Skocz do zawartości

Opel frontera 2.5 TDS


Gość luki770530

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Ustaw wyprzedzenie wtrysku na pompie wtryskowej.

Po wymianie uszczelki pod głowica mechanik ustawił wtrysk "na ucho" a ze był cieply to odpalil bez wiekszych problemów i tak pewnie zostawil.

 

Dodam że były planowane głowice i czy konieczne jest ustawienie wtrysków po takiej naprawie? Poza tym pali jak smok

 

Nie wtrysków tylko pompe wtryskowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość luki770530

mechanik poustawiał wszystko ale nadal jest to samo.Kręci tak jakby paliwa nie dostawał.Pomóżcie.Już nie wiem gdzie szukać przyczyny.Może układ paliwowy się zapowietrzył po wymianie filtra paliwa??????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Może układ paliwowy się zapowietrzył po wymianie filtra paliwa??????

 

Po wymianie filtra z reguły sie zapowietrza. Jednak po uruchomieniu powinien sie wypowietrzyc samoistnie, wiec problem wystapiłby raz moze dwa pod warunkiem ze układ paliwowy jest szczelny

 

Jesli masz reczna pompke przy filtrze to przed odpaleniem podpompuj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość luki770530

pompowałem ale to też nic nie dało.Może pompka jest zepsuta.Słyszałem o zaworkach zwrotnych.Gdzie je się montuje? Przed pompką ręczną czy między ręczną a wtryskową?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Słyszałem o zaworkach zwrotnych.Gdzie je się montuje? Przed pompką ręczną czy między ręczną a wtryskową?

 

miedzy filtrem a pompa wtryskowa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość luki770530

Serdeczne dzięki.Jutro zamontuję i zobaczę efekty.Może w tym tkwi problem że układ jest nieszczelny i paliwo się cofa? :-|

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jesli problemem jest cofajace sie paliwo to pomoze napewno.

 

Wczesniej wspominałes cos o kontrolce silnika? Sprawdziłes błedy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość luki770530

Mechanik sprawdzał ale nie powiedział.Może zapomniał.Czytałem na forum że błędy można sprawdzić za pomocą mostkowania pinów i wtedy kontrolka błędów migając podaje kod błędu.Może sprawdzał ktoś już w ten sposób?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem to w fronterze 1 można zczytać kody. Nie wiem gdzie masz tam gniazdo diagnostyczne ale możesz się kierować instukcją do omegi B. Miały ten sam komp i silnik co frontery LINK

 

KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD

 

12- rozpoczęcie procedury sprawdzania

14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30

15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30

16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy

17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie z napięciem lub przerwa

19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał

21- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 napięcie powyżej 4,61 V

23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie

24- nadajnik prędkości jazdy, dystans czujnik częstotliwości, blokada rozruchu K118 lub moduł ABS U 4.8

31- czujnik prędkości wału korbowego P51 przerwa w obwodzie

34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20

37- obieg prądowy łącznika światła hamulcowego S8

39- system alarmowy przeciwwłamaniowy odcina paliwo

41- czujnik ciśnienia doładowania P65 zwarcie do masy lub przerwa

42- czujnik ciśnienia doładowania P65 napięcie powyżej 4,9 V zwarcie z napięciem

43- ciśnienie doładowania niewłaściwe dla biegu jałowego

44- ciśnienie doładowania za duże lub za małe

48- napięcie instalacji układu, za małe napięcie z akumulatora

49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25

54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę

55- awaria jednostki sterującej lub komórek pamięci EEPROM K70

61- obieg objętości wtrysku P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70

64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70

65- czujnik temperatury S58 modułu sterującego K70

72- sygnał usterki z modułu sterującego, skrzynia automatyczna w trybie awaryjnym

73- temperatura powietrza doładowującego za wysoka napięcie poniżej 333mV, zwarcie na masę

74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa

81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa

82- obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału P51 i iglicy wtrysku P66, zapamiętane w następstwie - brakujące wtryski, mała ilość paliwa, uszkodzony zawór odcinający paliwa Y5,uszkodzony mechanizm nastawczy pompy i uszkodzony czujnik ilości wtrysku.

83- obieg prądowy blokady rozruchu, funkcja blokady rozruchu działa nieprawidłowo lub dezaktywowana, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa

84- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa,

85- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa

87- przepływomierz powietrza P44, zwarcie

88- przepływomierz powietrza P44, zwarcie do masy lub przerwa

89- przepływomierz powietrza P44, nieprawidłowe funkcjonowanie

91- tempomat za małe napięcie, zwarcie na masę

92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu

95- uszkodzenie jednego lub więcej stopni w modle sterującym, zwarcie w obwodzie prądowym, towarzyszy temu usterka 34 i 49

96- zawór recyrkulacji spalin Y18

97- brak adaptacji pompy wtrysku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość luki770530

Jednak zasada że jak sam nie zrobisz to nikt ci nie zrobi się sprawdza.Padnięty był przepływomierz.Wymieniłem i problem zniknął.Dzięki wszystkim za pomoc.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania