ArKos Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Wymiana chłodnicy wody Opel Astra G Na przykładzie Opel Astra G kombi 1998 2.0 DTL 1 - Wyciągamy plastikowe kołki. W środku jest bolec rozporowy, który należy wcisnąć do środka tak, aby usunąć go z kołka, od środka zderzaka można przytrzymać ręką, aby nie zgubić wypychanego bolca. (fotografia nr 1) 2 - Odpinamy wtyczki kabli; od czujnika temperatury zewnętrznej (czujnik znajduje się na wewnętrznej środkowej części zderzaka), oraz lamp halogenów, jeśli są zamontowane. 3 – Odkręcamy śruby po obu stronach w górnej części zderzaka od strony przednich kół (zazwyczaj są skorodowane, dobrze jak się urwą gorzej jak omsknie się klucz w główce śruby wówczas można rozwiercić śrubę), oraz wkręty od nadkoli przykręcone do zderzaka od dołu. (fotografia nr 2) 4 – Odpinamy zderzak z obu stron z zatrzasków. Łapiemy za górną część zderzaka od strony nadkola i ciągniemy ostrożnie do siebie. (fotografia nr 3) 5 – Odkręcamy śruby od strony podwozia z dolnej części zderzaka i zdejmujemy zderzak. (fotografia nr 4) 6 – Odpinamy plastikowe spinki z belki podtrzymujące instalację elektryczną. Ściskamy kombinerkami spinki i wciskamy. (fotografia nr 5) 7 – Odkręcamy nakrętki i zdejmujemy belkę. (fotografia nr 6) 8 – Spuszczamy płyn chłodniczy, kran spustowy znajduje się w lewej dolnej części chłodnicy stojąc przodem do samochodu. Zakładamy przewód na króciec przy chłodnicy i luzujemy śrubę/kran spustowy, aby szybciej płyn zleciał można odkręci korek w zbiorniczku wyrównawczym. (fotografia nr 7) 9 – Odkręcamy wentylator chłodnicy klimatyzacji, jeśli jest zamontowany w samochodzie. Odpinamy wtyczkę od zasilania (A) i wyjmujemy przewód z zaczepów (, odkręcamy dwie nakrętki © a następnie odciągamy wentylator od chłodnicy, aby zszedł ze śrub a następnie unosimy do góry, aby wyjąć go z dolnych zaczepów (D) i odkładamy go na bok. (fotografia nr 10 – Odkręcamy i wyjmujemy górne uchwyty chłodnicy, śruby znajdują się pod lampami na przednim pasie. (fotografia nr 9) 11 – Demontujemy pokrywę silnika i obudowę z filtrem powierza, mamy wówczas więcej miejsca do pracy. Odchylamy obie chłodnice do tyłu i demontujemy z przedniego pasa rurę ( od filtra powietrza, zamocowana jest od góry na dwa zatrzaski (A) do przedniego pasa. (fotografia nr 10) 12 – Odkręcamy chłodnicę klimatyzacji od góry dwie śruby (A), a następnie unosimy chłodnicę do góry, aby wyjąć ją z dolnych zaczepów (. Następnie powoli odchylamy chłodnicę na bok i mocujemy ją tak, aby nie wisiała na przewodach, najlepiej na coś ją postawić. Można też chłodnicę klimatyzacji przemyć z brudu i owadów tak, aby powietrze lepiej przez nią przepływało. (fotografia nr 11 i 13) 13 – Zdejmujemy plastikową ramkę z chłodnicy wody, zamontowana jest na zatrzaskach z góry i dołu (służy jako dystans i „uszczelnienie” chłodnic, aby powietrze nie uciekało na boki pomiędzy chłodnicami). (fotografia nr 13) 14 – Zdejmujemy opaskę zaciskową i przewód nadmiarowy z chłodnicy, górny prawy róg chłodnicy stojąc przodem do samochodu. (fotografia nr 12) 15 - Zdejmujemy opaskę zaciskową i przewód gumowy z chłodnicy (A) dolna prawa cześć chłodnicy stojąc przodem do samochodu. Na zdjęciu zaznaczyłem lokalizację ramki (, o której pisałem w pkt 13, oraz dolny zaczep chłodnicy klimatyzacji ©, o którym pisałem, w pkt 12. (fotografia nr 13) 16 - Zdejmujemy opaskę zaciskową i przewód gumowy z chłodnicy (A), górna lewa cześć chłodnicy stojąc przodem do samochodu – przewód od termostatu. (fotografia nr 14) 17 – Odkręcamy śruby ( z obu stron obudowy wentylator chłodnicy wody kiepski dostęp, ale wówczas nie musimy kombinować z odpinaniem instalacji zasilającej i wyjmowaniem wentylatora. Następnie unosimy wentylator do góry tak, aby wyjąć go z dolnych zaczepów i zostawiamy w samochodzie. Aby poprawić dostęp do lewej śruby ( stojąc przodem do samochodu można odkręcić uchwyt podtrzymujący przewód od klimatyzacji © i unieść go lekko do góry. (fotografia nr 14) 18 – Unosimy chłodnicę do góry tak, aby wyjąć ją z dolnych uchwytów, następnie wyjmujemy chłodnicę z samochodu opuszczając w dołu. (fotografia nr 15) 19 – Przekładamy gumy ze starej chłodnicy do nowej, z bocznych i dolnych uchwytów chłodnicy, jeśli nowa chłodnica ich nie posiada. 20 – Montujemy chłodnicę do samochodu (odwrotność demontażu). Przy montażu nowej chłodnicy do samochodu możemy zabezpieczyć chłodnicę z obu stron kartonem i owinąć taśmą klejącą wówczas przy wkładaniu chłodnicy zabezpieczymy się przed niechcianym pogięciem lamelek rdzenia (blaszek). Po zamontowaniu chłodnicy na dolne uchwyty karton usuwamy. Autor: hadzii123   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi