Grzes997 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Instrukcja wymiany wentylatora chłodnicy. Jedną z głównych wad samochodu Peugeot Partner jest mocowanie chłodnicy z wentylatorem, jak widać na zdjęciach jest on mocowany do belki pod zderzakiem w okresie zimowym starczy wjechać w zaspę śniegu i wygina się ta belka w taki sposób że blokuje się śmigło wentylatora, wizualnie jest to nie do zauważenia, dopiero jak nam wzrośnie temperatura do takiego stopnia że na liczniku zobaczymy napis STOP to już wiadomo że silnik jest do wymiany, dzieje się tak gdyż wentylator chce się dużo wcześniej włączyć ale nie potrafi się obracać i się przepala. Wymiana jest bardzo prosta Odkręcamy rudę doprowadzającą powietrze do filtra powietrza Następnie odkręcamy dwie śruby mocujące chłodnicę Odsuwamy chłodnicę i odkręcamy kolejne dwie śruby mocujące obudowę wentylatora od chłodnicy zdejmujemy dwa plastikowe mocowania Dźwigamy samą chłodnice i przesuwamy w taki sposób by można było wyjąć obudowę silnika, jak już mamy obudowę wyjętą zdejmujemy wtyk przesuwając białe zabezpieczenie kostki Odkręcamy trzy śruby mocujące silnik Nowy silnik montujemy w odwrotnej kolejności zachowując kolejność Najpierw obudowa wentylatora, wchodzi na swoje miejsce a dopiero potem chłodnica Dobrze jest sprawdzić jak wygląda mocowanie dolne chłodnicy czy nie jest pogięte jeśli będzie zalecane jest wyprostowanie tej belki do takiego stopnia by chłodnia z wentylatorem swobodnie wchodziła na swoje miejsce i śruby w przeciwnym wypadku wentylator będzie podczas pracy obcierał. Po skończonej pracy warto jest rozgrzać silnik do takiego stopnia by włączył się wentylator w celu sprawdzenia poprawnej pracy. Materiał autorski i posiadam do niego pełne prawa autorskie. Pozdrawiam Grzes997   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi