Skocz do zawartości
ArKos

[silnik benzyna] Wymiana uszczelki głowicy Punto

Rekomendowane odpowiedzi

Części:

 

- UPG

- Pasek rozrządu + ewentualnie napinacz i pompa (w zależności od przebiegu na starych gratach) powyżej 50kkm warto imho.

- Płyn chłodniczy 5l

- Olej + filtr oleju

- UPZ

- oring i simmering wałka rozrządu

- uszczelka kolektora wydechowego/ssącego

- drobny papier scierny

- rozpuszczalnik, benz ekstrakcyjna itp.

- szpilki głowicy x10szt

- silikon wysokotemp.

- cybanty i inne pierdoły.

- KLUCZ dynamometryczny !!! + ewentualnie kątomierz do klucza.

 

 

Poziom trudności: 4/10

 

0. Odpinamy aku.

1. Zrzucamy rozrząd -> http://fiatpunto.com.pl/topic3610.html

2. Zdejmujemy obudowe filtra itp.

3. Odkręcamy kolektory

4. Odkręcamy głowicę - długim kluczem w kolejnosci odwrotnej od kolejności przykręcania:

 

IMG_46d3465049ab89049.jpg

 

Odpinamy całą wiązkę elektr.

 

Fotki poglądowe:

 

 

IMG_4cb0a5988d18c1704.jpg

IMG_4cb0a583e6bf644.jpg

IMG_4cb0a58d9f0471189.jpg

IMG_4cb0a593389845467.jpg

IMG_4cb0a5a650fd92598.jpg

 

 

zdejmujemy głowicę i zawozimy do planowania.

 

UWAGA jak w głowicy zostanie tulejka naprowadzająca to wyjmujemy ja i wbijamy w blok.

 

 

IMG_4cb0a5add87689201.jpg

IMG_4cb0a5b3e878a643.jpg

IMG_4cb0a5b939ae8214.jpg

IMG_4cb0a5c3732565500.jpg

 

 

Czyścimy rozpuszczalnikiem blok i tłoki... można w sumie też wiertarka + szczota druciana ale delikatnie czy drobnym papierem ściernym wzdłuż rys po planowaniu bloku.

 

Ustawiamy tłok w DMP i wsadzamy szmatkę i w obrębie tego tłoka czyścimy blok. (szmatka po to zeby syf nie wpadł pomiędzy cylinder a tłok) jak jedziemy druciakiem to tłok w GMP Wink ale uważamy żeby drucik nie wpadł w kanały olejowe.

 

 

.... Najlepiej to zakupić jakiś preparat do tego celu bo zapewne są Wink Będzie mniej pierniczenia z tym.... bo tak delikatnie jak sobie czyścimy to 2h zejdzie Wink A jak ktoś będzie chciał szybko to skończy się na planowaniu bloku Lol Wtedy to już remont dołu silnika przy okazji można zrobić

 

IMG_4cb0a5c77a54d8209.jpg

 

 

Jak głowica przyjdzie po planowaniu odtłuszczamy ja od spodu, zakładamy UPG napisem TOP do góry, zakładamy głowicę.

 

 

IMG_4cb0a5cd82a599369.jpg

IMG_4cb0a5d3b8cf69768.jpg

IMG_4cb0a5dc2992f8202.jpg

IMG_4cb0a5e1834621751.jpg

 

 

 

Śruby głowicy - gwint zwilżamy olejem oraz łeb też

Dociągamy najpierw 20Nm; potem 30Nm i potem dwa razy po 90*.

 

IMG_4cb0a5e729b527578.jpg

 

 

Składamy wszystko w odwrotnej kolejnoścci, wymieniamy simmeringi itp.

 

Zanim założymy PZ to polać wałek rozrządu olejem proponuję

 

IMG_4cb0a5edbe72c2496.jpg

IMG_4cb0a5f2c4ef81507.jpg

IMG_4cb0a5f78c5741179.jpg

 

 

Wlewamy płyn chłodzniczy itp... odpalamy niech z godzinkę pochodzi sobie.... Zmieniamy olej.

 

Jeździmy i obserwujemy czy wszystko gra

 

 

IMG_4cb0a5ff6bce34487.jpg

 

IMG_4cb1d72497ed02592.jpg

 

Chyba wszystko gra

 

 

Tutaj jeszcze fotki starej UPG:

 

Miejsce uszkodzenia:

Cyl nr 1

 

IMG_4cb2278109580235.jpg

 

A tutaj też za niedługo by poleciało:

Cyl nr 4

 

IMG_4cb227b3513c01980.jpg

 

 

 

Autor: ipIV

Źródło: http://fiatpunto.com.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.