Skocz do zawartości

Niestabilna praca na wolnych obrotach


Gość szymon 1587cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Witam, odkad nabyłem astre x16xel (ecotec) powoli dochodze z nia do ładu :D (z silnikiem).

 

Problem jest taki ze na wolnych obrotach pracuje równo ale niestabilnie, tak jakby którys wtryskiwacz przylewał. Silnik trzesie sie minimalnie, tak ze tego nie czuc w srodku. Zdarzyło sie kilka razy ze miał problemy z odpaleniem na zimnym silniku (dosłownie z 2 razy). Próbował łapac ale nie odpalał, gaz w podłoge pogarszał sprawe, a jak juz odpalił to trzymał 500 i powoli podciagał do jałowych. Ma problemy z wchodzeniem na obroty z jałowych(wchodzi niemrawo, przydusza sie i potem juz normalnie) Czasami jak odpali to pusci niebieski dymek, oleju nie pali w jakichs strasznych ilosciach. Ciepły odpala na dotyk, zimny w sumie tez nie liczac tych dwóch razy.

 

Wczesniej było 7 błedów, z którymi jest juz spokój. Wymieniony EGR, wezyk podcisnieniowy, wymieniona guma na przepustnicy. No i jest troche zamulony (tak mi sie wydaje). Spalanie raczej w normie 10l po miescie, krótkie odcinki 5-7km.

 

Pod koniec tygodnia wymienie świeczki, wymyje przepustnice, zaslepie EGR (póki byków nie wywala :D) przejrze wszystkie podcisnienia i wymienie czujnik temp do ecu (profilaktycznie). No i zobacze jak leja wtryski... Moze uda sie tez sprawdzic kompreche

 

Dorzuci ktos cos jeszcze? Na co jeszcze zwrócic uwage?

Disa wykluczam bo zachowuje sie jakby jeden gar był trafiony.

 

GAZU brak

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma problemy z wchodzeniem na obroty z jałowych(wchodzi niemrawo, przydusza sie i potem juz normalnie)

 

Dorzuci ktos cos jeszcze? Na co jeszcze zwrócic uwage?

 

mapsensor

on odpowiada za zamulanie przy wchodzeniu na obroty

w silnikach z przepływką to ona jest najczęściej winna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Troche pogrzebałem i jestem w szoku....

Wymieniłem świece na nówki, stare nie dosc ze luzne (dokrecone reka) to mocno upalone (przerwa 1.4mm :D).

Wymieniłem jeszcze czujnik temp dla ecu (FEBI)

 

Pracuje duzo lepiej, płynniej, stabilniej.

 

Problem kiepskiego wkrecania sie na obroty (na luzie i tylko w okolicy jałowe - 2000obr/min) pozostał. Jakby przydławiało go.

 

Jeszcze co zauwazyłem to to ze podczas odpalania gdy silnik juz odpalił raz sobie stuknie (spalanie stukowe), bardzo to słychac na ciepłym silniku. Potem juz nie stuka.

 

Reszta w sobote, do MAPa tez zajrze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania