Skocz do zawartości

Naprawa układu paliwowego Opel Corsa C oraz pochodne


Grzes997
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poradnik poświęcony problematyce zasilania w paliwo.

 

Samochód nie chce zapalić co zrobić, są dwie możliwości albo układ zapłonowy jest uszkodzony lub układ paliwowy, bardzo prostą sprawą jest kontrola czy pompa paliwowa podaje paliwo

odkręcamy kapturek na listwie wtryskowej

P2083432.JPG

 

w środku jest normalny wentyl jak mamy w kołach, wentyl możemy nacisnąć i sprawdzić czy jest ciśnienie paliwa

wentyl.JPG

 

jeśli nic nie tryska można ten wentyl wykręcić a na gwint dać kawałek węża i spróbować zakręcić rozrusznikiem

wentyl+%25281%2529.JPG

 

w normalniej warunkach paliwo powinno płynąc wężem, jeśli nic nie płynie zdejmujemy wąż i wkręcamy wentyl oraz kapturek.

 

Mamy wstępną diagnozę, pompa nie podaje paliwa, czyli może być brak zasilania pompy lub sama pompa jest uszkodzona

 

pompa jest zabezpieczona bezpiecznikiem 20 A i jest zasilana poprzez przekaźnik

P2083433.JPG

 

Bezpiecznik można wizualnie sprawdzić lub zmierzyć miernikiem, ja do takich celów stosuję probówkę z kawałkiem kabla który jest przyczepiony do masy a probówkę przykładam do poszczególnych elementów które chce sprawdzić

po ocenie wzrokowej bezpiecznika wyjmujemy przekaźnik i sprawdzamy czy jest on zasilany, napięcie na sprawdzanym styku jest cały czas bez przekręcania kluczyka

P2083434.JPG

 

W celu sprawdzenia samego przekaźnika należy kawałek kabla z probówką dać do końcówki tak jak na zdjęciu oraz włożeniu przekaźnika i próbie zakręcenia silnika rozrusznikiem

P2083435.JPG

 

lampka probówki powinna się zapalać, jeśli się pali można przyjąć że zasilanie pompy w komorze silnika jest sprawne i przechodzimy do samej pompy

 

Pompa w Oplu jest pod tylnym siedzeniem pasażera i jest zasłonięte plastikową pokrywą którą należy zdjąć

P2083437.JPG

 

Czyścimy wszystko z pyłu i piasku najlepiej jest to albo wydmuchać sprężonym powietrzem lub użyć odkurzacza, jest to bardzo ważne gdyż wyjmując pompę nie jest zalecane by do baku dostał się piasek

Zdejmujemy wtyczkę zasilającą pompę, wtyczka ma cztery przewody dwa cienkie z czujnika poziomu paliwa oraz dwa grube z zasilania pompy, w tym wypadku czerwony kabel to plus a brązowy minus, kontrolę rozpoczynamy od sprawdzenia zasilania probówką, między kolorem czerwonym a brązowym powinno pokazać się napięcie podczas kręcenia silnikiem

P2083439.JPG

 

by sobie ułatwić pracę można wyjąc przekaźnik pompy i zmostkować styki jak na zdjęciu w ten sposób mamy stały plus na czerwonym kablu przy pompie, jeśli żarówka nam się pali wiemy już że cały układ elektryczny pompy jest sprawny a awarii uległa sama pompa

P2083436.JPG

 

Uwaga kolejne prace należy wykonać ze szczególną ostrożnością, żadnego ognia, iskrzących lamp etc będziemy pracować bezpośrednio przy paliwie

 

Zdejmujemy mostek z przekaźnika, węż zasilający i powrotny, węże są wyposażone w standardowe zaciski które trzeba ścisnąć i pociągnąć wąż

P2083441.JPG

 

Pokrywa pompy jest dociśnięta pierścieniem, który należy odkręcić, ja do tego celu używam tępego śrubokręta oraz gumowego młotka, w pierścieniu są owalne otwory w które trzeba delikatnie uderzać na przemian we wszelkie otwory, jak będziemy uderzać tylko w jeden pierścień nam się będzie kantował i go nie odkręcimy

Jak już mamy go odkręcony dźwigamy pokrywę pompy do której biegną dwie kostki które rozpinamy oraz wąż z wkładu pompy i dajemy pokrywę na bok

P2083448.JPG

 

Obudowę pompy wyjmujemy ściskając trzy uchwyty, i oddalamy się z wyjętym modułem na stół

P2083449.JPG

 

W celu wyjęcia wkładu pompy musimy zdjąć najpierw sitko

sitko jest zabezpieczone pierścieniem samo zaciskowym i między sitko a obudowę pompy wkładamy śrubokręt i delikatnie podważamy raz z jednej raz z drugie strony aż nam sitko zeskoczy

P2083444.JPG

 

Następnie zdejmujemy górne mocowanie pompy poprzez ściśnięcie trzech uchwytów.

P2083442.JPG

 

Wyjmujemy uszkodzony wkład pompy

P2083447.JPG

 

Wymieniamy nowy wkład i całość składamy w odwrotnej kolejności uważając przy wkładaniu sitka by pierścień samozaciskowy był na swoim miejscu

 

 

Obudowę pompy wkładamy do baku i wpinamy kostki oraz wąż do pokrywy pompy

 

Wkładamy pokrywę i zakręcamy pierścieniem

 

Zakładamy węże oraz kostkę zasilającą i na przekaźniku robimy mostek kontrolny, pompę powinno być słychać i jeśli wszystko jest ok. zakładamy przekaźnik i uruchamiamy silnik

 

Gotowe

 

 

Grzes997

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...