ArKos Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Części: - UPG - Pasek rozrządu + ewentualnie napinacz i pompa (w zależności od przebiegu na starych gratach) powyżej 50kkm warto imho. - Płyn chłodniczy 5l - Olej + filtr oleju - UPZ - oring i simmering wałka rozrządu - uszczelka kolektora wydechowego/ssącego - drobny papier scierny - rozpuszczalnik, benz ekstrakcyjna itp. - szpilki głowicy x10szt - silikon wysokotemp. - cybanty i inne pierdoły. - KLUCZ dynamometryczny + ewentualnie kątomierz do klucza. Poziom trudności: 4/10 0. Odpinamy aku. 1. Zrzucamy rozrząd -> http://fiatpunto.com.pl/topic3610.html 2. Zdejmujemy obudowe filtra itp. 3. Odkręcamy kolektory 4. Odkręcamy głowicę - długim kluczem w kolejnosci odwrotnej od kolejności przykręcania: Odpinamy całą wiązkę elektr. Fotki poglądowe: zdejmujemy głowicę i zawozimy do planowania. UWAGA jak w głowicy zostanie tulejka naprowadzająca to wyjmujemy ja i wbijamy w blok. Czyścimy rozpuszczalnikiem blok i tłoki... można w sumie też wiertarka + szczota druciana ale delikatnie czy drobnym papierem ściernym wzdłuż rys po planowaniu bloku. Ustawiamy tłok w DMP i wsadzamy szmatkę i w obrębie tego tłoka czyścimy blok. (szmatka po to zeby syf nie wpadł pomiędzy cylinder a tłok) jak jedziemy druciakiem to tłok w GMP Wink ale uważamy żeby drucik nie wpadł w kanały olejowe. .... Najlepiej to zakupić jakiś preparat do tego celu bo zapewne są Wink Będzie mniej pierniczenia z tym.... bo tak delikatnie jak sobie czyścimy to 2h zejdzie Wink A jak ktoś będzie chciał szybko to skończy się na planowaniu bloku Lol Wtedy to już remont dołu silnika przy okazji można zrobić Jak głowica przyjdzie po planowaniu odtłuszczamy ja od spodu, zakładamy UPG napisem TOP do góry, zakładamy głowicę. Śruby głowicy - gwint zwilżamy olejem oraz łeb też Dociągamy najpierw 20Nm; potem 30Nm i potem dwa razy po 90*. Składamy wszystko w odwrotnej kolejnoścci, wymieniamy simmeringi itp. Zanim założymy PZ to polać wałek rozrządu olejem proponuję Wlewamy płyn chłodzniczy itp... odpalamy niech z godzinkę pochodzi sobie.... Zmieniamy olej. Jeździmy i obserwujemy czy wszystko gra Chyba wszystko gra Tutaj jeszcze fotki starej UPG: Miejsce uszkodzenia: Cyl nr 1 A tutaj też za niedługo by poleciało: Cyl nr 4 Autor: ipIV Źródło: http://fiatpunto.com.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1251-silnik-benzyna-wymiana-uszczelki-g%C5%82owicy-punto/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi