Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Kupiłem przyrząd do sprawdzania ciśnienia sprężania firmy Yato i zrobiłem pomiar na swoim silniku z którego płyn ucieka z pod głowicy i nie tylko...

Wyniki: na sucho 1 cylinder: 13,5bara, 2 cylinder: 13,5 bara , 3 cylinder: 13,5 bara, 4 cylinder 13,2 bara. Próba olejowa 1 cylinder 15,5 bara, 2 cylinder 15,8 bara, 3 cylinder 16 bar i 4 cylinder 17 bar.

Faktycznie kręciłem silnikiem aż wskazówka przestała rosnąć, a do próby olejowej wykorzystałem olej SAE 30( taki podaje instrukcja do pomiaru ciśnienia).

Myślę że wyniki nie są złe i mogę zrobić tylko wymianę panewek, pierścieni i głowicę.

 

Proszę o opinię odnośnie ciśnienia w silniku jak i o pomysł na naprawę.

Jakie jest ciśnienie w nowym silniku C20NE skoro u mnie jest 17bar?

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Myślę że wyniki nie są złe

Są bardzo przyzwoite.

mogę zrobić tylko wymianę panewek, pierścieni

Ale po co chcesz robić pierścienie?

Moim zdaniem nie ma konieczności. U mnie w Calibrze jest na garach od 10.5-11 bar - nie bierze oleju wcale, jeździ w porządku.

A panewki dlaczego? Stuka? Niskie ciśnienie na jałowym?

Jakie jest ciśnienie w nowym silniku C20NE

Około 15bar podaje producent jako nominalne.

u mnie jest 17bar

Nieprawda. U ciebie jest 13.2-13.5 - dane producenta to dane na sucho.

Ten silnik ma jeszcze przed sobą sporo kilometrów, o ile nie rąbie na panewkach.

 

Muszę zrobić uszczelkę pod głowicą i przerdzewiałe korki bloku, bo płyn cieknie, więc pomyślałem że jak już będę miał zdartą głowiczkę to zrobię co mogę. Pierścienie wywnioskowałem z różnicy która powstała na pomiarze pomiędzy próbą na sucho i olejową (3,8bara na 4 cylindrze), a i chciał bym mieć wzorowe ciśnienie. Wał powiem szczerze że nie wiem czy stuka, nie znam się, ale mi się wydaje że silnik chodzi cichutko. Ja jestem z tych ludzi co wolą zapobiegać niż leczyć, wolę wymienić panewki póki nie ma zbyt dużych luzów.

Głowicę mam ze starego silnika i były w niej docierane zawory, wymienione popychacze hydrauliczne i uszczelniacze zaworowe. po tych zabiegach jeździła rok i wypadek - pęknięty blok silnika. Zdjąłem ostatnio głowiczkę z tego silnika i na tłokach 1 i 3 jest totalny czarny nagar a pierścienie były wymienione i są całe... jaki mógł być tego powód? głowica? samochód jeździł tylko na gazie, nawet zbiornika na benzynę w nim nie było.

 

pomyślałem że jak już będę miał zdartą głowiczkę to zrobię co mogę.

Idąc tym tropem wymienisz auto na nowe.

 

korki bloku

broki

 

Pierścienie wywnioskowałem z różnicy która powstała na pomiarze pomiędzy próbą na sucho i olejową (3,8bara na 4 cylindrze), a i chciał bym mieć wzorowe ciśnienie.

Nawet w fabrycznie nowym silniku możesz spodziewać się różnic przy próbie olejowej. Może nie na poziomie prawie 4 bary, ale około dwóch można się spodziewać. Przecież pierścień nie jest jednolitą całością, a pasowanie w cylindrze również wymaga luzu.

 

Moim zdaniem niepotrzebna czynność.

 

wolę wymienić panewki póki nie ma zbyt dużych luzów.

I co ci to da?

Masz oryginalne i bardzo dobrej jakości... kupisz jakieś zamienniki co sie zwalą szybciej niż te jeśli zostaną...

 

na tłokach 1 i 3 jest totalny czarny nagar a pierścienie były wymienione i są całe... jaki mógł być tego powód? głowica?

Jeśli nagar był twardy i smolisty to w tym cylindrze spalał się olej - np sieknięta uszczelka. Jeśli miękki i sadzowaty, to za bogata mieszanka - lejący wtrysk na przykład.

 

samochód jeździł tylko na gazie

Więc kwestia lejącego wtrysku odpada. Olej mógł sie dostać przez uszczelkę lub uszczelniacze.

 

Ogólnie:

Daj sobie spokój z rozgrzebywaniem sprawnego silnika. Ani to nie jest ekonomiczne ani rozsądne. A i nigdy się nie zwróci. Zasada jest taka: nominał z fabryki zawsze będzie trwalszy, niż wyremontowany na zamiennikach. Zapamietaj, że chyba tylko ruskie i polskie auta wymagały poprawiania fabryki - niemcy robią porządnie, c20ne lata bez bólu 450-500tyś do remontu i nie ma sensu mu skracać drogi.

 

Twoja kasa, ale warto przemyśleć - ja bym zrobił głowicę na tip-top czyli zawory, prowadnice, uszczelniacze, markową uszczelkę pod głowicę (Goetze, Reinz albo oryginał GM z ASO), nowe śruby głowicy, wypłukałbym cały silnik w tym kanały olejowe, sprawdził stan pompy oleju i jazda. Bedzie latał jak sie patrzy.

 

Śróby założę z poprzedniego silnika, mają rok przejeżdżone i wyglądają jak nowe i smar miedziowy na wierzchu. Powiedz czy wystarczy jak przemyję silnik i kanały olejowe benzyną ekstrakcyjną?

Mam problem z wnętrzem silnika, konkretnie zamiast płynu chłodniczego musiał być kiedyś zalany jakiś syf, bo silnik żre korozja, a korki bloku silnika przegnite aż cieknie...

Co z tym zrobić? Jakiś środek do czyszczenie układu chłodniczego?

 

Po kolei... Kanały olejowe lepiej czyścić ropą lub rozpuszczalnikiem nitro - benzyna ekstrakcyjna działa słabiutko. Ja bym kupił z 10l ropy, jakąś wielką michę, wsadziłbym silnik i po kilkugodzinnym moczeniu przedmuchał pod ciśnieniem kanały olejowe w bloku. Pompę oleju również należy dokładnie przejrzeć, czy nie nosi śladów wytarcia bo kiepskie ciśnienie może dawać - kontrolka zgaśnie ale to nie będzie to.

Zamiast płynu wlana była woda. Blok jest żeliwny i koroduje. W sumie naturalne zachowanie - broki z tyłu bloku da się kupić w INTERCARS, są bodajże po 5,50 sztuka.

Układ chłodniczy wyczyści ropa - wyżre. Potem po poskładaniu silnika wlać normalnie płyn chłodzący i po krzyku.

 

Kolego ArKos może napiszesz mi jakiej firmy były zakładane pierścienie i panewki korbowodowe na pierwszy montaż? Mahle, czy Kolbenschmidt? Które ewentualnie były by lepsze gdybym uparł się na wymianę? :-)

 

Nie mam pojęcia, co idzie na pierwszy montaż, ponieważ GM bierze wielu podwykonawców. Dla przykładu: FEBI BILSTEIN dostępny w sklepie jest dostarczany do ASO Opel, przemetkowany na GM i sprzedawany 2 razy drożej jako oryginał... Bez komentarza.

 

Co do sedna sprawy:

Pierścienie polecam Goetze - sprawdzone, że są dobre jak za taką cenę. Kolega montował, auto służy do KJS więc pałowane jest zdrowo i jest dobrze. Nic się nie dzieje.

Panewki - Glyco - to według mnie niezła firma, najczęściej je pchają do modyfikowanych silników.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania