Skocz do zawartości

Astra F+LPG problem z odpalaniem, muli - od czego zacząć?


Rekomendowane odpowiedzi

Tu masz jak sprawdzać poszczególne czujniki

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-sprawdzanie-czujnikow-osprzetu-silnika-vt974.htm

 

ArKos, dzięki za obszerne wyjaśnienie, przekaz był rzeczowy choć pewnie nasuną mi się jeszcze jakieś wątpliwości i pytania, ale to poniżej.

Chciałem spróbować zresetować kompa i pogonić trochę samochód na benzynie, jednak obecne warunki uniemożliwiają zbyt dynamiczną jazdę, więc to odkładam w czasie. Z drugiej strony jednak nawet jak poprawi to dynamikę to po przełączeniu na gaz sytuacja wróci do poprzedniej, bo ciągle jest to coś, co "źle uczy" kompa jeździć. Wnioskuję to po tym, że ma to miejsce obecnie, jak pojeżdżę samochodem tylko na benzynie zaczyna coraz lepiej jeździć, po przełączeniu na gaz znów jest źle.

Sprawdziłem w między czasie sondę lambda i wymieniłem czujnik temperatury na kompa. Napięcie na sondzie wahało się od ok 0,16V do ok 9V. Po dodaniu gazu a później na wolnych obrotach napięcie wynosiło ok 4-5V i spadało dopiero po około 30s do 1min pracy na wolnych obrotach. Poprawiłem, a właściwie wymieniłem przewód od sondy, bo był przetarty i uleciał przy sprawdzaniu.

Po tych zabiegach samochód chodzi cud malina, co prawda buczy ale elegancko przyspiesza i to w szerszym zakresie prędkości obrotowej oraz zapala bez problemu. Za wcześnie jednak na ogłoszenie triumfu, bo z tą robotą zbiegło się też znaczne obniżenie temperatury i konkretny mrozik, a tak jak pisałem niższa temperatura poprawiała zawsze jazdę autem. Ponad to w najcieplejszym momencie dnia akurat jadąc samochodem wyczuwałem, jakby poprzednie dolegliwości powracały, w mniejszym stopniu ale jednak wyraźnie więc raczej problem nie zniknął. Skłaniam się więc coraz bardziej do tej regulacji, ale póki co jeszcze będę obserwował to co się teraz dzieje, sprawdzę jeszcze pozostałe czujniki jak znajdę chwilę, ale teraz jeszcze chciałbym zapytać:

- czy oprócz tego czujnika temperatury na komputer jest jeszcze jakiś element kontrolujący np temperaturę powietrza lub coś innego, co uszkodzone lub niepoprawnie działające może wpływać na dynamikę jazdy w zależności o tem. zewnętrznej??

- czy ten emulator sondy to jakiś osoby układ elektroniczny czy jest on zintegrowany ze sterownikiem LPG? jak sprawdzić czy on jest i czy działa?

- czy możliwe że szwankuje emulator wtrysków i czy da się to zweryfikować?

Wydaje mi się, że sonda działa poprawnie, czujnik tem, nowy, sprawdzę jeszcze czujnik przepustnicy, a co z mapsensorem? Czy fałszywe informacje z niego mogą powodować takie efekty i no i jak go sprawdzić :-/

 

  • 3 lata później...
Gość karol_11_26

Witam

Miał bym zapytanie o problemie z odpalaniem opla. Jeżeli do gaznika psiukam dezodorant to opel odpala, jezeli dodam gazu na dezodorancie to sie dławi a jak przestane psiukac to gasnie. a na benzynie normalnie nie chce odpalac. doradził by ktoś z tym problemem?

 

Witam

Miał bym zapytanie o problemie z odpalaniem opla. Jeżeli do gaznika psiukam dezodorant to opel odpala, jezeli dodam gazu na dezodorancie to sie dławi a jak przestane psiukac to gasnie. a na benzynie normalnie nie chce odpalac. doradził by ktoś z tym problemem?

Gaźnika to Ty tam raczej nie masz. Proponuje zacząć od sprawdzenia pompy paliwa. Może jeździłeś długo na rezerwie i się zatarła, skoro nie podaje paliwa.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania