Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana chłodnicy wody Opel Astra G

Na przykładzie Opel Astra G kombi 1998 2.0 DTL

 

1 - Wyciągamy plastikowe kołki. W środku jest bolec rozporowy, który należy wcisnąć do środka tak, aby usunąć go z kołka, od środka zderzaka można przytrzymać ręką, aby nie zgubić wypychanego bolca. (fotografia nr 1)

 

01_247.jpg

 

2 - Odpinamy wtyczki kabli; od czujnika temperatury zewnętrznej (czujnik znajduje się na wewnętrznej środkowej części zderzaka), oraz lamp halogenów, jeśli są zamontowane.

 

3 – Odkręcamy śruby po obu stronach w górnej części zderzaka od strony przednich kół (zazwyczaj są skorodowane, dobrze jak się urwą gorzej jak omsknie się klucz w główce śruby wówczas można rozwiercić śrubę), oraz wkręty od nadkoli przykręcone do zderzaka od dołu. (fotografia nr 2)

 

02_245.jpg

 

4 – Odpinamy zderzak z obu stron z zatrzasków. Łapiemy za górną część zderzaka od strony nadkola i ciągniemy ostrożnie do siebie. (fotografia nr 3)

 

03_247.jpg

 

5 – Odkręcamy śruby od strony podwozia z dolnej części zderzaka i zdejmujemy zderzak. (fotografia nr 4)

 

04_232.jpg

 

6 – Odpinamy plastikowe spinki z belki podtrzymujące instalację elektryczną. Ściskamy kombinerkami spinki i wciskamy. (fotografia nr 5)

 

05_214.jpg

 

7 – Odkręcamy nakrętki i zdejmujemy belkę. (fotografia nr 6)

 

06_190.jpg

 

8 – Spuszczamy płyn chłodniczy, kran spustowy znajduje się w lewej dolnej części chłodnicy stojąc przodem do samochodu. Zakładamy przewód na króciec przy chłodnicy i luzujemy śrubę/kran spustowy, aby szybciej płyn zleciał można odkręci korek w zbiorniczku wyrównawczym. (fotografia nr 7)

 

07_166.jpg

 

9 – Odkręcamy wentylator chłodnicy klimatyzacji, jeśli jest zamontowany w samochodzie. Odpinamy wtyczkę od zasilania (A) i wyjmujemy przewód z zaczepów (B), odkręcamy dwie nakrętki © a następnie odciągamy wentylator od chłodnicy, aby zszedł ze śrub a następnie unosimy do góry, aby wyjąć go z dolnych zaczepów (D) i odkładamy go na bok. (fotografia nr 8)

 

08_156.jpg

 

10 – Odkręcamy i wyjmujemy górne uchwyty chłodnicy, śruby znajdują się pod lampami na przednim pasie. (fotografia nr 9)

 

09_130.jpg

 

11 – Demontujemy pokrywę silnika i obudowę z filtrem powierza, mamy wówczas więcej miejsca do pracy. Odchylamy obie chłodnice do tyłu i demontujemy z przedniego pasa rurę (B) od filtra powietrza, zamocowana jest od góry na dwa zatrzaski (A) do przedniego pasa. (fotografia nr 10)

 

10_190.jpg

 

12 – Odkręcamy chłodnicę klimatyzacji od góry dwie śruby (A), a następnie unosimy chłodnicę do góry, aby wyjąć ją z dolnych zaczepów (B). Następnie powoli odchylamy chłodnicę na bok i mocujemy ją tak, aby nie wisiała na przewodach, najlepiej na coś ją postawić. Można też chłodnicę klimatyzacji przemyć z brudu i owadów tak, aby powietrze lepiej przez nią przepływało. (fotografia nr 11 i 13)

 

11_164.jpg

 

13 – Zdejmujemy plastikową ramkę z chłodnicy wody, zamontowana jest na zatrzaskach z góry i dołu (służy jako dystans i „uszczelnienie” chłodnic, aby powietrze nie uciekało na boki pomiędzy chłodnicami). (fotografia nr 13)

 

14 – Zdejmujemy opaskę zaciskową i przewód nadmiarowy z chłodnicy, górny prawy róg chłodnicy stojąc przodem do samochodu. (fotografia nr 12)

 

12_153.jpg

 

15 - Zdejmujemy opaskę zaciskową i przewód gumowy z chłodnicy (A) dolna prawa cześć chłodnicy stojąc przodem do samochodu. Na zdjęciu zaznaczyłem lokalizację ramki (B), o której pisałem w pkt 13, oraz dolny zaczep chłodnicy klimatyzacji ©, o którym pisałem, w pkt 12. (fotografia nr 13)

 

13_123.jpg

 

16 - Zdejmujemy opaskę zaciskową i przewód gumowy z chłodnicy (A), górna lewa cześć chłodnicy stojąc przodem do samochodu – przewód od termostatu. (fotografia nr 14)

 

14_114.jpg

 

17 – Odkręcamy śruby (B) z obu stron obudowy wentylator chłodnicy wody kiepski dostęp, ale wówczas nie musimy kombinować z odpinaniem instalacji zasilającej i wyjmowaniem wentylatora. Następnie unosimy wentylator do góry tak, aby wyjąć go z dolnych zaczepów i zostawiamy w samochodzie. Aby poprawić dostęp do lewej śruby (B) stojąc przodem do samochodu można odkręcić uchwyt podtrzymujący przewód od klimatyzacji © i unieść go lekko do góry. (fotografia nr 14)

 

18 – Unosimy chłodnicę do góry tak, aby wyjąć ją z dolnych uchwytów, następnie wyjmujemy chłodnicę z samochodu opuszczając w dołu. (fotografia nr 15)

 

15_90.jpg

 

19 – Przekładamy gumy ze starej chłodnicy do nowej, z bocznych i dolnych uchwytów chłodnicy, jeśli nowa chłodnica ich nie posiada.

 

20 – Montujemy chłodnicę do samochodu (odwrotność demontażu). Przy montażu nowej chłodnicy do samochodu możemy zabezpieczyć chłodnicę z obu stron kartonem i owinąć taśmą klejącą wówczas przy wkładaniu chłodnicy zabezpieczymy się przed niechcianym pogięciem lamelek rdzenia (blaszek). Po zamontowaniu chłodnicy na dolne uchwyty karton usuwamy.

 

Autor: hadzii123

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1687-wymiana-ch%C5%82odnicy-wody-opel-astra-g/
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania