Skocz do zawartości

E34 - wymiana piast przednich


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebne nam do wymiany jest:

-piasta/y

-osłona łożyska, dekielek i nakrętka - ja wszystko kupiłem nowe,ale można wykorzystać stare - kwestia gustu

- ściągacz do kół pasowych (lub inny do piast, łożysk)

- klucze i inne: 17 - do koła, 19 - do zacisków, 10 do osłony tarczy, 46 - nakrętka piasty, imbus 6 do tarczy, śrubokręt do dekielka i młotek do pomocy.

 

A więc schematycznie:

1. Odkręcamy koło, zacisk i tarczę.

2. Za pomocą śrubokręta i młotka ściągamy dekielek.

 

dekielek.jpg

 

3. Odbijamy zabezpieczenie na nakrętce i odkręcamy ją.

4. Zakładamy ściągacz i ściągamy piastę

 

sciagaczpiasta.jpg

 

5.Odkręcamy osłonę tarczy, 3 x śrubka na klucz 10

6. Jeśli mamy nową osłonę łożyska, to starą też ściągamy

 

sciagaczoslona.jpg

 

 

7. Szczotką drucianą czyścimy miejsce gdzie przychodzi osłona łożyska oraz czujnik od ABS-u i zakładamy nową osłonę - trzeba ją nabić młotkiem gdyż siedzi tam całkiem ciasno

 

nowanamiejscu.jpg

 

8. Wycieramy dokładnie sworzeń i zakładamy nową piastę, trzeba ją lekko nabić na sworzeń a następnie zakładamy nakrętkę i dokręcamy i zabezpieczamy poprzez zagięcie rantu nakrętki.

 

piastanakretka.jpg

 

9. Jeszcze tylko dekielek i prawie gotowe

 

ready.jpg

 

10. Zostało tylko założyć tarczę, zacisk i koło i włalaaa

 

 

Autor: tigwelder

Źródło: http://bmw5er.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania