ArKos Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Witam, jakiś czas temu miałem problem z zacinającą się sztangą turbiny, co objawiało się nieprawidłową pracą silnika. Otóż powyżej 3k obr/min silnik wchodził w tryb awaryjny. Chciałem temu w jakiś sposób zaradzić. Początkowo myślałem o rozbiórce turbiny, co wiąże się z dużą ilością pracy. Postanowiłem jednak spróbować rozwiązać ten problem nieco inaczej. Mianowicie: Zakupiłem wężyk o średnicy 4mm i dł 50cm oraz strzykawkę o poj. 100ml. Po zdjęciu pokrywy silnika, zdjąłem przewód z „gruchy”. Za pomocą strzykawki można w łatwy sposób rozruszać sztangę od turbiny. Aby dostrzec skuteczność tej operacji zaznaczyłem sobie kolorystycznie zakres wychyłu sztangi, robiąc punkty na sztandze oraz turbinie(punkt odniesienia). Poniżej foto: W moim przypadku pomogło (Przebieg 182kkm). Nie wiem jak to będzie działać gdy (kierownica turbiny) jest mocno zapieczona. Co pewien czas powtarzam profilaktycznie tą operację. Dla ułatwienia można wyprowadzić ten wężyk w okolice dolotu powietrza, aby nie zdejmować każdorazowo pokrywy silnika. Autor: zbijar5, Żródło: http://www.a4-klub.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/186-silnik-diesel-spos%C3%B3b-na-rozruszanie-sztangi-turbiny-w-ajm/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi