ArKos Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Parę uwag i skrótów użytych w tekście, żeby nie zaciemniać samego opisu wymiany. Podzieliłem opis na stronę lewą, prawą i środek. Nie opisywałem czynności, które są tak proste jak odkręcenie widocznej śruby, lub były gdzieś na forum szczegółowo opisane. To samo ze zdjęciami. DESKA - deska rozdzielcza - ta z wywaloną poduchą KONSOLA - konsola sterowania środkowa, ogrzewanie, wentylator, itd. PÓŁKA - półka pod kierownicą OSŁONA DOLNA - osłona umieszczona nad pedałami OSŁONA DESKI LEWA/PRAWA - osłona deski z boku przy drzwiach ŚRUBA - śruba z podkładką na Torx 25 WKRĘT - wkręt standardowy na Torx 20 To lecimy! STRONA LEWA 1. Odkręcamy 2 wkręty mocujące osłonę dolną, odhaczamy zatrzaski i wyciągamy z białych mocowań z przodu auta. 2. Odkręcamy 2 wkręty mocujące półkę od dołu. 3. Zdejmujemy pokrywę bezpieczników, odkręcamy boczne wkręty mocujące półkę i śruby trzymające skrzynkę bezpieczników. 4. Wyjmujemy włącznik świateł oraz całą ramkę z pokrętłami oświetlenia. Pod nią jest jeszcze jeden wkręt trzymający półkę. 5. Zdejmujemy półkę i odczepiamy gniazdo OBD 6. Zdejmujemy osłonę deski lewą, jest ona na takich sprężystych blaszkach i pod nią są 2 śruby trzymające deskę z boku lewego. 7. Zdejmujemy kierownicę - wypinamy poduszkę, odpinamy przewód zapłonowy, odkręcamy śrubę mocującą (KLUCZ XZN - czyli 12kątowy M12), obudowę kolumny (dwa kręty krzyżakowe z góry, 2 z dołu i 1ximbus 6 z dołu), zdejmujemy pierścień ślizgowy i manetki, zdejmujemy rączkę blokady kierownicy, żeby zdjąć dolną obudowę 2x imbus 6 8. Wyciągamy szafę - górne zaślepki, pod nimi wkręty, zdejmujemy osłonkę, dwa wkręty od licznika i wyciągamy dołem, odpinamy przewody. Pod licznikiem jest wkręt do konsoli środkowej i śruba trzymająca władzę....ups...deskę. STRONA PRAWA 1. Odkręcamy schowek 2xwkręt pod schowkiem 3xwkręt w schowku. 2. Odkręcamy 2 wkręty trzymające konsolę środkową i śrubę trzymającą deskę 3. Zdejmujemy prawą osłonę deski i odkręcamy 2 śruby 4. Odkręcamy dwie mosiężne śruby, które znajdują się nad wentylatorem i za poduszką - trzymają taką blachę od deski, trzeba tam wsadzić łeb i odkręcić, też torx 25. ŚRODEK 1. Żeby się wygodnie pracowało radzę zdjąć fotele - odkręcamy 2 nakrętki M13 pod fotelem z przodu, zdejmujemy osłony prowadnic foteli i wyciągamy z szyn fotele do tyłu, ewentualnie odczepiamy poduszki i sygnalizację pasów lub kto co tam ma, pod fotelami. 2. Zdejmujemy ramkę konsoli. Odkręcamy 8 wkrętów - 4 dolne są do panelu pokręteł - lepiej odkręcić to łatwiej się zdejmie konsolę jak panel wpadnie do środka. 3. Wyciągamy popielniczkę i odkręcamy 4 wkręty z czego dwa są pod mieszkiem gałki biegów (który trzeba zdjąć) 4. Wykręcamy 2 wkręty które pokażą się po zdjęciu popiołki 5. Tak to wygląda w trakcie 6. Wyciągamy tylną popielniczkę i odkręcamy 2 wkrętu pod spodem. 7. Z boków tunelu na wyskości foteli wykręcamy także 2 wkręty i zdejmujemy tylną część tunelu. 8. Demontujemy hamulec ręczny - popuszczamy kontrę na uchwycie linek, odkręcamy nakrętkę z przodu hamulca i zdejmujemy blaszkę, w którą były wkręcone wkręty trzymające tunel z boku, odkręcamy nakrętkę z trzpieniem z przodu i dwie nakrętki tylne. 9. Teraz całość - konsolę i tunel ciągniemy do tyłu , konsolę lekko unosząc, jakby zdejmując z uchwytów. 10. Odkręcamy jedną śrubę, która ujawniła się po zdjęciu konsoli. Odczepiamy wtyk świateł awaryjnych. 11. Wyciągamy deskę ostrożnie, żeby nie porysować osłon przednich słupków. I tyle 12. Zamieniamy z starej deski do nowej kratki nawiewu, włącznik awaryjnego, blaszki do wkrętów, itd. 13. Montujemy w kolejności odwrotnej, najgorzej jest z włożeniem deski na swoje miejsce ponieważ przeszkadza blacha, która musi wejść za poduszkę. Trzeba zwrócić uwagę na wpasowanie nawiewów w gąbkę Tak to wygląda teraz Autor: krzynol Źródło: http://forum.octaviaclub.pl/profile.php ... ile&u=3381   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi