Skocz do zawartości

Przegląd zerowy wyciągarki made in china


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Dosyć nieoczekiwanie zanabyłem w zeszłym tygodniu, po bardzo okazyjnej cenie wyciągarkę o mocy 13000lb

TIMBERTECH ESW 13000

 

 

Jak wiadomo wyroby pochodzące z tego kraju, który znajduje się w pobliżu Kraju Kwitnącej Wiśni, a jakością jakoś mu tak nie za bardzo dorównuje , należy przed rozpoczęciem użytkowania wyczyścić i nasmarować – dzisiaj właśnie się z tym bawiłem i zrobiłem przy okazji kilka zdjęć.

 

Na początek nówka sprzęt jeszcze w pudełku

 

2c5a99de08120108.jpg

 

i wyjęty na stół roboczy

 

94a58e09e1ed7795.jpg

 

Tak wygląda dźwigienka luzowania bębna /sprzęgła/

 

e614c4f1354f5f43.jpg

 

którą być może będę dorabiał nową, ale o tym później.

 

Po rozkręceniu obudowy przekładni wylewa się z wewnątrz bardzo nieprzyjemna, lepka maź – jest to płyn o konsystencji miodu i tak samo jak miód jest on lepki :(

 

e4f9b38bd6e6eb43.jpg

 

237cc02914e88312.jpg

 

Rozłożenie przekładni do końca tylko pogłębia nastrój grozy , z kłębiącym się w głowie pytaniem – „czego oni tam do cholery wlali” :/

 

ce0405d31d8bf46a.jpg

 

Po dokładnym umyciu wszystkich podzespołów – a nie było to łatwe, bo ten szajs trzyma się stali jak smoła – elementy przekładni wylądowały najpierw w kąpieli olejowej /Macurat D-68/ i zostały potem poskładane z zastosowaniem wysokiej jakości smaru ENERGREASE LS-EP 2

 

e250e36cdba4da56.jpg

 

1e77f018a587c66b.jpg

 

Korzystając z okazji przeprowadziłem dodatkowo pewne modyfikacje – po pierwsze zamontowałem 3 kalamitki do smarowania wnętrza przekładni, a po drugie złożyłem obudowę w innej pozycji – tak, żeby rączka sprzęgła skierowana była do przodu, zamiast w górę – celem moim było uzyskanie dostępu do tego elementu po zamontowaniu wyciągary pod chłodnicami - jeśli wyjdzie mi to za głęboko, to dorobię dłuższą rączkę, która będzie wystawała do przodu nad zderzakiem 8)

 

d4462593803e3137.jpg

 

Jakość wykończenia zakończenia bębna /na którym to elemencie spoczywa cały ciężar podczas pracy/ pozostawia wiele do życzenia

 

737ed2f4998291f4.jpg

 

a rolę łożysk w tym miejscu /jak i od strony silnika/ pełnią tworzywowe wieńce ślizgowe, które są takim średnim pomysłem

 

5052278e6cdad8bd.jpg

 

Rozrysowałem sobie ten element i jak się posypie, to dorobię takie z brązu 8)

 

Od strony silnika nic nie ruszałem, oprócz przesmarowania tego łożyska ślizgowego dla bębna – silnik jest osadzony na zamkniętych łożyskach i wygląda na to, że nie ma potrzeby go tak od razu rozbierać.

Po złożeniu wszystkiego i odwinięciu liny /do montażu odrobinę lżejsze/ całość prezentuje się tak

 

bdd0970513a0aafe.jpg

 

W najbliższy weekend będę chciał zamontować ustrojstwo do mojego białego rumaka

 

 

Autor: Leo_1969

Źródło: http://www.jeep.org.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania