Skocz do zawartości

Naprawa zawieszenia przód Peugeot Partner


Grzes997

Rekomendowane odpowiedzi

Naprawę zawieszenia rozpoczynamy od kompletacji potrzebnych części, a będzie potrzebne:

cztery tuleje metalowo-gumowe małe instalowane z przodu wahacza

dwie tuleje metalowo-gumowe duże instalowane z tyłu wahacza

dwa łączniki stabilizatora

dwa sworznie zwrotnicy

peugeot%20%287%29.JPG

 

Wymianę rozpoczynamy od podniesienia przodu samochodu i odpowiednio zabezpieczamy, zdejmujemy koła i odkręcamy śrubę sworznia zwrotnicy i wybijamy sworzeń

wachacz.JPG

 

następnie odkręcamy śrubę przedniej tulei kluczem M18

P2010004.JPG

 

oraz dwie śruby tylnej tulei kluczem M 13 oraz M16

P2010001.JPG

 

wyjmujemy wahacz, duża tuleja jest często tak zużyta że sama rozsypuje się na dwie części jeśli tak nie jest można ją złapać w imadło i kręcić zrywając gumę, tuleje która została na wahaczu delikatnie nacinamy i wybijamy

P2153462.JPG

 

małe tuleje też wybijamy tępym śrubokrętem najpierw jedną

P2153467.JPG

 

potem drugą za pomocą kawałka rury lub starej nasadki M22

P2153468.JPG

 

tuleje można wciskać w imadle pod warunkiem że jest mocna lub prasą hydrauliczną, ja wciskam prasą własnoręcznej roboty opisaną tu Prasa

 

najpierw wciskamy dwie małe tuleje jednocześnie

P2153469.JPG

 

potem dużą, podczas tej operacji ja wkładam twardy pręt ze starego wiertła w celu podtrzymania wahacza, kiedyś mi się zdarzyło że miałem wahacz oparty na samej prasie i efektem tego był skrzywiony wahacz

P2153463.JPG

 

na koniec wymieniamy sworzeń zwrotnicy, jest on przykręcony do wahacza trzema śrubami, w przypadku zużycia tylko sworznia nie jest konieczne wyjmowanie wahacza

wachacz.JPG

 

mamy gotowy zregenerowany wahacz który instalujemy w samochodzie w odwrotnej kolejności

P2153470.JPG

 

kolejną pracą jest wymiana łączników stabilizatora, łącznik jest przykręcony dwoma śrubami jedna do samego stabilizatora

 

P2010012.JPG

 

druga do amortyzatora

P2153461.JPG

 

podczas tych czynności może być problem z odkręceniem nakrętek to w takim wypadku pomagamy sobie kluczem tupu torx

P2153477.JPG

 

nowy łącznik przykręcamy i cieszymy się zregenerowanym zwieszeniem oraz cichą jazdę bez zbędnych stuków

 

 

Grzes997

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania