ArKos Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Będzie potrzebny kanał - nie wyobrażam sobie robienia tego bez kanału - w szczególności montowania drążka stabilizatora, najlepiej, żeby razem z tym wymienić amory - dużo łatwiej będzie się zakładać drążek stabilizatora. Narzędzia: * Klucze oczkowe: 1x 18, 1x17, 1x 13 * Klucze nasadowe: 18, 17, 13 + grzechotka * Ewentualnie klucz dynamometryczny ze skalą minimum 35-110Nm Inne narzędzia: * Młotek 0,5kg * Młotek 1kg * Łyżka do wywarzania opon * 2 stalowe rurki ~0,5m, takie żeby do środka dało się łyżkę wsadzić * Przecinak * Podnośnik hydrauliczny * Kobyłka x2 * Podnośnik kanałowy - do podtrzymania auta w razie jakby kobyłki jakimś cudem opadły * Smar łożyskowy/miedziowy/jakikolwiek.... dużo smaru... * Kolegę do pomocy Części: * 2 nowe wahacze przednie * Śrubki - nie wiem jakie to są M-cośtam długość gwintu ~2cm, główka 13, najmocniejsze jakie są. Najlepiej, żeby były zakończone takim rozszerzeniem a'la podkładka. Krok 1: Wjeżdżamy na kanał. Krok 2: Podnosimy auto, podstawiamy kobyłki i lekko wspieramy podnośnikiem, w razie jakby coś sie stało z kobyłkami. Na fotce podnośnik - chciałem podnieść tylko jedną stronę auta, ale zbyt stabilnie to nie wyglądało, więc potem go przestawiłem na środek. Potem podstawiamy kobyłki, upuszczamy podnośnik i podnosimy go jeszcze raz, ale tylko lekko podpieramy auto. Krok 3: Zdejmujemy koła przednie. Krok 4: Odkręcamy nasadową 13 od wahaczy i ramy pomocniczej cały drążek stabilizatora, śruby będą mocno zapieczone i te w wahaczach po prostu mi się ukręciły przy odkręcaniu: Po czym przesuwamy drążek do tyłu, żeby nie przeszkadzał i niech sobie wisi na wydechu . Krok 5: Odkręcamy nakrętkę śruby mocującej sworzeń kulowy do zwrotnicy koła, oraz luzujemy przednie mocowanie wahacza do ramy pomocniczej (śruba 18, nakrętka 17) i luzujemy tylną śrubę mocującą wahacz do ramy pomocniczej (śruba 18) Potem rozruszamy śrubę i wybijamy ją młotkiem. Krok 6: Kilka razy, porządnie za pomocą przecinaka i młotka 1kg rąbiemy szczelinę przy sworzniu, aby ją trochę rozszerzyć. Krok 7: Wychodzimy z kanału, przekładamy łyżkę przez największą dziurę w wahaczu, przedłużamy rurką i kolanem mocno odginamy wahacz w dół, za pomocą drugiej rurki i młotka rąbiemy w wahacz z góry (1) i potem do od spodu młotkiem wbijamy (2) , następnie powtarzamy te czynności aż sworzeń wyjdzie ze zwrotnicy. Krok 8: Wykręcamy nakrętkę z śruby przedniego mocowania wahacza, odkręcamy tylną śrubę całkowicie i wybijamy śrubę przedniego mocowania, powinno wszystko ładnie wyjść, następnie wyciągamy wahacz . Krok 9: Smarujemy smarem w wahaczu elementy styku tylnej tulejki z ramą pomocniczą, aby ładnie tył wszedł na miejsce, smarujemy wszystkie śruby, aby bezproblemowo weszły. Krok 10: Wsuwamy tylną część wahacza do ramy pomocniczej, następnie śrubokrętem centrujemy otwór w tulejce z otworami śruby i wkręcamy ręką lekko śrubę tylnego mocowania, następnie młotkiem od spodu wbijamy przednią tulejkę do ramy pomocniczej i wsadzamy śrubę. Prosimy kolegę aby pociągnął lekko do siebie tarczę hamulcową ze zwrotnicą (nie za mocno, żeby półosi nie wyszarpał - lekko do siebie o 1-2cm), a my wkładamy (wcześniej nasmarowany) sworzeń do zwrotnicy, bierzemy śrubkę, wkładamy ją z boku i wbijamy od spodu sworzeń jednocześnie drugą ręką wkładając śrubkę - sworzeń będzie dobrze wbity, jak śrubka przejdzie na drugą stronę - nie używamy młotka do wbijania tej śruby! Musi bezproblemowo wejść - to jest znak, ze sworzeń jest dobrze wbity. Dokręcamy śrubę sworznia z momentem 35Nm Dokręcamy tylne mocowanie wahacza z momentem 35Nm Dokręcamy przednie mocowanie wahacza z momentem 110Nm Krok 11: Wymieniamy drugi wahacz Krok 12: Przykręcamy stabilizator do jednego wahacza z momentem 35Nm. Z drugiej strony będzie ciężko, jak mamy wsadzony amortyzator. Podkładamy podnośnik pod sworzeń i podnosimy wahacz do góry aż mniej więcej otwory stabilizatora i gwinty w wahaczu będą na taj samej pozycji, trzymamy głową stabilizator, jedną ręką śrubokrętem centrujemy otwór, a do drugiego otworu wkręcamy śrubę (dalej trzymamy śrubokręt w drugiej dziurze, bo jak puścimy to śruba sie krzywo wkręci!) Następnie dociągamy tamtą śrubę i bezproblemowo wkręcamy drugą. Potem środkowe mocowania stabilizatora - do góry trzymamy głową, jedną ręką centrujemy otwór, drugą do drugiej dziury wkładamy śrubę i dociągamy ją - UWAGA należy uważnie obserwować śrubę, żeby prosto się wkręciła! To wszystko!!! Dociągamy śruby dynamometrycznym Zakładamy koła, opuszczamy i jedziemy na kontrolę zbieżności - w moim przypadku wszystko było w normie. Nowy wahacz: Autor: ipIV Źródło: http://fiatpunto.com.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi