ArKos Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Po wymianie sworzni zwrotnic /co wiązało sie z wyjmowaniem półosi/ zauważyłem problem z wyciekami oleju z przedniego mostu /z obydwu stron/, no i wreszcie wczoraj zabrałem się za wymianę uszczelniaczy. Na początek zdjęcie moich nowych "kobyłek" do podstawiania pod autko Rura dolna 60mm przyspawana solidnie do płyty 250x250x16mm - rura górna 50mm z naspawaną płytką 100x100x16mm. Całość ponawiercana w kilku miejscach w celu regulacji wysokości. Sprawdziły się super. A tak wyglądała końcówka mostu po wyjęciu krótkiej półosi - widać jak olej wyciekał z mostu: Po rozkręceniu obydwu stron, wyjęciu półosi i mechanizmu różnicowego wybiłem stare uszczelnienia przy pomocy długiej rurki wsadzanej od strony piast kół. Wszystko należy oczywiście ładnie wyczyścić i wbić nowe uszczelnienia. No i do tego potrzebny jest kawałek rurki o średnicy zewnętrznej 50 mm i długości ok 50-60mm. Rurka ta jest widoczna na następnym zdjęciu - widać też założony nowy uszczelniacz Poskładać - zalać olejem - i wio Ja skorzystałem jeszcze z okazji, że miałem wszystko na wierzchu podniesione i przesmarowałem wszystkie dostępne z tej strony auta końcówki i krzyżaki. Aha - jedna uwaga - między bajki można sobie włożyć stwierdzenie, które wyczytałem kiedyś na forum, żeby uważać przy wkładaniu półosi, aby nie wepchnąć uszczelnień do środka mostu. Uszczelnienia te są bardzo mocno osadzone - trudno je nawet wbić na swoje miejsce, dlatego niezbędnym jest zaopatrzyć się w akcesorium podobne do zastosowanej przeze mnie rurki. Mam nadzieję, że ten krótki poradnik komuś się przyda. Życzę miłej pracy. Autor: Leo_1969 Żródło: http://www.jeep.org.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1165-jeep-xj-wymiana-uszczelniaczy-p%C3%B3%C5%82osi-dana30/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi