Skocz do zawartości

Brak średniej prędkości i średniego spalania w BC - Vectra A


Gość exorcist83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość exorcist83

Witam. Mam taki pytanko: w Vectrze A pomiędzy ECU a przekaźnikami pompy paliwa mam taką listwę - złącze bodajże 39pinowe do niczego nie podpięte, tylko zaślepione plastikową zaślepką. Czy to jest jakieś złącze diagnostyczne do podpięcia pod laptop? Mam jeszcze jeden problem z BC a mianowicie nie pokazuje mi średniej prędkości

i średniego spalania. Wiem, że trzeba szukać przyczyny po stronie impulsatora. Impulsator mam zabudowany w prędkościomierz. Jest to impulsator taki jak w Astrach F ( biała obudowa ). Otóż podczas jazdy

cały czas BC pokazuje 0km/h tak jakby auto

stało w miejscu. Sprawdzałem ciągłość ścieżek na tablicy liczników jak i ciągłość przewodów od liczników do kostki BC i wszystko jest ok. Jak sprawdzić sam impulsator czy daje impulsy? Sprawdzałem napięcia pomiędzy wyjściem z impulsatora ( sygnał ) a masą i było ok. 3 V. Także pomiędzy plusem a sygnałem sprawdzałem napięcie i było ok. 10 V. Jakie impulsy napięć powinien dawać impulsator? Czy jakby był uszkodzony impulsator to powinien zaświecić się check engine?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jakby był uszkodzony impulsator to powinien zaświecić się check engine?

tak

z reguły wyświetla błąd 24 czyli "Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód"

 

złącze bodajże 39pinowe do niczego nie podpięte, tylko zaślepione plastikową zaślepką

zrób zdjęcie

ja takiego w calibrze nie mam, jest tylko żółte za schowkiem, do fabrycznego alarmu

jesli nie masz za schowkiem to być może jest to

druga opcja to złącze do sterownika automatycznej skrzyni - w manualach była elektryka i wszystko przygotowane pod automata, ale ono tez powinno być za schowkiem

calibra i vectra a miały identyczna elektrykę pod deską

 

Wiem, że trzeba szukać przyczyny po stronie impulsatora

ja tez tak uważam

na podstawie impulsów oblicza zużycie paliwa, bo ma informacje o:

- prędkości auta

- prędkości obrotowej silnika

- stopniu otwarcia przepustnicy

- ilosci powietrza wciągniętej przez silnik

brak jednej rzeczy spowoduje brak przeliczania

 

Czy to jest jakieś złącze diagnostyczne do podpięcia pod laptop?

jestem przekonany na 99,99% że nie

złącza diagnostyczne w oplach miały 10 lub 16pin

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość exorcist83

Fotke tego złącza zrobię później. Natomiast co do wyświetlania błędu 24 to teraz tak patrze na tabele kodów i kod 24 wyswietla się tylko w przypadku układu Multec firmy Delco Remy. Natomiast w przypadku układu motronic 1.5 firmy Bosh ( moja Viki ) nie ma kodu błędu dot. uszkodzenia czujnika przebytej drogi VSS.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

motronic i multec mają te same kody czyli 2-cyfrowe

multec ma wycięte kody błędów dotyczące np 2,3,4 wtryskiwacza paliwa czyli tego, co w nim nie występuje

jeśli występuje coś, co jest też w motronicu, to jest to taki sam kod czyli multec=motronic

 

simtec ma inne - starszy czyli 56 ma 2 cyfrowe, nowszy czyli 56.5 ma 4 cyfrowe

masz tu jeszcze angielskie źródło i jest tak jak pisze - 24 to błąd impulsatora

http://astra.autokacik.pl/download/aldl.pdf

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.