Skocz do zawartości

Chcę kupić Vectrę, pilna sprawa, pomóżcie...


Gość ursus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z góry przepraszam, jeżeli powielam temat ale sprawa jest dla mnie jest dość nagła i nietypowa. Wczoraj pijany kierowca staranował 4 stojące pod moim domem pojazdy, moja Astra F stała w środku więc oberwała z dwóch stron i chyba nie opłaca się jej już naprawiać. Do tego mam w domu 2-wu tygodniowego bobasa, który nie pozwala mi spać w nocy:) i absorbuje mnóstwo mojego czasu i to głównie z jego powodu zależy mi na szybkim nabyciu jakiegoś pojazdu tak "w razie potrzeby". W obecnej sytuacji nie mam czasu na przeglądanie i czytanie forum, bo muszę teraz wiele spraw zreorganizować...

Do tej pory jeździłem Astrą F C14SE 95` z lpg. Komfort jazdy żaden, mimo iż przegląd przeszła bez problemów to jednak zawieszenie jest już wytłuczone i głośne, do tego trzeszczące wnętrze, świstający wiatr przez uszczelki no i największa bolączka, wszędzie wyłażąca rdza (do tego kolor biały). To co jednak było dla mnie plusem to fakt, iż mimo wielu drobnych bolączek technicznych i usterek z większością mogłem sobie poradzić sam nie tracąc ograniczonych funduszy na mechaników przy bardzo niskich kosztach części. Bardzo ceniłem też możliwość odczytywania błędów przy użyciu byle drucika.

Skoro sytuacja zmusiła mnie do zmiany auta myślę już o czymś bardziej komfortowym i praktycznym, konkretnie Vectra. Doradźcie mi w kwestii silników i roczników. Mogę wydać maks 6500zł, na allegro za tą cenę można kupić modele od 95 do około 98 roku w zależności od stanu i wyposażenia. Który z silników benzynowych polecicie pod te kryteria:

- koniecznie benzyna

+LPG

- moc bez wygórowanych wymagań, aczkolwiek nie mam nic przeciwko zapasowi mocy pod butem, co czasem poprawia bezpieczeństwo, to jednak nie jest warunek, gdyż na codzień jeżdżę spokojnie

- możliwie mało awaryjna konstrukcja silnika i elektryki

- jak to możliwie wersja silnika "przyjazna" dla majsterkowicza amatora z możliwością prostego bez komputera odczytywania kodów usterek i niskie koszty grubszych części eksploatacyjnych (rozrząd, sprzędło itp...)

Z góry dziękuję za pomoc. Jak ktoś doradzi mi inną markę i model

też będę wdzięczny, wpadł mi w oko też Passat lub Golf 3.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

x18xe1 lub x20xev. W ostateczności x18xe też może być, ale wychla więcej niż x18xe1.

Nie polecam przedliftowych VB czyli tych do 99r. Te od 99 są zdecydowanie lepiej zabezpieczone przed korozją. LPG spalają ok. 11l w mieście.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymi870
Mogę wydać maks 6500zł,
za taką kwotę na Twoim miejscu poszukałbym Astry takiej jak miałeś, tylko z silnikiem C20NE . Vectra za takie pieniądze to będzie parch i skarbonka bez dna ... chyba,że po prostu astra Ci się nie podoba ;-)
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podoba, nie podoba, to wielkiego znaczenia nie ma. Astry miałem dwie, pierwsza jako drugi samochód w rodzinie sprawdzała się świetnie. Obecną musiałem kupić bo potrzebowałem na gwałt samochód i akurat się nawinęła w dobrej cenie i obecnie jest to jedyny mój samochód. Jeżeli teraz muszę zmienić samochód to wolałbym kupić już tym razem coś praktyczniejszego i bardziej komfortowego. Astra nie spełniania moich oczekiwań, ale dopóki jeździła była ok.

Na Vectrę po lifcie obecnie niestety mnie nie stać, więc chyba temat rdzy pozostanie mi ciągle przerabiać...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymi870
coś praktyczniejszego
kombi ??

 

bardziej komfortowego
jak wsiądziesz do astry z dobrym zawieszeniem to komfort jest baardzo ok , jeśli kupisz astrę z rozwaloną za wiechę to zrobisz to za 2000zł a Vectrze same tuleje na tył kosztują 350 ;-)

 

 

To co jednak było dla mnie plusem to fakt, iż mimo wielu drobnych bolączek technicznych i usterek z większością mogłem sobie poradzić sam nie tracąc ograniczonych funduszy na mechaników przy bardzo niskich kosztach

części.

silniki w Vectrze są już trochę bardziej skomplikowane , części eksploatacyjne znaaacznie droższe...

 

jak dobrze poszukasz to kupisz Asterixa w kombi za 5000 z rocznika znacznie młodszego niż VIKI za tą cenę , z ciekawym wyposażeniem i zostanie Ci 1500zł na podstawowe naprawy...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwadi, pewnie chętnie obejrzałbym ta auto, gdyby oferta nie była z drugiego końca Polski... jestem ze śląska:)

szymi870, patrzyłem też za Astrami, jak już się trafił ładny egzemplarz z rocznika około 2000 to na wyposażeniu miał wspomaganie i centralny zamek... Przyznam, że zatęskniłem już za odrobiną komfortu, klima też by się przydała jeżdżąc z dzieckiem no i trochę większe poczucie bezpieczeństwa... ale dzięki za rozsądną poradę, na pewno przyda mi się trochę sprowadzenia na ziemię:)

 

[ Dodano: 2011-02-20, 10:50 ]

Mam jeszcze jedno pytanie, czy w Astrach II były inne silniki benzynowe niż EcoTec?? Nie znalazłem jak dotąd oferty z innym silnikiem wg moich kryteriów wyszukiwania. Trzech moich znajomych miało Astry z tymi silnikami, wszyscy prędzej czy później się ich pozbyli głównie z powodu dużego poboru oleju i jeszcze paru innych drobiazgów. Czy faktycznie jeżeli już w grę wchodzi Astra II szukać wersji nie z silnikiem EcoTec (jeżeli takie są)?

 

[ Dodano: 2011-02-25, 15:47 ]

szymi870, miałeś rację co do stanu Vectr za tą kasę. Choć problemem była głównie korozja, z którą najchętniej nie chciałbym mieć jak na razie do czynienia po doświadczeniu z Astrą;) Trafiłem ja kilka naprawdę zadbanych egzemplarzy i wydawało się z konkretnych rozmów z właścicielami, że są to wiarygodne oferty ale miałem już za daleko, aby jechać i oglądać... Trafiłem też na idealną technicznie i blacharsko Astrę F kombi 99`o przebiegu 99 tys km, ale kompletny golas, bez wspomagania i trochę cena wysoka i choć z żalem, to jednak zrezygnowałem. Po straceniu na poszukiwania bitych 4 dni i przejechaniu ponad 500km przekonałem się, że znalezienie tego czego się konkretnie szuka wymaga dużo więcej wolnego czasu niż ja posiadam więc padło na... Nubirę CDX 00` 2.0 16V:)

- bo tania w zakupie

- bo wszystko ma co mi jest potrzebne łącznie z klimą

- bo części eksploatacyjne podobno tanie (sprawdziłem jak na razie ceny za tłumik środkowy, łączniki stabilizatora, uszczelkę pod pokrywę zaworów i ceny jak nie takie same to bardzo podobne do Astry F:))

- bo wersja kombi jakiej szukałem

- bo jeździ się super

- bo to prawie taka Vectra...

... a do tego szybko nie zardzewieje! :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.