Gość macie6665 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 suzuki vitara 2.0 v6 z 1997 roku przebieg 120000 tyś. km dymi szarym dymem i ubywa olej silnik ogólnie ładnie pracuje nic nie stuka inie brzęczy nie dmucha przez korek wlewu oleju ciśnienie na cylindrach ma 12 atm.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1548-suzuki-20-v6-kopci/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 wskazuje na zużyte uszczelniacze zaworów trzeba by sprawdzić kompresję robiąc próbę olejową i będzie wiadomo czy to pierścienie, czy uszczelniacze metoda domowa sprawdzenia uszczelniaczy: na rozgrzanym silniku pozzwól mu popracować ze 2-3 minuty, po czym energicznie wdepnij raz w dechę gaz powinien puścić ciemnego dyma z rury i powinno być czuć swąd spalonego oleju patrząc na kompresję na poziomie 12 atm uznaję, że to wina uszczelniaczy, czyli obie głowice zdjąć, wymienić w nich uszczelniacze, nowe uszczelki głowic, planowanie obu głowic, docieranie zaworów, nowe uszczelki kolektorów, pokryw zaworów i można montować w silniku szacuję okolice 1000-1100zł za całość (części + robocizna)   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1548-suzuki-20-v6-kopci/#findComment-7692 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macie6665 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 a może to coś innego typu odpowietrzenie silnika czytałem że jest tam jakiś zaworek ale nie mogę go znaleźć s   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1548-suzuki-20-v6-kopci/#findComment-7693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 skoro wiesz, bo gdzieś tam czytałeś o jakimś tam zaworku (notabene bladego pojęcia nie mam o jakim), to dlaczego pytasz? znasz mam nadzieję budowę silnika, zasadę działania i wiesz, że odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej nie ma wpływu na konsumpcję oleju? sprowadź swoje działanie do najprostszej linii czyli sprawdzenia standardowych rzeczy i zaobserwowania określonego zachowania się rzeczy przy takim problemie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1548-suzuki-20-v6-kopci/#findComment-7694 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macie6665 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 właśnie odkręciłem łącznik kolektorów ssących i jest w nim trochę oleju znalazłem ten zaworek i go ominąłem zobaczę co będzie się działo .Spalił na 120 km. 0.5 cm na miarce .Zagrzałem go pochodził 2 min. i przegazowałem puścił chmurę szarego dymu śmierdzącą spalonym olejem   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1548-suzuki-20-v6-kopci/#findComment-7695 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Zagrzałem go pochodził 2 min. i przegazowałem puścił chmurę szarego dymu śmierdzącą spalonym olejem uszczelniacze odkręciłem łącznik kolektorów ssących i jest w nim trochę oleju zjawisko spracowanych uszczelniaczy właśnie na tym polega jak sama nazwa wskazuje USZCZELNIACZ coś uszczelnia jest on nasunięty na trzonek zaworu i ma zapobiegać przedostawaniu sie oleju pomiędzy prowadnicą zaworową a trzonem zaworu jeśli jest nieszczelny to olej dostaje się na grzybek zaworu - skutek widoczny w postaci chmury dymu po dłuższej spokojnej pracy oraz przedostawaniu się oleju do dolotu nie ma na co czekać - zrzucać głowice i robić, samo sie niestety nie naprawi   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1548-suzuki-20-v6-kopci/#findComment-7698 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macie6665 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 one mają taką wadę żeby puszczać przy takim przebiegu.Może od razu dobrać się do pierścieni żeby dwa razy nie rozbierać   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1548-suzuki-20-v6-kopci/#findComment-7700 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 12 atm to nie jest zła kompresja jak lubisz wydawać pieniądze bez sensu to wymieniaj, w końcu to twój budżet i twój samochód moim zdaniem przeprowadzenie próby olejowej odpowie na 100% czy wogóle jest sens dotykać pierścieni   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1548-suzuki-20-v6-kopci/#findComment-7702 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macie6665 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 rozbiorę zobaczę jak zrobię dam znać ale mogły popękać olejaki tak miałem ostatnio w t4   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1548-suzuki-20-v6-kopci/#findComment-7703 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 dlatego proponowałem ci zrobienie próby olejowej jak są sieknięte olejowe to próba to wykaże Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1548-suzuki-20-v6-kopci/#findComment-7705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się