Skocz do zawartości

Rozwiercanie C18NZ zamiast wymiany tłoków pod C20NE.


Gość Tumak5

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam pomysł na remont silnika C20NE, by nie wymieniać tłoków.

Myślałem nad zakupem bloku silnika z C18NZ i rozwiercenie go pod stare tłoki z mojego silnika C20NE. Pierścienie zakupił bym nowe.

Wał z C20NE na nowych panewkach, głowica C20NE już zrobiona.

Czy bloki z tych dwóch silnikó są identyczne? Średnica cylindra w 1.8 to 84,8mm, a w 2.0 86mm.

Co myślicie o takim rozwiązaniu? Gdzieś czytałem że ktoś to już robił, ale nie było żadnych konkretów...

Wiadomo, chciał bym zrobić remont za jak najmniejszą ilość pieniędzy i dlatego pomyślałem o takim rozwiązaniu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czy bloki z tych dwóch silnikó są identyczne?

tak

Pod warunkiem, że to 1.8 to nie jest 18e bo nie będzie otworu na czujnik położenia wału. W C18NZ jest.

 

Średnica cylindra w 1.8 to 84,8mm, a w 2.0 86mm

Bo C20NE to rozwiercony blok z C18NZ.

 

Co myślicie o takim rozwiązaniu?

Najrozsądniejsze wyjście, jeśli ktoś chce mieć silnik zrobiony na nominał.

Jedno ale:

C18NZ i rozwiercenie go pod stare tłoki z mojego silnika C20NE

Konieczne jest sprawdzenie, czy tłoki nie są jajem, czyli owal tłoka musi zostać sprawdzony.

 

Jest do zrobienia po niewielkich pieniądzach i jest to rozsądne wyjście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakich pieniążkach mogę się zmieścić za rozwiercanie cylindrów i sprawdzenie tłoków?

Mam dwa, a nawet trzy silniki C20NE.

Może ktoś napisze mi w jaki sposób mógł bym sobie sprawdzić sam te tłoki?...

 

Dzięki za odpowiedź. :jupi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakich pieniążkach mogę się zmieścić za rozwiercanie cylindrów i sprawdzenie tłoków?

Mam dwa, a nawet trzy silniki C20NE.

Może ktoś napisze mi w jaki sposób mógł bym sobie sprawdzić sam te tłoki?...

 

Dzięki za odpowiedź. :jupi:

 

Tłoków sam nie sprawdzisz. Trzeba do tego specjalistyczny sprzęt.

Rozwiert bloku 300-500zł zależnie od firmy.

 

Ja właśnie jestem/byłem na tym etapie. Z tym, że ja jednak robiłem blok od C20NE (tulejowanie cylindrów pod tłoki które latały w tymże bloku) bo koszta byłyby takie same jak w przypadku rozwiertu 1.8, a dodatkowo musiałbym zdobyć blok od 1.8. W każdym razie mnie wyniosło to (niestety u siebie w pracy nie mam właśnie narzędzi do tego więc musiałem zlecić to innej firmie) 150zł od dziury czyli 600zł + szlif wału 200zł + sprawdzenie i kątowanie korbowodów 200zł, a więc 1000zł bez składania bloku czyli bez wkładania pierścieni, panewek, złożenia wału itp. (to już sam sobie poskładam)

Jeśli chcesz jak najtaniej tzn. auto ma tylko jakoś jeździć to lepiej kupić drugi goły silnik (zakładając że dół będzie w lepszym stanie od starego - ale tak naprawdę nie wiesz co masz chyba że z pewnego źródła) bo wyjdzie taniej. Jeśli chcesz jednak wiedzieć co masz to zostaje remont ale za tym idą koszta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może powiecie mi jeszcze ile mogę splanować głowicę by nie stracić bezkolizyjności ale żeby do prężyć silnik i czy to ma jakikolwiek sens?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczna wysokość głowicy to 96mm. Trzeba zmierzyć ile ma, bo nie wiesz, czy była wcześniej planowana czy nie. Minimalna dopuszczalna wysokość to 94,5mm.

 

Ostre planowanie to zwiększenie ciśnienia sprężania, a tym samym możliwość wystąpienia spalania stukowego. Pamiętaj, że Motronic 1.5 nie ma czujnika spalania stukowego i możesz mieć spory problem, jak za dużo zjedziesz głowicę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymi870

może zamiast ścinania głowicy załóż od 18E , na seryjnych tłokach od NE ładnie to będzie chodziło ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że blok z c18nz można kupić za 100zł, bo cały znalazłem za 200zł, do tego rozmawiałem z szlifierzem i rozwierci mi blok do starych tłoków za 300zł. No to już jest taniej... Na wał założył bym tylko nowe panewki. I tu Pytanie kolejne, czy wały też są takie same w c18nz i c20ne?

Głowica była planowana tylko raz o 0,2mm.

Nie znam się na kontach jakie powinny mieć korbowody i nie wiem kiedy powinno się szlifować wał, ale nie zależy mi żeby ten silnik był jak nowy i przejeździł drugie 22 lata tylko dajmy na to z 5-8 i był w miarę zdrowy. Nie mam najlepszych blach na tym samochodzie, choć podwozie już całe zrobiłem i zobaczymy co dalej... :roll:

 

Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei jadąc na wstępie powiem tak, skoro:

nie zależy mi żeby ten silnik był jak nowy i przejeździł drugie 22 lata tylko dajmy na to z 5-8 i był w miarę zdrowy. Nie mam najlepszych blach na tym samochodzie

Ja na twoim miejscu kupiłbym ZDROWY dół do c20ne - za 250-300zł da się kupić. Te silniki są naprawdę pancerne, robota silnika to się szykuje przy przelocie 450-500tys...

Nawet jak kupisz taki co ma 300-350tys to pojeździsz te kilka lat - chyba że stukasz 50 rocznie ;)

 

A w temacie:

czy wały też są takie same w c18nz i c20ne?

Z tego co wiem, to nie - jedynie łożyskowanie główne mają takie same.

 

nie wiem kiedy powinno się szlifować wał

W chwili, kiedy ma owal na łozyskach powyżej wartości dopuszczalnej, lub jeśli jest na tyle wytarty, że na nominalnych panewkach luz będzie zbyt duży.

 

Teraz po prostu przekalkuluj:

Blok 100, szlifierz 300, szlif wału 200, komplet panewek dobrej marki 170-180, komplet pierścieni 140, robota głowicy kompleksowo 300-350, co po podsumowaniu daje ok. 1100zł. Do tego dolicz robociznę jeśli sam nie będziesz składał. Jak będziesz płacił to 500 licz najmniej.

 

Kupując za 300 dół z c20 ne wydajesz:

300 dół, robota głowicy 300-350 - razem 600-650. Plus robota, którą możesz wykonać sam pod nadzorem osób kompetentnych.

 

Decyzja nalezy do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania