Skocz do zawartości

separator odmy


Gość jedrek124

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam niemałą zagadke, a mianowicie szukam już od pewnego czasu co to dokładnie jest, w jakim celu i dlaczego łączy się to z filtrem powietrza. Niestety nigdzie nic nie mogę znaleść. To o co mi chodzi znajduje się na piątym zdjęciu na tym forum: http://forum.octaviaclub.pl/printview.php?t=25355&start=0&sid=0fd79b2e4d9b3b365c79859cd8912749 Oprócz tego mam jeszcze jedno pytanie, co dokładnie jest kombinowane na tym forum? Liczę że pomożecie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma to po naszemu odpowietrzanie skrzyni korbowej silnika, jest to stosowane ze względu na ciśnienie jakie wytwarza się w skrzyni korbowej czyli pod tłokami, gdyby nie było odmy w dolnej części silnika wytwarzało by się takie ciśnienie że olej wyciskało by każdymi nieszczelnościami, ze względów ekologicznych odma jest połączona z dolotem silnika a dokładniej między filtr powietrza a przepustnica czy jakieś tam inne urządzenie nie jak piszesz że separator jest połączony do filtra, ten wymysł techniki zwany separatorem jest urządzeniem które oddziela separuje opary oleju od oleju wydostające się ze skrzyni korbowej, jakie są tego korzyści myślę żadne ten separator napewno trzeba czyścić z osadzającego się tam oleju co można bardzo łatwo zrobić w samochodzie bez takich wynalazków wyjmując przewód odmy i porostu go omyć i przedmuchać.

 

 

Oprócz tego mam jeszcze jedno pytanie, co dokładnie jest kombinowane na tym forum?

 

Tu się nie kombinuje, tu się pomaga takim jak Ty ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach VW o pojemnościach 1.4 ABD / AEX, 1.3 NZ / MH, 1.6 ABU / AEE odma idzie z tyłu silnika, natomiast kolektor wydechowy jest z przodu, odma nie ma jak się zimą nagrzać o często jest tak, że całe "masło" zbierające się w niej (robione krótkie odcinki trasy i niedogrzany silnik) może zamarznąć, a wtedy olej wali najsłabszym punktem, czyli najczęściej przez bagnet poziomu oleju i robi bardzo dużo bałaganu pod maską.

Radzę odmę czyścić co roku lub chociaż co 2 lata.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to i ja się dołączę. Fabia 1.4 16V 75KM AUA. Mam do czyszczenia odmę i stąd pytania:

1. czy dam radę jako lajkonik zrobić to pod blokiem ?

2. jeśli tak, to jakieś porady ?

3. czy jak zdiagnozowano zasyfioną odmę, to czy przy planowanym przelocie 400km w trasie - głównie A4 mogłoby sie samooczyścić ?

4. czy odma w moim silniku, to ta gumowa rurka wchodząca z boku do obudowy filtra ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

1. Wszystko zalezy od tego jakie jest dojscie.

Jesli mozna dojsc bez problemu od góry to poradzisz sobie

 

4. Odma zaczyna sie od bloku i konczy w rurze filtra. Wyglada to tak ze powinny byc odcinki;

- blok - głowica

- głowica/dekiel - filtr

- do tego dochodzi jeszcze jakis filtr/separator oleju. Moze byc pod deklem, moze byc na przewodzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania