Skocz do zawartości

Opel c16nz, bład 45


Gość szymon 1587cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Mam c16nz i zmieniłem kompa na ten z c13n, skutek - wywala bład 45 i to sie zgadza bo zachowuje sie jakby go zalewało;

- kłopoty z wolnymi obrotami

- trudnosci z wkrecaniem sie na obroty - dusi sie

- zimny wchodzi na ponad 2000obr/min

- faluje na wolnych (od idealnej pracy do telepania)

 

Jak wywala bład i swieci kontrolka to pracuje idealnie.

W czasie jazdy kontrolka sie nie swieci.

 

Podmieniłem sonde (ori bosch) i jest to samo.

Próbowałem dodac mu powietrza uchylajac przepustnice na zderzaku ale i tak pomaga to na chwile bo sam obniza obroty

 

Na ori kompie było ok, chociaz troszke za duzo palił.

 

Swiece, kable nowe kopułka i palec czyszczone (chociaz to nie od tego). Czujnik temp na ecu nowy (FEBI). Sonda inna.

 

Do głowy przychodzi mi tylko Map lub reg cisnienia paliwa.

Astra slimaczy sie tylko na benzynie

 

Jakies pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jednak nie map...

Przełozyłem kosci z 1.3 (AALY) do kompa z 1.6, uchyliłem mocniej przepustnice i obroty sa super. Bład 45 zniknał ale za to jest 35 (reg biegu jałowego) i wali po oczach cały czas. Chociaz na wolnych pracuje idealnie :-|

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim c16nz zanim wsadziłem mapy z c13n zamontowałem przepustnice kompletną z 1,8 i nie było żadnych problemów z mapami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Kwadi, I jak to jezdziło? Reagował na pełne otwarcie przepustnicy ciągiem czy muleniem? Jakie było spalanie na benzynie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, byłem naprawdę zadowolony z tego zestawu. Pamiętam ze wyciąłem na tym zestawie astre c18nz (ja cabrio - astra kombi)- fakt ze miałem zrobiony dolot i kompletny wydech remusa. Na hamowni wyszło 145 Nm gdzie seria miała 125Nm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymon 1587cm3, pobaw się zapłonem. U siebie zakładałem kompa w aucie z LPG, ale na benie problemów nie było. Mechanik regulował zapłon, więc może tam leży przyczyna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Kreciłem aparatem i zapłon jest ok.

 

Na wolnych dostaje za duzo paliwa i jak uchyle przepustnice za mocno to obroty sa ok ale wywali bład krokowca bo ten nie moze juz obnizyc obrotów (bo uchyliłem przepustnice na zderzaku). W druga strone, jak domkne przepustnice to na wolnych telepie i wywala bład sondy - bogata mieszanka. Ustawiłem pomiedzy i jest dobrze. Bezbłędnie :lol2:

 

Podłaczyłem dzis miernik pod sonde i wyszło to co wyzej napisałem.

Na wolnych zmiany 450...600mV, na 2...3 tys obr/min 300....600mV. Czyli na obrotach ok, a na wolnych przelewa troche.

 

Szkoda ze opelscanner nie widzi tego silnika :-/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania