Skocz do zawartości

Citroen C5 błędy 2.0 16V


Gość 993cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas wyświetla mi się komunikat antipollutin fault co oznacza "Usterka układu oczyszczania spalin" No niby katalizator, albo sonda

Jednak po podłączeniu interfejsu wywaliło:

 

"P0170 Korekcja dawki paliwa dla bloku cylindrów nr 1 - nieprawidłowo

przeprowadzana korekcja

 

P0341 Obwód czujnika A położenia wałka rozrządu (blok cylindrów nr 1 lub

pojedynczy czujnik) - nieprawidłowy zakres wartości sygnału"

 

 

Wygląda na to, że zapłon wypada na 1 cylindrze co powoduje charakterystyczny szybszy ruch wałku korbowego i rozrządu i czujnik wałka wyłapuje to jako wypadanie zapłonu

Antipollution zaświeca się, bo nie jest spalane paliwo i sonda to wykrywa ( "układ oszyszcania spalin" )

A jak mieszanka nie jest spalana to przyczyna może tkwić w nieodpowiedniej dawce ( myśląc sposobem kompa w aucie ) i prowadzi korektę wtrysku dla cyl. 1

 

Wypadanie jest b. prawdopodobne bo auto jeździ na gazie.

 

Jakieś jeszcze propozycje? Zobaczę zaraz świece.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy. Sprawa wygląda tak:

Błędy wykasowane przy szczytywaniu.

Oceniony stan świec - wygląd BDB. Kolor elektrod jasno brązowy ( żadnego nalotu). Jedna świeca była niedokręcona -"wykręciłem w palcach", ale jej wygląd też BDB ( cyl. 2)

 

 

Wtryskiwacz też brałem pod uwagę. Ale jak sprawdzić? Przydał by się oscyloskop, albo inne urządzenie wizualizujące pracę. Albo stetoskop z mikrofonem i słuchawkami ;), a nawet może i zwykły lekarski... przykładasz i słuchasz cykania :mrgreen:

Silnik chodzi, odpala równiuteńko. Po skasowaniu błędów zrobił 60km i nic się nie wyświetla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak sprawdzić? Przydał by się oscyloskop, albo inne urządzenie wizualizujące pracę. Albo stetoskop z mikrofonem i słuchawkami ;) , a nawet może i zwykły lekarski... przykładasz i słuchasz cykania :mrgreen:

hmmmm

ja to najprostszy sposób bym wykorzystał:

wyjąć go i wsadzić na np 4 cylinder

jeśli wtrysk strzelony jest, to walnie byka wskazującego na 4 cylinder nie? :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wywali znowu jakiegoś byka to się pomyśli:) Po wykasowaniu cisza. Zobaczymy za parę dni... Choć z tym wypadaniem to nie tak do końca, bo gdzieś przeczytałem, że ten kod to również oznacza i by się zgadzało, ale nie wiem czy na 100%

Mam jeszcze jedną sprawunię, ale o tym jutro w innym dziale. ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam mam problem z antipollution fault zapalila sie kontrolka silnika i serwis po 2 dniach kontrolka zgasla natomiast serwis pali sie nonstop zaczol wiecej palic wymienialem w nim tlumnik tzn odcinek od katalizatora do banki czy to moze miec jakis wplyw prosze o pomoc

 

[ Dodano: 2012-04-08, 10:23 ]

witam mam problem z antypollution fault zapalila sie kontrolka silnika i serwis zaczol wiecej palic po 2 dniach kontrolka silnika zgasla natomiast serwis pali sie nonstop wymienialem ostatnio tlumnik tzn odcinek od katalizatora do banki czy moze to miec jakis wplyw prosze o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Fajnie że napisałeś, bo tym samym przypomniałem sobie o moim wątku i teraz mogę napisać rozwiązanie problemu. A przynajmniej co jest winne na 95% ( bo niby błąd dalej występuje, ale wiem dlaczego)

Kiedy błąd występuje?

- Na zimnym silniku, a dokładniej na "zimnej" sondzie lambda. Błąd wyskakuje kiedy zaraz po odpaleniu auta da mu się "w palnik". Zimna sonda, która nie ogrzała się do pożądanej temperatury od spalin i własnej grzałki nie pracuje prawidłowo, mieszanka nie może być korygowana jak należy i stąd te cyrki. Jeśli jednak zaraz po odpaleniu zimnego silnika przez chwilę ograniczymy "wychylenie przepustnicy :devil: " błąd się nie pojawia, nawet przy późniejszym małym depnięciu.

 

Mnie jednak problem nie przeszkadza, bo jak błąd wyskoczy to go skasuję i gitara; D

Być może winna jest grzałka sondy i za wolno sonda się rozgrzewa, może sama sonda już nie tak sprawna jak powinna, ale jej niesprawność jak na razie objawia się tylko w określonych warunkach, które istnieją tylko przez chwilę więc wydatek na zakup nowej sondy mogę jak na razie sobie odpuścić.

 

 

Sprawdź czy nie pourywałeś kabli od sond przy wymianie wydechu (bo są chyba 2- przed i za katalizatorem)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość Enjoykin96

In my opinion, one of the biggest problems in English is an article. I have a lot of problems with it till I found this website. It contains detailed explanation plus good example xxxxxxxxxxxxxx

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania