Gość exorcist83 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Witam. Mam taki pytanko: w Vectrze A pomiędzy ECU a przekaźnikami pompy paliwa mam taką listwę - złącze bodajże 39pinowe do niczego nie podpięte, tylko zaślepione plastikową zaślepką. Czy to jest jakieś złącze diagnostyczne do podpięcia pod laptop? Mam jeszcze jeden problem z BC a mianowicie nie pokazuje mi średniej prędkości i średniego spalania. Wiem, że trzeba szukać przyczyny po stronie impulsatora. Impulsator mam zabudowany w prędkościomierz. Jest to impulsator taki jak w Astrach F ( biała obudowa ). Otóż podczas jazdy cały czas BC pokazuje 0km/h tak jakby auto stało w miejscu. Sprawdzałem ciągłość ścieżek na tablicy liczników jak i ciągłość przewodów od liczników do kostki BC i wszystko jest ok. Jak sprawdzić sam impulsator czy daje impulsy? Sprawdzałem napięcia pomiędzy wyjściem z impulsatora ( sygnał ) a masą i było ok. 3 V. Także pomiędzy plusem a sygnałem sprawdzałem napięcie i było ok. 10 V. Jakie impulsy napięć powinien dawać impulsator? Czy jakby był uszkodzony impulsator to powinien zaświecić się check engine?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Czy jakby był uszkodzony impulsator to powinien zaświecić się check engine? tak z reguły wyświetla błąd 24 czyli "Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód" złącze bodajże 39pinowe do niczego nie podpięte, tylko zaślepione plastikową zaślepką zrób zdjęcie ja takiego w calibrze nie mam, jest tylko żółte za schowkiem, do fabrycznego alarmu jesli nie masz za schowkiem to być może jest to druga opcja to złącze do sterownika automatycznej skrzyni - w manualach była elektryka i wszystko przygotowane pod automata, ale ono tez powinno być za schowkiem calibra i vectra a miały identyczna elektrykę pod deską Wiem, że trzeba szukać przyczyny po stronie impulsatora ja tez tak uważam na podstawie impulsów oblicza zużycie paliwa, bo ma informacje o: - prędkości auta - prędkości obrotowej silnika - stopniu otwarcia przepustnicy - ilosci powietrza wciągniętej przez silnik brak jednej rzeczy spowoduje brak przeliczania Czy to jest jakieś złącze diagnostyczne do podpięcia pod laptop? jestem przekonany na 99,99% że nie złącza diagnostyczne w oplach miały 10 lub 16pin   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość exorcist83 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Fotke tego złącza zrobię później. Natomiast co do wyświetlania błędu 24 to teraz tak patrze na tabele kodów i kod 24 wyswietla się tylko w przypadku układu Multec firmy Delco Remy. Natomiast w przypadku układu motronic 1.5 firmy Bosh ( moja Viki ) nie ma kodu błędu dot. uszkodzenia czujnika przebytej drogi VSS.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 motronic i multec mają te same kody czyli 2-cyfrowe multec ma wycięte kody błędów dotyczące np 2,3,4 wtryskiwacza paliwa czyli tego, co w nim nie występuje jeśli występuje coś, co jest też w motronicu, to jest to taki sam kod czyli multec=motronic simtec ma inne - starszy czyli 56 ma 2 cyfrowe, nowszy czyli 56.5 ma 4 cyfrowe masz tu jeszcze angielskie źródło i jest tak jak pisze - 24 to błąd impulsatora http://astra.autokacik.pl/download/aldl.pdf   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się