Skocz do zawartości

Corsa B-silnik gaśnie po przejechaniu 3-4 km.


Gość magnum2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, mam problem z Corsa b silnik 1.2 8V(a konkretniej ma go moja szwagierka), otóż ostatnimi czasy w samochodzie po przejechaniu ok 3-4km zapalała sie kontrolka check engine i zaraz po tym samochód gasł, po czym nie dał sie odpalić. Po odczekaniu dłuższej chwili silnik odpalił i chodził bez zarzutów.

Odczytałem kody usterek i wyszło:

19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - fałszywy sygnał

33 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego [MAP] - wysokie napięcie

47 - Zawór recyrkulacji spalin [EGR]

85 - Immobilajzer - zły sygnał

Oczywiście pierwszym podejrzanym w tej sprawie jest czujnik położenia wału korbowego.

Nie chcac kupować w ciemno nowego wymontowałem ze swojej sprawnej corsy(mam ten sam silnik) tenże czujnik i zamontowałem do samochodu szwagierki i przejechałem się na próbę, auto zrobiło na tym czujniku sporo kilometrów i wszystko działało jak należy(przedtem samochód gasł bo przejechaniu ok 3-4km). Zamówiłem więc nowy czujnik, zaraz po odebraniu go ze sklepu samochód wykazał podobne objawy - zapaliła sie kontrolka check engine i samochód zgasł, jednak nie było problemów z ponownym uruchomieniem. Myślałem, że to wina starych błędów w sterowniku więc je skasowałem(odłączyłem biegun ujemny na 30 min) i wszystko znów było dobrze. Samochód znów robił bezawaryjnie kolejne kilometry więc postanowiłem przełozyc czujnik na nowy a swój z powrotem zamontować w mojej Corsie. Niedawno Opel szwagierki znów zrobił taki numer - zgasł ale dał się zaraz odpalić. Mechanik badał tą sprawe to przeczyscił jakies styki, skasował 70zł i nic to nie dało. Ja już nie mam pomysłu co do tej awarii, proszę bardzo o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem elektryczny i najprawdopodobniej ze złym stykiem

wymieniony czujnik wału na swój i lata, na nowym znowu gaśnie, wywala błąd mapsensora (wysokie napięcie to znaczy przerwa) i na dodatek immo

najbardziej mi to wskazuje na 2 rzeczy: urywa się jakaś masa (na przykład na silniku któraś z małych oczek) albo ECU/wtyczka ECU

zobacz czy w tej wtyczce nie ma przypadkiem śladów po zalaniu, często się spotykałem z tym że zaciekało, lekko skorodowało i kaplica

trzeba było wyczyścić, pociągnąć contact-sprayem i poszło

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniony czujnik wału na swój i lata, na nowym znowu gaśnie

Tzn na moim też zgasł(zaraz po odebraniu nowego ze sklepu),skasowałem błędy i chodził dobrze, postanowiłem zamontować nowy i wszystko działało jakis czas dobrze

i na dodatek immo
Czy awaria immo mogła by miec takie objawy? Jak to sprawdzić?
na przykład na silniku któraś z małych oczek
Mógłbyś mi powiedzieć gdzie to można zlokalizować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy awaria immo mogła by miec takie objawy? Jak to sprawdzić?

przy immo miga kontrolka check engine i nie da sie odpalić

 

Mógłbyś mi powiedzieć gdzie to można zlokalizować?

dekiel z zaworów obejrzyj - któraś ze śrubek na klucz 10 ma pod sobą oczko masy

powinny być 2 o ile pamiętam

 

kolejną kwestią jest masa silnik-buda, która jest pod lewym przednim kołem widoczna, jak je zdejmiesz

jest to miedziana plecionka przykręcona do bocznej obudowy skrzyni na śrubie 13

z drugiej strony jest przykręcona do nadwozia

jeśli ta masa jest kiepska to też będzie BARDZO ciężko palił, ale na pych łapie od razu czyli na dotyk

stestuj rozwiązanie cwaniackie czyli kabel car-audio jakiś, 20-25mm2 który bezpośrednio z klemy "-" akumulatora jest przykręcone do jakiejś śruby silnik/skrzynia

jesli zacznie odpalać ok to masz winowajcę i szukaj plecionki skrzynia-buda (jakieś 20-30zł kosztuje)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy immo miga kontrolka check engine i nie da sie odpalić
To raczej odpada, kontrolka nie mruga
jeśli ta masa jest kiepska to też będzie BARDZO ciężko palił, ale na pych łapie od razu czyli na dotyk

stestuj rozwiązanie cwaniackie czyli kabel car-audio jakiś, 20-25mm2 który bezpośrednio z klemy "-" akumulatora jest przykręcone do jakiejś śruby silnik/skrzynia

Silnik pali bez problemu, chodzi dobrze, az w pewnym momencie wyskakuje check engine i chwilkę później silnik gaśnie i nie chce zapalić. Ale spróbuje tego sposobu z "podebraniem" masy z akumulatora.

 

Czy awaria DIS-u wchodzi w grę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jesli nie masa to moze czujnik temp na ECU? Usterka ma zwiazek scisle z temperatura. Po 3-4km silnik łapie swoja temp. Dodatkowo sprawdziłbym kostke i przewody od tego czujnika.

 

dekiel z zaworów obejrzyj - któraś ze śrubek na klucz 10 ma pod sobą oczko masy

powinny być 2 o ile pamiętam

 

klucz 13, za deklem, w okolicy miejsca na pompe zasilajaca (dla gaznikowca) blizej alternatora/rozrzadu

2 masy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania