ArKos Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 No więc najpierw bierzemy na warsztat długą skrzynię. Odkręcamy mały dekielek i podgrzewamy dość mocno opalarką albo palnikiem śruby mocujące "wodzik" do biegów (najpierw trzeba dobrze podgrzać bo bez tego ani rusz - śruby są wysmarowane preparatem przeciw odkręcaniu i do tego są za miękkie więc łatwo moga wyrobić się miejsca na klucz ampulowy). -jak już to zrobimy to lecimy dalej - zdejmujemy seger i najlepiej przy użyciu ściągacza zdejmujemy wybierak - jak na zdjęciu -następnie kolejno oba koła zębate - podważając je ewentualnie jakimś płaskim śrubokrętem (nie pogubić igiełek łożyska jednego z tych kół bo nie zawsze igiełki są w specjalnym koszyku) No i mamy już potrzebne koła zębate długiej skrzyni Teraz podobna sytuacja z tym, że skrzynia jest zamontowana przy samochodzie Odkręcamy lewe koło , samochód w górę i działamy analogicznie jak wcześniej, pamiętając o spuszczeniu oleju ze skrzyni. Na koniec podmieniamy koła zębate krótkiej skrzyni na te które wyciągnęliśmy z długiej i składany wszystko w odwrotnym kierunku nie zapominając o niczym po drodze Przy okazji można wymienić śruby mocujące "wodzik" na nowe i większej twardości - smarując je również preparatem przeciw odkręcaniu Uszczelkę dekla możemy dorobić albo zastąpić dobrym silikonem przeznaczonym do takich celów - ale tak czy inaczej trzeba wcześniej dobrze wyczyścić powierzchnię przylegania dekla do reszty skrzyni Poskładane... założyć koło i cieszyć się, tym, że coś się zrobiło samemu i działa Autor: cekin Źródło: http://forum.ktk.pl przypis: Skrzynie bigblokowe GM są bardzo podobnie zbudowane, więc opis odnosi się do praktycznie kazdej skrzyni wystepującej z jednostkami 2,0 8v, 2,0 16v, 2,5v6. Podobne skrzynie produkowało Daewoo - np D16 w Nexiach i Lanosach. /ArKos/   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi