Skocz do zawartości

PROBLEM Z GAZEM CITROEN BERLINGO 1.4


Gość enzo154
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Użytkuje Citroen Berlingo z sekwencja BRC reduktor Genius. Użytkuje 5 lat bez problemu, po wymianie filtrów przestał funkcjonować, nie przechodzi na gaz. Mechanik stwierdził że wielozawór jest zepsuty, i wymieniono go na Tomasetto. Nadal nie przechodzi na gaz pomimo pełnego baku gazu !( zbiornik troidalny, centralka z diodami, brak wskazania poziomu gazu) Prawdopodobnie z wielozaworem Tomasetto nie współpracuje centralka według mechanika. Nie chce budować abstrakcji która mi promponują ;0 PORADZCIE CO ZROBIĆ Z góry dziekiuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie oberwano jakiejś masy przy czynności wymiany filtra w parowniku?

centralka ciemna?

to napięcia brak i wtedy też nie przełączy się na gaz

jeśli centralka świeci a się nie przełącza to mógł zgubić impulsy z układu zapłonowego - jeden z przewodów podaje informację o tym że silnik pracuje i tylko wtedy może przejść na gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

centralka świeci , jest pełen zbiornik gazu wszystko przestało działać po wymianie filtrów gazu. Stwierdzono że elektrozawór nie odcina gazu, wiec mechanik zakręcił ręczny zawór, a następnie stwierdził że sie zaciął. Następny mechanik do którego się udałęm wymienił wielozawór na tomasetto, pozniej przejachel ok 30 km i instalacja przestała działać CIĄGLE NIE PRZEŁĄCZA SIĘ NA GAZ !!!! może jeszcze jakies rady ?

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy odpalisz silnik swieca sie diody na przelaczniku LPG, oile dobrze pamietam max 4 zielone wskazujace ilosc gazu w butli a jedna swieci na czerwono jak jest na benzynie, zmienia sie na zielona jak jest na gazie, a jest pomaranczowa w momencie przelaczenia z beny na gaz lub w razie usterki instalacji. Czy po odpalenie jak juz silnik jest cieply centralka probuje przelaczyc na LPG? manualnie nie idzie wlaczyc?

W momencie przelaczania na gaz slychac zawsze otwieranie zaworu w butli (takie hmmm "pykniecie"). Jezeli go nie ma to moze byc ten zawor strzelony lub kable luzne. Sprawdz przy butli.

Moze byc tez zakrecony, robi sie to przed wymiana filtrow w celu wypalenia gazu w wezach. Sam wymieniales filtry czy robil to mechanik?

 

Jezeli to nie to, mozesz zaczac od czujnika temperatury. O ile pamietam to jest on wkrecony w parowniku. Mozesz zrobic eksperyment. Odlacz akumulator, znajdz ten czujnik - sa do niego poprowadzone 2 kabelki. Zdejmij kawalek izolacji i zewrzyj te kable zesoba. Podlacz aku, odpal silnik i zobacz czy sie przelaczy na gaz - powinien wtedy zalaczyc gaz ok 5sek do 1 min od odpalenia, w zaleznosci jak masz ustawione.

Jezeli to nie pomoze to musisz jechac na kompa do CZAKRAMU. Zrobia diagnoze i powinno wszystko pokazac. Jezeli masz starszy sterownik niz MY8 to mozesz kupic interfejs na allegro i poszukac w necie programu ale to sporo zabawy. Czakram skasuje ok 60zl za diagnoze wiec nie jest tak zle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...