ArKos Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Uszczelniacze trzonkow zaworów - jako pierwsze (po wyciekach oleju) powodują ubywanie oleju w silniku nawet ok. 1 l/1000 km. Wymiana nie jest skomplikowana, wymaga troche zrecznosci i narzędzi: bez ktorych nie należy podchodzić do wymiany. Zestawik jest mój, więc jakby ktoś chciał wypożyczyć - proszę bardzo . Uzupełnieniem jego jest kompresor, obcęgi, klucz 12 + dynamometr, nasadka 19 + kilogramowy młotek Komplecik uszczelniaczy zaworowych - poprzednie podoróbki przezyly 90 kkm, teraz zestaw ori (Hyundai, ale ori ) W tle zdjęta ze szczególną ostrożnością (zeby popychacze zaworów nie wypadły) "klawiatura".... Operacji rozpinania zaworu nie zfotografowalem - zabraklo mi rąk..... Operacja copyright by Romel działa piknie: 0. zakrywamy szmatą wszelkie miejsca w które może wpaść zamek - ideał - wielkie przescieradło z dziurą na pojedyńczy zawór 1. przykładamy ciśnienie do cylindra - tłok na dole. 2. przykładamy nasadke 19 do talerzyka zaworowego 3. przykładamy niutony z młotka w nasadke 4. po 3-4 uderzeniu szukamy zamka zaworowego w promieniu 1 m od zaworu...... 5. przekręcamy wał tak, aby tłok znalazl sie w TDC Podparty zawór powietrzem (ok. 6 bar) Po odłączeniu powietrza oparty o tłok: Nowy uszczelniacz. Trzeba uwazać, zeby nie nasadzic go zbyt głęboko. Oczywiście wczesniej warga uszczelniacza skąpana w oleju... Pewnie są lepsze sposoby na zdejmowanie starych uszczelniaczy. Pomaga schowanie zaworu do prowadnicy przez lekkie przekręcenie wału - uwaga - jak zawór wpadnie do środka - zdejmujemy głowice Autor: Bartek Źródło: http://forum.mitsumaniaki.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/130-silnik-benzyna-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych-mitsubishi/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi