ArKos Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Dosyć nieoczekiwanie zanabyłem w zeszłym tygodniu, po bardzo okazyjnej cenie wyciągarkę o mocy 13000lb TIMBERTECH ESW 13000 Jak wiadomo wyroby pochodzące z tego kraju, który znajduje się w pobliżu Kraju Kwitnącej Wiśni, a jakością jakoś mu tak nie za bardzo dorównuje , należy przed rozpoczęciem użytkowania wyczyścić i nasmarować – dzisiaj właśnie się z tym bawiłem i zrobiłem przy okazji kilka zdjęć. Na początek nówka sprzęt jeszcze w pudełku i wyjęty na stół roboczy Tak wygląda dźwigienka luzowania bębna /sprzęgła/ którą być może będę dorabiał nową, ale o tym później. Po rozkręceniu obudowy przekładni wylewa się z wewnątrz bardzo nieprzyjemna, lepka maź – jest to płyn o konsystencji miodu i tak samo jak miód jest on lepki Rozłożenie przekładni do końca tylko pogłębia nastrój grozy , z kłębiącym się w głowie pytaniem – „czego oni tam do cholery wlali” Po dokładnym umyciu wszystkich podzespołów – a nie było to łatwe, bo ten szajs trzyma się stali jak smoła – elementy przekładni wylądowały najpierw w kąpieli olejowej /Macurat D-68/ i zostały potem poskładane z zastosowaniem wysokiej jakości smaru ENERGREASE LS-EP 2 Korzystając z okazji przeprowadziłem dodatkowo pewne modyfikacje – po pierwsze zamontowałem 3 kalamitki do smarowania wnętrza przekładni, a po drugie złożyłem obudowę w innej pozycji – tak, żeby rączka sprzęgła skierowana była do przodu, zamiast w górę – celem moim było uzyskanie dostępu do tego elementu po zamontowaniu wyciągary pod chłodnicami - jeśli wyjdzie mi to za głęboko, to dorobię dłuższą rączkę, która będzie wystawała do przodu nad zderzakiem Jakość wykończenia zakończenia bębna /na którym to elemencie spoczywa cały ciężar podczas pracy/ pozostawia wiele do życzenia a rolę łożysk w tym miejscu /jak i od strony silnika/ pełnią tworzywowe wieńce ślizgowe, które są takim średnim pomysłem Rozrysowałem sobie ten element i jak się posypie, to dorobię takie z brązu Od strony silnika nic nie ruszałem, oprócz przesmarowania tego łożyska ślizgowego dla bębna – silnik jest osadzony na zamkniętych łożyskach i wygląda na to, że nie ma potrzeby go tak od razu rozbierać. Po złożeniu wszystkiego i odwinięciu liny /do montażu odrobinę lżejsze/ całość prezentuje się tak W najbliższy weekend będę chciał zamontować ustrojstwo do mojego białego rumaka Autor: Leo_1969 Źródło: http://www.jeep.org.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1159-przegl%C4%85d-zerowy-wyci%C4%85garki-made-in-china/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi