Skocz do zawartości

[silnik benzyna] Wymiana pompy wody RS


ArKos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem ostatnio w RS- sie pompę wody. Kilka fotek i krótki opis. Potrzeby kanał lub podnośnik. Na upartego na glebie też można , lecz jest to spore utrudnienie. Podnosimy prawy przód wozu do góry ; ściągamy koło ; ściągamy plastikowe nadkole. Ściągamy pasek klinowy klucz 15 nasadowy lub oczkowy gięty ; odkręcamy górną śrubę mocującą alternator ; popuszczamy dolną śrubę alternatora klucz 13 + drugi klucz 13 i odsuwamy go do przodu samochodu . Spuszczamy płyn z chłodnicy. Pompa przykręcona jest pięcioma śrubami M8 z łbem na klucz 13. Cztery z nich odkręcimy płaskim oczkowym ostatnią oczkowym wygiętym. Oczkowym wygiętym odkręcamy śrubę która jest (odpowiednik zegara) na godzinie 8. Śruby na godzinie 8 i 5 odkręcimy wygodnie z pod samochodu , pozostałe 3 od góry. Śrubę na godzinie 5 popuścimy kluczem gdy go umieścimy tak jak na zdjęciu napinacza bez paska wieloklinowego - za nim widać klucz.Klucz w kierunku alternatora - do góry nad nim.

escortpompawody%20(1).JPG

 

Po odkręceniu pompy - ta nie chce nam wyjść , bo się opiera o wzdłużnicę - unosimy silnik do góry tyle na ile pozwala nam poducha silnika i pompa wychodzi nam pod kątem w górę.

escortpompawody%20(2).JPG

 

Po odkręceniu trzech śrób M8 łeb śruby pod klucz 13 , trzymających koło pasowe na pompie - zdejmujemy ściągaczem koło pasowe ( może być młotkiem - ale ostrożnie pukać , żeby nie zdeformować koła pasowego)

escortpompawody%20(3).JPG

escortpompawody%20(4).JPG

 

Stara orginalna pompa była uszczelniona tylko sylikonem ( matal na metal ). Nowe pompy mają rowek i oring. Dla polepszenia sobie samopoczucia , posmarowałem dodatkowo płaszczyznę pompy czarnym silikonem , choś według prawideł już tego nie trzeba robić( stary nawyk ). Nową pompę przykręcamy do silnika bez koła pasowego - łatwo wchodzi. Po przykręceniu pompy - przykręcamy koło pasowe - narazie lekko - do pierwszego oporu. Dopychamy spowrotem alternator i go dokręcamy do oparu. Zakładamy pasek wieloklinowy i dopiero teraz dokręcamy śruby trzymające koło pasowe na pompie - najlepiej używając dodatkowo płaskiego - mocnego wkrętaka , którym blokujemy ewentualny obrót koła pasowego - wkrętak wtykamy między śrubę a ośkę koła pasowego. Oczywiście na koniec wlewamy spowrotem płyn do chłodnicy.

 

 

Autor: Jamszoł

Źródło: http://siec.no-ip.com/forum

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.