ArKos Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Postanowiłem przyczynić się dla ludzkości i opisuje naprawę, która każdy może wykonać pod blokiem. Diagnoza: Uszkodzony/cieknący wysprzęglik Działanie: 1. Zakup nowego wysprzęglika (montowany na 2 śruby). 2. Montaż gumki zabezpieczającej i tłoczka na pompkę. Przy aucie: 3. Demontaż rury dolotu, wraz z "rezerwuarem" powietrza - od filtra, po przepustnicę (opaski typ Alfa Romeo/Fiat - płaskim śrubakiem). 4. Dojrzenie wysprzeglika zamontowanego na samej górze skrzyni. 5. Odkręcenie przewodu miedzianego od wysprzęglika (13). 6. Odkręcenie dwóch śrub mocujących wysprzęglik (u mnie były 13, ale nie wiem czy to fabryczne). 7. Wyjęcie wysprzęglika. Wysprzęgliki: 8. Przełożyć opaskę druciana zabezpieczająca gumkę. 9. Zachować gumowa osłonkę odpowietrznika. 10. Stary wysprzęglik do śmieci. Montaż: 11. Ułożyć wysprzęglik w odpowiednim miejscu na skrzyni. 12. Wcisnąć tłoczek, tak by otworu montażowe zlicowały z tymi na skrzyni. 13. Ułożyć podkładkę/wspornik przewodu na wysprzęgliku, tak by licowały śuby. 14. Wkręcić 2 śruby montażowe. 15. Wkręcić przewód miedziany doprowadzający płyn. Odpowietrzanie - potrzebne są dwie osoby: 16. Jedna osoba pompuje pedał sprzęgła (trzeba samodzielnie odciągnąć - nie jak hamulec) - zalecam ręcznie. Należy przytrzymać wciśnięty pedał wtedy. 17. Druga osoba odkręca odpowietrznik, aż wyleci całe powietrze i zakręca. 18. Czynność powtarzać, aż do uzyskania roboczego zakresu pracy wysprzęglika (pedał będzie już sam odbijał). Zakończenie: 19. Ubrać dolot - opaski obcęgami, lub szczypcami bocznymi. 20. Koniec! Powodzenia, czas pracy ~30 min. Autor: jas.bu Źródło: http://www.forum.alfaholicy.org   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi