Skocz do zawartości

Pęknięty kolektor wydechowy Opel Vectra X20XEV


Gość Kwadi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie dotyczące pękającego kolektora wydechowego w X20XEV - 2 opcje:

* spawanie - ktoś to robił - jaki koszt ?

* wymiana na inny - można podejrzewać że kupiony też pęknie

 

Miał ktoś do czynienia z w/w przypadkiem, która opcję wybrać ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jesli mozesz sam pospawac to spawaj, jesli masz to komus zlecic to kup inny, ceny nie sa wysokie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te kolektory to choroba x18xe i x20xev - kolektor jest żeliwny.

Jesli masz gdzieś sposobnosć pospawać, to na pewno wyjdzie taniej niż uzywka, która nie wiadomo ile pożyje.

Chyba, że chcesz wywalić kilkaset peelenów na nowiznę...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak byś zdecydował się kupować kolektor to bierz od Daewoo. Pasuje jak ulał i jest lepiej dopracowany - nie pęka tak często. Daewoo odkupiło projekt silnika i przerobili felerny pękający kolektor. Sprawdź tylko rozstaw śrub mocowania do głowicy bo starsze modele od Daewoo miały inny.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

W mojej Viki też walnoł kolektor tylko był już spawany :/

Myślałem o kolekotrze od C20Xe i przerobka pod X20XEv.. ale wujek przyjechał do nas na urlop i zrobił mi to inaczej (Wujek były pracownik Jelcza w Jelczu -Laskowicach)

 

Co nam potzreba:

- wiertarka+ wiertło 5-6mm

- gwintownik narzynka 5-6 mm

- pret najlepiej miedziany lub mosiezny 5-6 mm

- gumówka, klej do matalu

- browar na umilenie pracy :P

 

I zaczynamu:) Wiercimy przed peknieciem otwór, narzynamy gwint, gwintujemy pret, maczamy w kleju i wkrecamy,obcinam na równo z kolektorem i tak miejsce koło miejsca az całe pekniecie nam sie skończy, dobrze zrobić otówr jeszcze za peknieciem aby "odprezyć" czy jakos tak :) potem delikatnie szlifujemy i równamy prety wystajace z kolekotrem, profilaktycznie "zamazujemy" klejem po wierzchu i zostawiamy na ok 12-24 h do wsychniecia kleju (zalezy jaki mamy)

 

Kurde jeżdze już tydzień i super jest :) koszt ok 60 PLN :) zobaczymy jak długo wytrzyma- wujek zapewnił ze bedzie słuzyło i śłużyło :) w ten sposób były robione pekniete bloki silników (np jak sie silnik rozmroził) W Autosanach, Jelczach itp itd :)

Niestety fotek nie posiadam:(

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo bez kombinacji z klejem, prętem, gwintowaniem i Adamem Słodowym; można założyć 4-2-1 z X20XER, pasuje P&P i poprawi dół

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepsza opcja to przeróbka kolektora od XE , koszt około 300zł , poprawione osiągi , możliwość wywalenia pompy powietrza wtórnego i EGR za jednym zamachem no i oczywiście problem pękania znika na zawsze ;-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To go zdobądź :-D

Tych silników na rynku jest niewiele więc i gratów typowo do nich za dużo nie ma.

Od ręki ;)

Tylko trzeba umieć szukać

Najłatwiej poszukać po forach, gdzie ktoś OPC1 uturbia, to mu zostaje 4-2-1

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.