Skocz do zawartości

[podwozie] Naprawa mcphersonów Escort mk5


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Ciągłe stuk i, póki na każdej nierówności oraz "pływanie" samochodu w zakrętach zmusiło mnie do wymiany amortyzatorów wraz z łożyskami i poduszkami kolumny McPersona...

 

 

 

Oto koszt nowych części:

 

* amortyzatory 2x110zł

* poduszka kolumny 2x35zł

* łożysko kolumny 2x15zł

 

 

 

Do tego doszło jak się później okazało wymiana osłon przegubów bo obie pękły a mając wyjętą kolumnę bez problemu można było wybić przegub z piasty koła...

 

Do dzieła!!!

 

Po podniesieniu autka i zdjęciu koła mamy na wierzchu całą kolumnę... Trzeba odkręcić łącznik stabilizatora oraz przewód hamulcowy od amortyzatora... Wykręcamy śrubę mocującą amortyzator z piastą koła... Zakładam dwa ściągacze do sprężyn na sprężyny i ściskamy sprężyny ile się tylko da żeby wymontować amortyzator z piasty... Dla ułatwienia sobie pracy można trochę popuścić nakrętki poduszki kolumny żeby łatwiej było manewrować całą kolumną przy jej wyciąganiu... Gdy już amortyzator mamy wyjęty z piasty odkręcamy do końca nakrętki na poduszce i wyciągamy kolumnę... Wystarczy teraz odkręcić nakrętkę mocującą amortyzator z poduszką i cała kolumna daje się rozłożyć na części pierwsze... Więc nie ma problemu z zamontowaniem nowych części... ściągaczy nie zdejmujemy ze sprężyny, zrobimy to dopiero gdy będziemy montować całą kolumnę w nadwoziu...

 

Wyjęcie przegubu... Trzeba odkręcić nakrętkę widoczną nawet gdy koło jest założone... Po odkręceniu najlepiej przez kołek drewniany wybijamy przegub z piasty w kierunku skrzyni... Dobrze jest przy tym maksymalnie odgiąć piastę do zewnątrz, przegub ładnie się złoży i wszystko bez problemu wychodzi... Nie muszę chyba przypominać żeby zdjąć opaski z osłon kielichów układu różnicowego... Teraz na pierwszy rzut oka problemem wydaje się rozłożenie przegubu... Nic bardziej prostszego... Potrzebne będą tylko kleszcze do zdejmowania segerów... wystarczy maksymalnie rozszerzyć seger i przegub spokojnie się rozłoży na dwie części... Zdejmujemy stare gumy, i dodatkowo dobrze jest przegub wypłukać w ropie bo przez pękniętą gumę mogły się dostać ziarenka piasku i przegub z czasem szlag trafi... Segera mniejszej części przegubu nie wyjmujemy.... On sam wskoczy bo druga część jest stożkowa i całość pięknie się złoży... Zakładamy nowe osłony, nakładamy smar i składamy wszystko do kupy... Po złożeniu wkładamy przegub, potem kolumnę i wszystko montujemy w odwrotnej kolejności jak rozkładaliśmy... Jak już mamy kolumnę w piaście to popuszczamy ściągacze sprężyn i przykręcamy te śruby i nakrętki skąd wykręciliśmy...

 

Ja dodam że przy odkręcaniu łączników okazało się że ich gumowe osłony są zniszczone więc jeszcze będę musiał kupić łączniki stabilizatorów (koszt zamiennika ok.35zł). Na zdjęciu widać też zużyte już gumy stabilizatora.

 

Jazda próbna wyszła pomyślnie... autko pewnie trzyma się w zakrętach mnie stuków bo te jeszcze zostały z układu kierowniczego ale to już inna naprawa. Przy skręcaniu nic nie zgrzyta... Na koniec dodam że miałem obawy co do rozbierania przegubu bo bałem się że to skomplikowane ale Niemcy zrobili to po fachowemu i wszystko trzyma się na jednej nakrętce i jednym segerze... A ktoś wymyślił głupie powiedzenie że Ford g.... wort.... To złe powiedzenie...

 

 

 

Kolumna. Sprężynę luzujemy dopiero gdy wkładamy nową kolumnę do nadwozia... Widok już bez poduszki...

 

01_28.jpg

 

Te łożyska zgrzytały przy kręceniu kierownicą...

 

02_29.jpg

 

Uszkodzona osłona przegubu...

 

03_30.jpg

 

Tutaj widać seger zabezpieczający cały przegub... Trzeba go maksymalnie rozszerzyć... Jest on osadzony w koronie połączonej z półośką...

 

04_29.jpg

 

Z pierwszego przegubu wyjąłem seger ale przy drugim przegubie już tego nie robiłem...

 

05_30.jpg

 

Odgięta do zewnątrz piasta po wyjęciu kolumny i przegubu...

 

06_29.jpg

 

Z tej strony piasty ma nam wyjść przegub po odkręceniu nakrętki z drugiej strony i wybiciu go...

 

07_26.jpg

 

Widok kielicha z którego wychodzi bez problemu przegub...

 

08_26.jpg

 

 

Autor: adrianolkusz

 

Źródło: http://siec.no-ip.com

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania