Gość pll6tw Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Od kilku tygodni mam problem z automatem który przy wyborze biegów (najczęściej przy R) potrafi wyrzucać błąd i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. Od klilku dni sytuacja troszeczkę się zmieniła i dodatkowo do trybu awaryjnego upala się bezpiecznik od świateł stopu i świateł cofania. Byłem u kilku "specjalistów" którzy wymieniają kilka możliwości od zaworów, złych prądów aż po selektor. Ja osobiście stawiam na wybierak. Mam pytanie czy ktoś się kiedyś spotkał z takim tematem ? I jak to ewentualnie zweryfikować i naprawić. Wielkie dzieki   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Może to być "wybierak" czyli selektor/selekcjoner biegów. Jest on zbudowany tak, że wewnątrz są ścieżki przewodzące i zależnie od ustawienia lewarka niektóre styki selektora są zwarte lub rozwarte - to jest informacja dla sterownika skrzyni, w jakiej pozycji jest lewarek. Jeżeli styku nie będzie, a ciśnienie wewnątrz układów skrzyni będzie inne niż informacja podana z selektora (czyli najprawdopodobniej podane P lub N) to i ma prawo wywalić błąd. Pytanie zasadnicze: czy były odczytywane błędy skrzyni? Bez tego to chodzenie po omacku. Selektor sam możesz zdemontować - jest widoczny od góry pod podstawką akumulatora, ma dużą wtykę i jest na ośce, którą obraca linka lewarka biegów. Da się go bezboleśnie rozebrać i oczyścić styki, które mogą być zaśniedziałe lub podrdzewiałe - woda leje się na niego przy jeździe po kałużach, bo jest niczym nie osłonięty. Może też we wtyczce brak styku. To możesz zrobić bo to nic nie kosztuje, ale jeśli nic się nie poprawi, to lepiej odczytać błędy żeby wiedzieć gdzie szukać.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pll6tw Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Dodam jeszcze że pokusiłem się wstawić auto do zakładu który zajmuje się naprawą automatów. Oczytany kod błędu to "Błąd wybieraka" (samego kodu nie pamiętam) Wymienili czujnik położenia wybieraka i czujnik prędkości i nic nie pomogło. W ten weekend planuje dobrać się do wybieraka i na pewno dam znać jak mi poszło.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jedrula49 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 No jak poszło,bo ja mam podobną sytuację i nawet szukam używanego czujnika wybieraka bo tak wyszło z kodu błędu. [ Dodano: 2011-03-02, 21:01 ] Wybierak wymieniony i nadal wyskakuje bieg awaryjny! [ Dodano: 2011-07-09, 11:48 ] pll6tw, Nie skoczyłeś tematu wybieraka,jak możesz to opowiedz jaki finał jest tej skrzyni,bo ja cały czas od stycznia jeżdżę na trybie awaryjnym i nadal nie wiem co robić?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się