Skocz do zawartości

Demontaż licznika Astra G - wymiana tarcz, żarówek


ArKos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana tarczy zegarów, żarówek lub usuwanie tzw. zimnych lutów w zegarach Opel Astra G

 

Mamy spalone żarówki w zegarach, chcemy wymienić tarczę zegarów, wstawić ozdobne ramki na zegary, nie działają nam zegary, bo mamy tzw. zimne luty musimy wymontować i rozebrać zegary.

 

1 – Odsuwamy kierownicę na max do tyłu i dołu. Dźwignia do regulacji kierownicy znajduje się pod stacyjką.

 

a1.png

Fotografia nr 1

 

2 – Demontujemy zaślepki i odkręcamy wkręty z obudowy zegarów

 

a2.png

Fotografia nr 2

 

3 – Odkręcamy wkręty w górnej części obudowy zegarów i wyciągamy obudowę.

 

a3.png

Fotografia nr 3

 

4 – Odkręcamy wkręty i odpinamy szybkozłącze gniazda instalacji elektrycznej zegarów.

W tym celu unosimy dźwignię palcem do góry i przekręcamy dźwignię w lewo. Następnie odciągamy całe zegary do siebie i przekręcamy je tak, aby całość leżała zegarami do góry (fotografia nr 5).

 

a4.png

Fotografia nr 4

 

5 - Wyciągamy zegary z konsoli. W tym celu chwytamy zegary z lewej strony i wpychamy prawą stronę zegarów do środka konsoli tak, aby można było lekko przekręcić zegary

i wyjmujemy je lewą stroną do góry z konsoli nad kierownicą.

 

a5.png

Fotografia nr 5

 

6 – Po wyjęciu zegarów możemy powymieniać spalone żarówki. Jeżeli chcemy przylutować tzw. zimne luty na płycie, lub wymienić tarcze zegarów wówczas demontujemy pokrywę obudowy zegarów. W tym celu odpinamy zatrzaski i zdejmujemy pokrywę. Aby odpiąć zatrzaski pokrywy należy wyłamać cztery zaślepki z pokrywy, aby dostać się do zatrzasków, lub podważyć uchwyty pokrywy poprzez odgięcie obudowy zegarów przy zatrzaskach

i podważeniem ich śrubokrętem (patrz fotografia nr 7 i 8).

 

a6.png

Fotografia nr 6

 

a7.png

Fotografia nr 7

 

a8.png

Fotografia nr 8

 

7 – Odpinamy dźwignię szybkozłącza instalacji elektrycznej (1), w tym celu należy, wcisnąć zatrzask na dźwigni i wysunąć ją (lokalizacja zatrzasku fotografia nr 10). Następnie odkręcamy wkręty z gniazda (2), odpinany zatrzaski z obudowy i wyjmujemy zegary

z obudowy. Aby nie uszkodzić silniczków i przylutowanych elementów do płyty zakładamy pokrywę obudowy na wyciągnięte zegary z obudowy.

 

a9.png

Fotografia nr 9

 

a10.png

Fotografia nr 10

 

a11.png

Fotografia nr 11

 

8 – Demontujemy wskazówki zegarów. W tym celu bierzemy kartkę papieru np. blok techniczny i wycinamy dwa lub trzy paski papieru większe od widelca (w zależności od grubości papieru) na środku robimy wcięcie, posłuży jako podkładka, aby nie porysować tarczy zegarów. Wkładamy jedną papierową podkładkę pod wskazówkę a widelcem podważamy do góry i ściągamy wskazówkę z osi silniczka. Robimy tak za wszystkimi wskazówkami (fotografia nr 12 i 13).

 

a12.png

Fotografia nr 12

 

a13.png

Fotografia nr 13

 

9 – Demontujemy tarcze zegarów. Tarcza zamontowana jest na dwóch kołkach po bokach

i zaczepie w środkowej części tarczy.

 

a14.png

Fotografia nr 14

 

10 - Aby dostać się do ścieżek na płycie należy zdjąć pokrywę, którą założyliśmy na zegary

w celu zabezpieczenia elementów przed uszkodzeniem, odkręcić dwa pozostałe wkręty, odpiąć zatrzaski i wyjąc płytę z „ramki”. Zimne luty możemy przylutować sami używając lutownicy oraz cyny z kalafonią lub oddać do speca od naprawy elektroniki zrobi to za nas specjalnym urządzeniem.

 

a15.png

Fotografia nr 15

 

11 – Montaż wskazówek. Po zamontowaniu tarczy bierzemy wskazówkę i nakładamy lekko tak, aby się trzymała na oś silniczka. Ustawiamy wskazówki w prawidłowe położenie / ustawienie.

Wskazówki od temperatury silnika i ilości paliwa samoczynnie cofają się do „0”. Zakładamy lekko wskazówkę na oś silniczka i ustawiamy wskazówkę wyżej od prawidłowego ustawienia. Następnie cofamy wskazówkę tak, aby pokryła się z pierwszą kreską. Podczas przestawiania wskazówki będziemy czuli opór gdyż oś silniczka będzie stała w miejscu, dlatego ważne jest abyśmy nie wciskali wskazówki zbyt mocno. Następnie

w zależności od grubości użytego papieru podkładamy dwie lub trzy wycięte podkładki, które posłużą nam jako dystans do wciśnięcia wskazówki na oś. Po wyjęciu kartek zostanie przestrzeń między wskazówką a tarczą zegarów. Wciśnięcie do końca wskazówek spowoduje obcieranie lub zawieszanie się wskazówek.

Wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza ustawia się nieco inaczej gdyż one nie cofają się samoczynnie musimy zrobi to sami. Zakładamy lekko wskazówkę na oś silniczka i ustawiamy wskazówkę wyżej od prawidłowego ustawienia. Następnie cofamy wskazówkę tak, aby pokryła się z kreską przy liczbie „0”, będziemy czuli opór gdyż oś silniczka będzie stała w miejscu, dlatego ważne jest abyśmy nie wciskali wskazówki zbyt mocno. Gdy wskazówkę puścimy podniesie się odrobinę do góry nad linię. Podkładamy papierowe podkładki i wciskamy wskazówkę na oś. Jeżeli po wciśnięciu wskazówki ustawimy ją tak, aby pokryła się z linią przy cyfrze „0” i poczujemy opór to znaczy, że wskazówka ustawiona jest prawidłowo. Po puszczeniu wskazówki podniesie się znowu, ale po podpięciu do instalacji w samochodzie opadnie od „0”.

 

a16.png

Fotografia nr 16

 

12- Przy montażu licznika do konsoli należy ustawić prawidłowo licznik tak, aby wsunąć licznik na szybkozłącze nie przesuwając go na boki, gdyż możemy powyginać znajdujące się tam blaszki.

 

a17.png

Fotografia nr 17

 

13 – Przy wymianie tarczy zegarów na białą musimy pamiętać, aby przemalować wskazówki, bo nie będziemy ich widzieć. W tym celu po zdemontowaniu wskazówki usuwamy farbę, która znajduje się od spodu wskazówki ostrym nożem lub papierem ściernym tak, aby jej nie połamać i malujemy np. lakierem do paznokci.

 

 

hadzii123

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...