Skocz do zawartości

Termostat czy coś innego?


Gość wypasacz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wypasacz

A mam pytanie Panowie, bo właśnie zastanawiało mnie to że ten dolny wąż od chłodnicy mam zimny lub delikatnie ciepły... Ostatnio po dłuższej podróży (200km) gdy się silnik dobrze zagrzał w zbiorniczku wyrównawczym miałem pełniutko płynu, aż zbiorniczek był mokry na zewnątrz bo chyba się przelało, czy to może być wina tego, że termostat się nie otwiera? Teraz jest zima więc temperatura na wskazówce utrzymuje mi się troche niżej niż polowa, zdażył się chyba 2 krotnie skok do samej góry ale za chwile wskazówka opadła do normalnego poziomu.Górny wąż jest zawsze gorący i te cienkie wężyki również ciepłe. Czy to wina termostatu?

 

Jeszcze dodam, że po tym jak był zbiorniczek pełny po 2 dniach nadal był pełny, więc otworzyłem korek chłodnicy i wlałem ten płyn ze zbiorniczka do chłodnicy, w zbiorniczku zostało trochę ponad min, a teraz już nie ma nic w zbiorniczku, nawet jak sie zagrzeje to nie przelewa się do zbiorniczka, w chłodnicy natomiast widać płyn pod korkiem...

 

Dzięki, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij termostat, znieś do domu, nalej wrzątku do miski i tam go wrzuć. Jak się otworzy to znaczy jest sprawny. Wyjęcie termostatu w tym aucie to kwestia 5 minut. Nowy termostat to koszt ok 30-35zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiekpolak

moim zdaniem to napewno termostat sprawdz jeszcze odpowietrzenie ukladu tez moze byc tego przyczyna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wypasacz

No więc wracałem z pracy 40 km i jak dojechałem do domu to dolna rura była ledwo letnia, postałem chwile, potrzymałem go trochę na obrotach i termostat się otworzył bo ta rura zrobiła się gorąca i włączył się wentylator - skoków wskaźnika temp nie było żadnych, więc chyba termostat i wentylator jest jednak ok. Widocznie przy mrozach podczas stałej jazdy (nie stoję w korkach nigdzie) silnik się nie nagrzewał na tyle żeby termostat musiał się otwierać. W zbiorniczku po otwarciu się termostatu pojawił się płyn centymetr ponad max, a wcześniej był tylko na dnie.

 

1. Czy ten płyn powinien samoczynnie wrócić do chłodnicy podczas stygnięcia silnika? Jeśli nie wróci to nie będzie brakowało w chłodnicy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten płyn powinien samoczynnie wrócić do chłodnicy podczas stygnięcia silnika? Jeśli nie wróci to nie będzie brakowało w chłodnicy?

 

Tak płyn powinien sam wrócić do chłodnicy, jeśli nie wróci szukaj przyczyny w korku chłodnicy, o ile mnie pamięć nie myli w Hondach on działa jako zaworki, co do termostatu to tak jak piszesz jadąc ze stałą prędkością jest duża szansa że silnik jest na tyle chłodzony powietrzem że termostat się nie otworzy lub robi to sporadycznie i dlatego dolna rura jest letnia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wypasacz

Płyn wrócił na swoje miejsce. Więc myślę, że sprawa termostatu jest wyjaśniona, jeśli będę miał jakieś problemy to zmienię korek i będę pisał. Na razie jest ok. Doleje jeszcze tylko trochę płynu do zbiorniczka bo jest na dnie. Więc dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania