Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki pod głowicą


Gość dzazgol1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dzazgol1

Witam. Będę się zabierał za wymianę uszczelki pod głowicą w golfie III, silnik 1.4.Czy mogę prosić o jakiś krótki opis tych czynnośći. I mam jeszcze jedno ważne pytanie: czy niezbędny jest klucz dynamometryczny, czy dam radę bez niego?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
czy niezbędny jest klucz dynamometryczny

 

Tak, jest niezbedny jesli chcesz to zrobic dobrze. Do tego warto miec przystawke aby móc dokrecac sruby na kąty.

 

Co prawda mozna tez recznie, mozna na stare sruby i wiele osób tak robi ale lepiej zrobic zgodnie ze sztuka i miec spokój na kilka lat.

 

krótki opis tych czynnośći

 

1 Odłączasz akumulator

2 Demontujesz rozrzad, opróżniasz układ chłodzenia, odkrecasz kolektory, aparat zaplonowy, odłaczasz wszystkie weze, odpinasz wtyczki od czujników

3 Demontujesz dekiel klawiatury (jesli potrzeba)

4 Odkrecasz sruby głowicy w kolejnosci dokrecania (zaczynasz od srodka i lecisz w kółko odkrecajac kazda po kolei do konca.)

5 Zdejmujesz głowice z bloku

 

Montaż

1 Czyścisz powierzchnie bloku z pozostalosci starej uszczelki, wydmu*** ojejciujejciu! ***esz syf z gwintów srub głowicy

2 Nakładasz nowa uszczelke (niczym nie smarujesz) TOP ma byc do góry.

3 Na uszczelke zakładasz zabielona głowice

4 Dokrecasz wszystkie sruby recznie sama przedłuzka (nowe sruby)

5 Dokrecasz sruby odpowiednim momentem w kolejnosci od srodka na zewnatrz w kólko (kierunek nieistotny)

6 Dociagasz jak podaje producent, na opakowaniu uszczelki powinna byc informacja jak dociagac sruby

7 Montujesz caly osprzet, kolektory, aparat, rozrzad, wałek rozrzadu, wszystkie weze, wtyczki

8 Zalewasz płynem układ chłodzenia

9 Mozesz odpalac (w celu sprawdznia poprawnosci złozenia rozrzadu mozesz przekrecic wałem kilka razy przed pierwszym odpaleniem)

 

Z popychaczy hydraulicznych trzeba wycisnac olej, lub wykonac regulacje zaworów jesli kasowanie luzu nie odbywa sie przy pomocy cisnienia oleju.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

stało sie to nagle, oleju i płynu nie ubywało i nie ubywa, szybko sie grzeje, do 2tys obrotów muł, troszke wieksze spalanie, gdy ciepły czasami ciężko go odpalić. Wiem że to wskazuje na upg do tego check czujnik spalania stukowego.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.