Grzes997 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Jak wiadomo kto nie smaruje ten nie jedzie. Bardzo ważną rzeczą w naszym samochodzie jest dbanie o płyny ustrojowe a szczególnie olej w silniku, w większość nowoczesnych samochodów zalecana wymiana oleju jest co 15 tyś km lub raz na rok, z olejem koniecznie należy wymienić filtr oleju lub wkład filtra zależy jaki mamy samochód, opisywane czynności są na podstawie Skody Octavia ale wymiana oleju z filtrem jest we wszystkich samochodach taka sama. Rozpoczynamy od lekkiego rozgrzania silnika, robi się to w celu rozrzedzenia oleju, szykujemy naczynie na zużyty olej np miskę lub starą bankę 5 litrową z odciętym bokiem, wchodzimy pod samochód i odkręcamy korek spustowy spuszczamy olej do naczynia, w między czasie możemy odkręcać filtr oleju, uwarzając by nie ochlapać się wyciekającym olejem jak już nam cały olej wyleciał zakręcamy korek oraz czyścimy powierzchnię przylegania filtru, gumową uszczelkę filtra smarujemy cienką warstwą oleju i przykręcamy, filtr oleju starczy mocno dokręcić ręką lub delikatnie kluczem. Sprawdzamy czy mamy wszystko pozakręcane i wlewamy nowy olej, nowy olej stosujemy zgodnie z zaleceniem producenta patrząc na parametry nie na nazwę w moim przypadku skoda zaleca Shell Helix 5W40 ja stosuje olej tych samych parametrów producenta Texaco 5W40 w tym przypadku około 4 litry. Wlewam 3,5 litra i odpalam silnik na krótką chwilę i sprawdzam stan na bagnecie dolewając oleju tak by stan był powyżej połowy między znakami MIN a MAX. Grzes997   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi