Gość toniutoniu Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Po wymianie termostatu silnik dość szybko osiąga temperaturę 90 stopni , ale po włączeniu wentylatora równie szybko spada do około 60 stopni . Jakie mogą być przyczyny tej sytuacji   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Przy jakiej temperaturze włącza Ci się wentylator ? Myślę że to raczej normalny objaw w takich warunkach zimowych jakie mamy teraz, wentylator chłodnicy wychładza płyn w chłodnicy, ochłodzony biegnie do silnika a dopiero potem przez termostat, więc zanim ten wystudzony płyn dotrze to termostatu i czujnika temperatury może się nie zagrzać, wiadomo termostat i czujnik temperatury ma jakiś tam czas na reakcje, dodatkowo dochodzi do tego wychładzanie płynu w nagrzewnicy, zrób test na stojącym silniku bez jazdy i zaobserwuj jak będzie pokazywać wskaźnik.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toniutoniu Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Źle się wyraziłem chodziło mi o włączenie nawiewu gorącego powietrza a nie wentylatora,a mianowicie:gdy ogrzewanie jest na max temperatura silnika 90 stopni,włączam nawiew gorącego powietrza to natychmiast spada do 60 stopni   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Źle się wyraziłem chodziło mi o włączenie nawiewu gorącego powietrza a nie wentylatora,a mianowicie:gdy ogrzewanie jest na max temperatura silnika 90 stopni,włączam nawiew gorącego powietrza to natychmiast spada do 60 stopni Jest to normalne zjawisko jak włączysz nawiew na max wychłodzenie poprzez nagrzewnice jest większe niż możliwości silnika żeby się zagrzał nawet przy jeździe szybkiej temperatura nie podskoczy jedynie w jeździe miejskiej jest to możliwe w okresie zimowym.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Miałem wcześniej Omege 2.0 i podobny objaw. Tak jak pisze kolega wyżej to normalne, że po włączeniu ogrzewania temperatura silnika spada, ale jeżeli za mocno spada to ja bym obstawiał termostat. Może być cały czas otwarty lub jak w moim przypadku, termostat w pewnym momencie się zacinał i puki nie ostygł całkowicie to się nie zamykał.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Też tak może być, ale głowę dam że przy włączonym nawiewie na max w każdym samochodzie temperatura spadnie po niżej 80 stopni może nawet niżej, przecież taka nagrzewnica mimo małej powierzchni przy max obrotach nawiewu potrafi silnik nieźle wychłodzić.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Też zależy gdzie kto jeździ. W trasie i drogach lokalnych temperatura spadnie niżej niż w zatłoczonym mieście jak Bydgoszcz, gdzie 13km do pracy jadę 50min...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się