Skocz do zawartości

kontrolka wtrysku


Gość kałuż
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec zaczne od początku, skończyłem prace o 14:00 wsiadłem do auta ( fiat marea Weekend 1,9JTD) odpaliłem, ujechałem 2 km jak nagle zzniku zaświecigasło mi auto a na liczniku zaświeciła mi sie kontrolka wtrysku, skażnik benzyny pokazywał rezerwe ale paliwo było ( tak mi sie wydaje ), auto scholowałem pod blok, poszedłem na stacje zalałem do butelki wlałem do auta, kolega podjechał chciałem odpalić na kable ale coś nie ładowało mi aku, podczas gdy przekreciłem kluczyk z tyłu jak by z baku dochodziło jakieś chrobotanie.

czy jest możliwość ze układ paliwowyu sie zapowietrzył?? co dalej mam z tym począć??

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może za mało już tego paliwa? 1,9JTD jak się nie myle to diesel? Moze powietrze zaciąga? Jak pokazała się jakaś kontrola to warto by pod jakiegoś kompa podłączyć i sprawdzić ale najpierw zalać jeszcze paliwa. No i jak nie ładuje alternator to też chyba trzeba by sprawdzić miernikiem?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może za mało już tego paliwa? 1,9JTD jak się nie myle to diesel? Moze powietrze zaciąga? Jak pokazała się jakaś kontrola to warto by pod jakiegoś kompa podłączyć i sprawdzić ale najpierw zalać jeszcze paliwa. No i jak nie ładuje alternator to też chyba trzeba by sprawdzić miernikiem?

No i po co zaśmiecać to forum "jakimis kontrolkami" jakiegoś kompa" Jak sie nie ma nic do powiedzenia w temacie to milczenie jest złotem

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arek powie krótko:

 

pks5

właśnie masz 100% racji

Jak sie nie ma nic do powiedzenia w temacie to milczenie jest złotem

właśnie do tego powinieneś się stosować - twój post kompletnie nic nie wnosi do sprawy

KubaK przynajmniej stara się pomóc, naprowadzić na jakiś sensowny trop i moim zdaniem ma rację - ty nie robisz nic poza krytyką...

pohamuj konie, bo jak za daleko poniosą, to będzie problem

 

podczas gdy przekreciłem kluczyk z tyłu jak by z baku dochodziło jakieś chrobotanie.
Moze powietrze zaciąga?

moim zdaniem może tak być

możliwe też że pompa po prostu się kończy i rzęzi

 

na liczniku zaświeciła mi sie kontrolka wtrysku

zbyt niskie ciśnienie paliwa mogło spowodować zaświecenie się kontrolki

tak jak napisał KubaK, trzeba by podłączyć bydlaka i sprawdzić co mu się nie podoba - nie ma sensu na ślepo próbować walczyć z usterką

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak narazie jestem w trakcie ładowania aku benzyne wlałem ponad 20l, jutro ide krecic dalej, Kubak JTD to diesel jeśli zaciągnął powietrze to i tak powinien odpalić, aleternator ok, aku raczej słaby, Arkos spróbuje nalać ciepłej ropy do filtra paliwa, psiknać w rure od filtra powietrza spreyem ( tak mi doradzili ) i zobaczymy jak bedzie moze zagada, jak nie to do mechaniora, moze parafina sie osadziła w filtrze paliwa, moze paliwo zamarzło, może pasek rozrządu poszedł,a może elektryka jak to w fiacie

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
benzyne wlałem ponad 20l

 

Kubak JTD to diesel

 

Od kiedy do diesla leje sie benzyne?! Chcesz go uruchomic na PB? Mam nadzieje ze wiesz czym to grozi?

 

Zacznij od aku, bo jak jest do dupy i nie ma siły zakrecic to nie odpalisz. Diesel potrzebuje sprawnego krecenia zwłaszcza w obecnych warunkach ==> samozapłon w dodatku sterowany kompem.

 

Sam filtr (obudowa) powinien miec jakas srube spustowa zeby własnie było mozna spuscic ten syf. Stare diesle to miały wiec ten tez powinien miec.

 

jeśli zaciągnął powietrze to i tak powinien odpalić

 

Odpali bez odpowietrzania (sam sie wypowietrzy) ale kilka razy zakrecic musi

 

Arkos spróbuje nalać ciepłej ropy do filtra paliwa

 

To nic nie da...

 

psiknać w rure od filtra powietrza spreyem ( tak mi doradzili ) i zobaczymy jak bedzie moze zagada

 

Błagam to jest JTD a nie ciągnik rolniczy

 

 

Mogła pasc pompa w zbiorniku, mógł sie tylko zapowietrzyc a kontrolka krzyczy ze brak cisnienia na listwie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim dieslu jak zmieniałem filtr paliwa to od spodu była śróbka do spuszczania nagromadzonej ewentualnie wody więc u Ciebie chyba też będzie, jak jest pompa w baku to starczy raz przekręcić kluczyk na zapłon i wtedy pompa napompuje tyle ropy ile trzeba i układ się sam odpowietrzy ale tak z 15 sekund trzeba poczekać - będzie słychać jak bulgocze i się układ napełnia, stąd też może się wydawać ze pompa wydaję dziwne odgłosy

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
będzie słychać jak bulgocze i się układ napełnia, stąd też może się wydawać ze pompa wydaję dziwne odgłosy

 

Dokładnie tak

 

to od spodu była śróbka do spuszczania nagromadzonej ewentualnie wody

 

I od tego nalezy zaczac, wystarczy ja odkrecic jak cos poleci to nie zamarzło, jak nie poleci to zamarzł i tylko wymiana (powinno sie to robic na ciepłym silniku). Sam filtr jest podgrzewany, ale to czasami nie wystarcza. A były juz mrozy po -20st.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.