Gość Kwadi Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Witam. Mam pytanie dotyczące pękającego kolektora wydechowego w X20XEV - 2 opcje: * spawanie - ktoś to robił - jaki koszt ? * wymiana na inny - można podejrzewać że kupiony też pęknie Miał ktoś do czynienia z w/w przypadkiem, która opcję wybrać ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1887-p%C4%99kni%C4%99ty-kolektor-wydechowy-opel-vectra-x20xev/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Jesli mozesz sam pospawac to spawaj, jesli masz to komus zlecic to kup inny, ceny nie sa wysokie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1887-p%C4%99kni%C4%99ty-kolektor-wydechowy-opel-vectra-x20xev/#findComment-9682 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Te kolektory to choroba x18xe i x20xev - kolektor jest żeliwny. Jesli masz gdzieś sposobnosć pospawać, to na pewno wyjdzie taniej niż uzywka, która nie wiadomo ile pożyje. Chyba, że chcesz wywalić kilkaset peelenów na nowiznę...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1887-p%C4%99kni%C4%99ty-kolektor-wydechowy-opel-vectra-x20xev/#findComment-9683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Jak byś zdecydował się kupować kolektor to bierz od Daewoo. Pasuje jak ulał i jest lepiej dopracowany - nie pęka tak często. Daewoo odkupiło projekt silnika i przerobili felerny pękający kolektor. Sprawdź tylko rozstaw śrub mocowania do głowicy bo starsze modele od Daewoo miały inny.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1887-p%C4%99kni%C4%99ty-kolektor-wydechowy-opel-vectra-x20xev/#findComment-9687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek02 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 W mojej Viki też walnoł kolektor tylko był już spawany Myślałem o kolekotrze od C20Xe i przerobka pod X20XEv.. ale wujek przyjechał do nas na urlop i zrobił mi to inaczej (Wujek były pracownik Jelcza w Jelczu -Laskowicach) Co nam potzreba: - wiertarka+ wiertło 5-6mm - gwintownik narzynka 5-6 mm - pret najlepiej miedziany lub mosiezny 5-6 mm - gumówka, klej do matalu - browar na umilenie pracy I zaczynamu:) Wiercimy przed peknieciem otwór, narzynamy gwint, gwintujemy pret, maczamy w kleju i wkrecamy,obcinam na równo z kolektorem i tak miejsce koło miejsca az całe pekniecie nam sie skończy, dobrze zrobić otówr jeszcze za peknieciem aby "odprezyć" czy jakos tak potem delikatnie szlifujemy i równamy prety wystajace z kolekotrem, profilaktycznie "zamazujemy" klejem po wierzchu i zostawiamy na ok 12-24 h do wsychniecia kleju (zalezy jaki mamy) Kurde jeżdze już tydzień i super jest koszt ok 60 PLN zobaczymy jak długo wytrzyma- wujek zapewnił ze bedzie słuzyło i śłużyło w ten sposób były robione pekniete bloki silników (np jak sie silnik rozmroził) W Autosanach, Jelczach itp itd Niestety fotek nie posiadam:(   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1887-p%C4%99kni%C4%99ty-kolektor-wydechowy-opel-vectra-x20xev/#findComment-13569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Barton Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Albo bez kombinacji z klejem, prętem, gwintowaniem i Adamem Słodowym; można założyć 4-2-1 z X20XER, pasuje P&P i poprawi dół   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1887-p%C4%99kni%C4%99ty-kolektor-wydechowy-opel-vectra-x20xev/#findComment-13642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 To go zdobądź Tych silników na rynku jest niewiele więc i gratów typowo do nich za dużo nie ma.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1887-p%C4%99kni%C4%99ty-kolektor-wydechowy-opel-vectra-x20xev/#findComment-13645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 najlepsza opcja to przeróbka kolektora od XE , koszt około 300zł , poprawione osiągi , możliwość wywalenia pompy powietrza wtórnego i EGR za jednym zamachem no i oczywiście problem pękania znika na zawsze   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1887-p%C4%99kni%C4%99ty-kolektor-wydechowy-opel-vectra-x20xev/#findComment-13646 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzECHO Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 szymi870, dobrze gada, dać mu   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1887-p%C4%99kni%C4%99ty-kolektor-wydechowy-opel-vectra-x20xev/#findComment-13673 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Barton Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 To go zdobądź Tych silników na rynku jest niewiele więc i gratów typowo do nich za dużo nie ma. Od ręki Tylko trzeba umieć szukać Najłatwiej poszukać po forach, gdzie ktoś OPC1 uturbia, to mu zostaje 4-2-1 Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1887-p%C4%99kni%C4%99ty-kolektor-wydechowy-opel-vectra-x20xev/#findComment-13687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się