret, maczamy w kleju i wkrecamy,obcinam na równo z kolektorem i tak miejsce koło miejsca az całe pekniecie nam sie skończy, dobrze zrobić otówr jeszcze za peknieciem aby "odprezyć" czy jakos tak :) potem delikatnie szlifujemy i równamy prety wystajace z kolekotrem, profilaktycznie "zamazujemy" klejem po wierzchu i zostawiamy na ok 12-24 h do wsychniecia kleju (zalezy jaki mamy)

 

Kurde jeżdze już tydzień i super jest :) koszt ok 60 PLN :) zobaczymy jak długo wytrzyma- wujek zapewnił ze bedzie słuzyło i śłużyło :) w ten sposób były robione pekniete bloki silników (np jak sie silnik rozmroził) W Autosanach, Jelczach itp itd :)

Niestety fotek nie posiadam:(

 

:jupi: zrobiłem jak wyżej i hula :)

 

 

Uwagi:

 

* Użyłem SuperGlue za 0,99zł z kiosku... w końcu też klei metal

 

* zamiast kolorowego pręta łatwiej dostać mosiężne śrubki... ja kupiłem 10 sztuk m5 we Wrocławiu ul. Komuny Paryskiej 49, koszt-5zł (150zł/kg (!)).

 

* nawiercałem otwór w kolektorze (polecam wiertło typu HSS ze stali szybkotnącej) w ten sposób, żeby zazębiał się z poprzednim - brak ryzyka wykręcania się gwintu podczas pracy silnik (wibracje)

 

* użyłem wiertła 4mm (3zł), gwintownik m5 (17zł), śrubki mosiężne m5 (5zł)

 

* jak ktoś nie wie: wiercić na WOLNYCH obrotach maczając co chwilę wiertło w zimnej wodzie (kubeczek)

 

Po robocie zniknęły poniższe usterki auta:

 

* walenie wydechu pod nogami podczas odpalania (zwalałem to na poduchę pod silnikiem...)

 

* wyrównały się obroty na benzynie, auto nie przygasa przy V>50km/h

 

* lepiej się zbiera - POWER IS BACK ;)

 

* jeszcze nie wiem czy mniej będzie palił (do tej pory 12,5 LPG/100km) ale spodziewam się, że tak

 

  • 2 tygodnie później...
W mojej Viki też walnoł kolektor tylko był już spawany :/

Myślałem o kolekotrze od C20Xe i przerobka pod X20XEv.. ale wujek przyjechał do nas na urlop i zrobił mi to inaczej (Wujek były pracownik Jelcza w Jelczu -Laskowicach)

 

Co nam potzreba:

- wiertarka+ wiertło 5-6mm

- gwintownik narzynka 5-6 mm

- pret najlepiej miedziany lub mosiezny 5-6 mm

- gumówka, klej do matalu

- browar na umilenie pracy :P

 

I zaczynamu:) Wiercimy przed peknieciem otwór, narzynamy gwint, gwintujemy pret, maczamy w kleju i wkrecamy,obcinam na równo z kolektorem i tak miejsce koło miejsca az całe pekniecie nam sie skończy, dobrze zrobić otówr jeszcze za peknieciem aby "odprezyć" czy jakos tak :) potem delikatnie szlifujemy i równamy prety wystajace z kolekotrem, profilaktycznie "zamazujemy" klejem po wierzchu i zostawiamy na ok 12-24 h do wsychniecia kleju (zalezy jaki mamy)

 

Kurde jeżdze już tydzień i super jest :) koszt ok 60 PLN :) zobaczymy jak długo wytrzyma- wujek zapewnił ze bedzie słuzyło i śłużyło :) w ten sposób były robione pekniete bloki silników (np jak sie silnik rozmroził) W Autosanach, Jelczach itp itd :)

Niestety fotek nie posiadam:(

 

:jupi: zrobiłem jak wyżej i hula :)

 

 

Uwagi:

 

* Użyłem SuperGlue za 0,99zł z kiosku... w końcu też klei metal

 

* zamiast kolorowego pręta łatwiej dostać mosiężne śrubki... ja kupiłem 10 sztuk m5 we Wrocławiu ul. Komuny Paryskiej 49, koszt-5zł (150zł/kg (!)).

 

* nawiercałem otwór w kolektorze (polecam wiertło typu HSS ze stali szybkotnącej) w ten sposób, żeby zazębiał się z poprzednim - brak ryzyka wykręcania się gwintu podczas pracy silnik (wibracje)

 

* użyłem wiertła 4mm (3zł), gwintownik m5 (17zł), śrubki mosiężne m5 (5zł)

 

* jak ktoś nie wie: wiercić na WOLNYCH obrotach maczając co chwilę wiertło w zimnej wodzie (kubeczek)

 

Po robocie zniknęły poniższe usterki auta:

 

* walenie wydechu pod nogami podczas odpalania (zwalałem to na poduchę pod silnikiem...)

 

* wyrównały się obroty na benzynie, auto nie przygasa przy V>50km/h

 

* lepiej się zbiera - POWER IS BACK ;)

 

* jeszcze nie wiem czy mniej będzie palił (do tej pory 12,5 LPG/100km) ale spodziewam się, że tak

 

 

 

i jak tam dalej trzyma kolektor ? :-o , pytam bo użyłeś SuperGlue a raczej nie jest on odporny na wysokie temperatury

 

  • 1 rok później...

Witam.

 

[hide]Naprawiłem swój pęknięty kolektor bez spawania i odkręcania go od silnika i chodzi bez kłopotu już około 2 lata. Naprawię też Twój. Pisz na brratek [orangutan] gmail [dot] com.

Mieszkam we Wrocławiu (albo podjedziesz, albo prześlesz kolekor pocztą).[/hide]

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania