Skocz do zawartości

Jeep XJ - montaż wyciągarki za seryjnym zderzakiem


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

SUKCES !!!

 

 

Udało się wcisnąć wyciągarę pod chłodnicami za oryginalnym zderzakiem – poniżej kilka /-naście / zdjęć z tej akcji

 

 

 

 

 

Założenia teoretyczne były takie, żeby zmieścić wyciągarkę, pozostawiając zaczepy, nad którymi się odrobinę napracowałem.

 

 

 

Zacznijmy od przypomnienia jak wyglądały moje wzmocnione przody podłużnic po zdjęciu zderzaka

 

 

 

 

 

dscn0110avg7.jpg

 

 

 

 

 

Po wyjęciu konstrukcji z podłużnic należało w pierwszej kolejności wyciąć ściankę przedniego pasa, widoczną na zdjęciu poniżej chłodnic

 

 

 

 

 

3738396e2107c226m.jpg

 

 

 

 

 

Po wycięciu ścianki ukazuje się piękny „pustostan”, gotowy do zagospodarowania

 

 

 

 

 

 

dfa948aed4036f4fm.jpg

 

 

 

 

 

Na początek trzeba zastąpić ściankę jakąś konstrukcją – pierwsze przymiarki – zrobione z kątownika 50x50 #5mm + blachy #3mm

 

 

 

 

 

5c4ae287f61d9135m.jpg

 

 

 

 

 

Gotowe wzmocnienie po malowaniu, przygotowane do montażu końcowego

 

 

 

 

 

fa62fafe98e4b65am.jpg

 

 

4401f0d9ca9b2f43m.jpg

 

 

 

 

 

Zamontowane na aucie wygląda tak

 

 

 

 

 

5d5832279ae0cbe7m.jpg

 

 

 

 

 

Przymiarki płyty pod wyciągarkę – blacha grubości 6mm

 

 

 

 

 

 

47bbdd8c3047360em.jpg

 

 

756914f17abef938m.jpg

 

 

34e19cbcc64204fdm.jpg

 

 

7184e204db85b7a2m.jpg

 

 

 

 

 

Przymiarki płyty po spawaniu

 

 

 

 

 

 

eed2459e5e7fe499m.jpg

 

 

c2cdb5cc86820555m.jpg

 

 

0d925e4dec948877m.jpg

 

 

 

 

 

oraz gotowa płyta po malowaniu, przygotowana do montażu

 

 

 

 

 

a62aa7b4a481f5d7m.jpg

 

 

 

 

 

i zamontowana na aucie

 

 

 

 

 

 

fa368647eb14ae8dm.jpg

 

 

3c9e0590e1da9137m.jpg

 

 

63cbcb370db731efm.jpg

 

 

c858ca80823bb988m.jpg

 

 

 

 

 

Na tym ostatnim zdjęciu widać, że płyta została tak docięta, żeby zasłonić od spodu alternator – założę tam jeszcze kawałek jakiejś cieńszej blachy lub gumy, żeby alternator nie dostawał „w kość” od błocka

 

 

 

 

 

 

Wyciągarka na płycie

 

 

 

 

 

4321fa6e9e56d0b9m.jpg

 

 

cc393451ed6b88bdm.jpg

 

 

 

 

 

Wzmocnienie pod rolki przed i po malowaniu

 

 

 

 

 

bc2f3b32ad5f1835m.jpg

 

 

e1086516ed91f3dem.jpg

 

 

 

 

 

 

Przymiarka podciętego zderzaka

 

 

 

 

 

9efb9a9e337c9471m.jpg

 

 

 

 

 

Elektryka – po prawej od puszki przekaźników widać zamontowany „hebel” odcięcia zasilania

 

 

 

 

 

e26a3454de637650m.jpg

 

 

 

6c5d593b17adffcbm.jpg

 

 

 

 

 

Montaż końcowy

 

 

 

 

 

296b696fad530123m.jpg

 

 

b01881d30d2e220fm.jpg

 

 

 

 

 

I na koniec gotowy wozik na zlocie terenowym JeepPasja

 

 

 

 

 

dcf2f52a25817057m.jpg

 

 

 

 

 

Tablica rejestracyjna wpasowała się pięknie powyżej wciągarki, a poniżej linii chłodnic, ich nie zasłaniając - przymocowana solidnie dwoma kątowniczkami

 

 

 

 

 

Reasumując – cel został osiągnięty – wyciągarka wpasowana bez likwidacji moich wcześniejszych zaczepów

 

Autor: Leo_1969

Źródło: http://www.jeep.org.pl

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania