ArKos Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opiszę po krótce bo wsio jest tak proste jak wymiana belki i kolcków Wymianę belki bardzo dobrze opisał adaś -> http://fiatpunto.com.pl/topic16034.html Jak o tym myślisz i masz 240x11 z przodu - najpierw zrób to -> http://fiatpunto.com.pl/topic9737.html albo zapomnij Różnica cała polega na tym, że do belki mamy przykręcony czop z mocowaniem zacisku oraz jedną blaszkę trzymającą przewód hamulcowy i linkę ręcznego. opcje są dwie: kupić wszystko co jest przykręcane do belki z HGT i przykręcić u siebie lub mieć mniej problemów i kupić belkę. Ja kupiłem belkę ze wszystkim Co jest potrzebne? Belka z zaciskami, przewodami hamulcowymi, klocki tył PII HGT tarcze 240x11x40 - z seja/ punto 1.2 8V z przodu itp blaszki - prowadnice klocków przewód hamulcowy elastyczny (sztywny-zacisk) - l: 225mm, -//- (sztywny-sztywny) - l: 195mm. 1l płynu hamulcowego klej do śrub narzędzia itp itd... warto z ukręconych przewodów lub starych elastycznych porobić sobie zaślepki dobrych przewodów - żeby płyn się non stop nie lał. foto przedstawiające 1 jedyną różnicę w samej belce: uwaga na sztywne przewody hamulcowe - z reguły są tak zasyfione że odkręcanie ich kończy sie ukręcaniem więc jak wymieniamy przy okazji elastyczny to warto go przeciąć, sztywny trzymać, wyjąć z mocowania elastyczny i kręcić elastycznym. Wciskanie tłoczków z HGT: ścisk stolarski + szczypce. dociskamy tłoczek jednocześnie szczypcami kręcąc tłoczkiem a w którą stronę to już nie pamiętam... Zwrócić uwagę na wcięcia w tłoczku i cypelek na klockach hamulcowych - muszą wejść w siebie - w takiej pozycji zostawiamy wkręcony tłoczek. Jak już belkę wymienimy, przykręcamy osłonę tarczy, czyścimy piaste zakładamy tarczę, jarzmo, prowadnice klocków, klocki, zacisk - czynności analogiczne do normalnej wymiany hamulców. Skręcamy zacisk trzymając tulejki 17-tką i przykręcając śrubę z tyłu zacisku. Kilka razy ściskamy dźwignię recznego - tłoczek sie wysunie i dotknie klocków. Odpowietrzamy, mocujemy linki ręcznego i tyle w temacie Fotki poglądowe + fotorelacja: Takie coś zatkać np silikonem i mamy zaślepkę przewodu i nic nam nie cieknie na głowę. Ręczny jest tak ostry, że jak zaciągniemy go przy 80km/h to słyszymy pisk opon, zostawiamy za sobą 2 czarne ślady i kupę dymu palonej gumy. ipIV   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1586-wymiana-b%C4%99bn%C3%B3w-ty%C5%82-na-tarcze-ty%C5%82-punto-ii/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi